TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

פסגות על הירידות החדות בשווקים: הפוקר של וול סטריט והקלף הדרום אפריקאי‎‎


אייל גורן. צילום רמי זרנגר
פאניקה בשווקים מוביליה לירידות שערים חדות בכל המדדים המובילים, הנפט איבד 10% ומדד הפחד (VIX) זינק ביותר מ-50%
אייל גורן, מנכ"ל פסגות קרנות נאמנות:
הכותרת שלנו למסחר ביום שישי בארה"ב: הפוקר של וול סטריט והקלף הדרום אפריקאי
פאניקה בשווקים מוביליה לירידות שערים חדות בכל המדדים המובילים, הנפט איבד 10% ומדד הפחד (VIX) זינק ביותר מ-50%.
משקיעי וסוחרי וול סטריט נועלים את "הבלאק פריידי" הגרוע ביותר מאז 1931, כל שנותר הוא לחשוב כיצד לחלק את קלפי הכלכלה מחדש ולעשות סדר בעניינים לקראת שבוע המסחר הקרוב.

מה גרם לירידות השערים החדות ועל מה כל המהומה? סימפטום אי הודאות
כמו בני האדם, השווקים הפיננסים שונאים אי וודאות, והתפרצות מחודשת של מגפת הקורונה עם וריאנט חדש בשם "אומיקרון" יוצרת בהלה גדולה. הוריאנט תפס את אירופה לא מוכנה וניתן להבין שאזרחי העולם החלו לכתוב בראשם תסריט פאסימי על חוסר יעילותו של החיסון, ואחרים משתדלים לשמור על אופטימיות זהירה ואומרים הגרוע מכל מאחורינו, כלומר, החיסון יעיל והבהלה מוגזמת.

אז האם מרץ 20 חוזר בגרסה משודרגת? התשובה היא לא!
צריך לרענן את הזיכרון ולהבין שיש פער עצום בין איך שהשוק קיבל נגיף חדש ונתוני תמותה מדאיגים
במרץ 2020, העולם הגיע בהיסטריה, (אולי מוצדקת) שאופיינה בסגירת השמיים, כניסה לסגרים, ביטול כל התקהלות ופגיעה דרמטית בכלכלה, משהו שלא הכרנו קודם.
היום, העולם מרגיש בוגר ומנוסה יותר מול המגפה, היכולת להסתגל לשינוים חברתיים כמו הטלת מגבלות, עבודה מהבית, קניות מרחוק, עטיית מסכה וזה עוד לפני שדיברנו על כך שיש חיסונים לנגיף (שאולי תקפים לוראינט החדש), בנוסף, קיים טיפול תרופתי שככל הנראה יעיל לכל תרחיש מהסיבה הפשוטה, אינו קשור להבדל במבנה החלבון של הנגיף. כך שבשורה התחתונה, אין מה להשוות בין המצב היום למצב במרץ 2020.
וריאנט "האומיקרון" מזכיר את הגילוי של נגיף הדלתא ששולט היום בעולם ובתחילת דרכו נקרא "הוריאנט ההודי", והעולם למד לחיות לצד זה.

האם הפאניקה מוצדקת?
גם כאן חשוב לעשות סדר, ועל זה נאמר "אין חכם כבעל ניסיון".
נגיף הדלתא התגלה כבר בנובמבר 2020 (לפני שנה) ובמרץ 21 הפך לנפוץ, ביוני 21 הצליח להתפשט ולשלוט בכל העולם. גם אז אמרו שהוא מדבק הרבה יותר, דבר שהתברר כנכון, והיו שאמרו שהחיסון לא יעיל, דבר שבסופו של דבר התברר כלא נכון.
בהסתכלות לאחור אפשר לומר שההבדל הגדול ביותר בין מרץ 2020 להיום הוא שאז לקח לעולם שנה לקבל החלטות, בעוד שהפעם , אחרי כמה מאות מאומתים בעולם , מדינות רבות הגיבו מהר וסגרו קלות את המרחב האווירי ,לפחות עד שיקבלו יותר מידע.
כלומר, מעבר לכך שרוב העולם מחוסן, היכולת של כולנו להתמודד עם עליה בתחלואה גבוהה יותר, יש תרופות בדרך, והעולם הגיב מהר, ניתן ללמוד שהתגובה המהירה תשפר את מצב העולם ביחס להתפרצות הדלתא (שבדיעבד לא דומה בכלל למרץ 20, אז בוודאי שגם הפעם אין סיבה לדאגה גדולה מידי)

ירידה זמנית או מגמה?
גם אחרי הפאניקה של השווקים ביום שישי, כמעט כל המדדים נסחרים קרוב (מאד) לשיא, למעשה השווקים בשלים לתיקון טבעי וטריגר הוריאנט "אומירוקון" הוא הזדמנות להוציא קצת אוויר ולנער את הכסף ה"טיפש" שנכנס לאחרונה בתחושה שהשוק תמיד עולה.
לכן, סביר להניח שתיקון של כמה אחוזים בודדים יכול להימשך עד שיחלוף ערפל אי הוודאות, ולכן, יש מקום להיות ערניים ולנצל את הירידות אם אלו ימשיכו כדי לשפר את הפוזיציות בעיקר עבור מי שהפחית סיכון לאחרונה והמתין בדיוק לרגע הזה.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il