TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

עליית מדרגה במאבק העצמאיים בדרישה להחזר מענקי הקורונה


כסף
מכתב דרישה בטרם עתירה לבג"צ נמסר היום במשרד האוצר על ידי מובילי המאבק. במכתב נדרש משר האוצר לעצור לאלתר את הדרישה להחזר מענקי הקורונה. מכתב הדרישה ציין כי ככל ששר האוצר לא יפעל תוך 21 יום, תוגש עתירה לבג"צ
בנוסף על פי דרישת מובילי המאבק, תקיים היום וועדת הכלכלה ישיבת מעקב בנושא הדרישה מעסקים להחזר מענקי קורונה שקיבלו

,העמותה לצמצום פערים חברתיים" הגישה היום (25.10.21) לשר האוצר דרישה בטרם הגשת עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד תמר קידר, לפעול בעניין דרישת רשות המיסים להחזר מענקי קורונה שקיבלו עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברת מעטים.

את המכתב הגיש יו"ר העמותה ומוביל העתירה, יורם מועלמי, במכתב דורשת העמותה (אשר פועלת למען זכויות בעלי עסקים עצמאים ולמען צמצום פערי אי השוויון בינם לבין שכירים) משר האוצר לעצור לאלתר את הדרישה להחזר מענקי הקורונה, וכן להביא לשינוי חקיקה לטובת העצמאים.

עקרי דרישות העמותה כפי שפורטו במכתב הדרישה:

עסקים קטנים: פטור מלא מדרישת ההשבה של מענקי הסיוע שנתקבלו על ידי עצמאים ושכירים בעלי שליטה בחברת יחידים אשר מחזור העסקאות השנתי לא עלה על 300,000 ₪,

פטור מלא מדרישת השבה של מענקי סיוע שנתקבלו על עסקים אשר סגרו את עסקם ו/או הפסיקו פעילות עסקית לחלוטין בשנת 2020 ו/או 2021,

חישוב שנתי- פטור מלא מדרישת השבה של מענקי סיוע שנתקבלו על ידי עסקים אשר פחת מחזור העסקאות השנתי שלהם לאורך של שנת 2020 בהתייחסות שנתית בממוצע, בשיעור של בין 25% ל- 40%, ולא בהתייחסות לפי תקופה דו – חודשית.

עוד דורשת העמותה, לאפשר החזר מענקים דיפרנציאלי של מענקי הסיוע ולהקים ועדת חריגים ברשות המיסים אשר תאפשר בחינה פרטנית שתבחן באופן שוויוני, נגיש ומהיר כל עסק לגופו כך, שיתווספו קריטריונים נוספים מעבר לאמור לעיל, כך שיתאפשר פטור מהשבה לבעלי עסקים מעבר לקריטריונים הקיימים (חופשת לידה ו/או שירות מילואים), כך למשל פטור מטעמי מחלה כיו"ב.

דרישות נוספות של העמותה הינן לקבוע כי מענקי הסיוע לעצמאים או לשכירים בעלי שליטה לא ייחשבו כהכנסה לפי פקודת המיסים, ולהאריך את המועד להשבת מענקי הסיוע ששולמו ביתר עד ליום 31.1.2022 והארכת הפריסה של החוב עד ליום 31.12.2023 (במקום 31.12.2022).

העמותה הבהירה כי ככל ששר האוצר לא יפעל כאמור תוך 21 יום העמותה תגיש עתירה לבג"צ כאמור באמצעות עו"ד תמר קידר (אליה הצטרפו נכון להיום כ- 400 עצמאיים והמספר גדל מדי יום)

לאחר מסירת המכתב ייקחו חלק מועלמי וצמרת אביבי (חברה נוספה בהנהגת המאבק) בישיבת מעקב של וועדת הכלכלה בנושא הדרישה להחזר מענקים, אשר מתקיימת בעקבות דרישתם.

במכתב הדרישה לקיום הדיון בנושא בוועדה, שנשלח ליור" וועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון נכתב:

איננו מקבלים את הפריסה "הנוחה" לתשלומים אשר מציעה רשות המיסים, איננו מקבלים אף את ההארכה אשר ניתנה להחזר זה. אנו דורשים דיון מחודש על נושא כאוב זה. ענפים רבים עדיין לא התאוששו וזה הזמן שהמדינה תסייע לציבור העצמאים.

יורם מועלמי, יו"ר העמותה ומוביל המאבק: " שנה קשה עברה על בעלי העסקים בישראל, רבים מהם החזיקו מעמד רק בזכות המענקים שניתנו להם מהמדינה, מענקי קיום, בדומה לחל"ת שקבלו השכירים, שכעת דורשת רשות המיסים בחזרה.

לא הגיוני שרשות המיסים איננה מפעילה שיקול דעת, ודורשת את מלוא המענקים בחזרה, מן הראוי בין השאר לאפשר החזר מענקים דיפרנציאלי, לא יתכן כי היא תדרוש בגלל שברי אחוזים את כל המענק בחזרה, סכומים שמגיעים לעיתים לעשרות אלפי שקלים , הדבר בלתי סביר בעליל ויגרום לקריסת עוד עסקים שלא יוכלו להחזיר את הכסף.. כל התנהלות רשות המיסים בנושא הדרישה להחזר המענקים הינה שרירותית ושערורייתית ואנחנו נגיע עד בג"ץ ולא נוותר.

אני קורא לעצמאים לא להחזיר את המענקים, ולהצטרף אלינו במאבק!

ניתן להצטרף לעתירה לבג"ץ באתר המאבק Www.maanak.group


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il