TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

HSBC: חברות נכונות להילחם על טאלנטים על מנת להאיץ את הצמיחה העסקית


HSBC
יותר מ-2,000 חברות גלובליות מובילות צופות עלייה של 13% בכוח האדם
חברות מעוניינות להגדיל את מספר העובדים שלהן במטרה לאפשר צמיחה עסקית של עד 20% במהלך 12 החודשים הבאים

חברות גלובליות עומדות בפני תחרות להשגת טאלנטים במטרה לממש הזדמנויות צמיחה עתידיות באמצעות גיוס מואץ, כך עולה מהמחקר החדש "Future of Work" של בנק HSBC. המחקר חושף כי התחרות הקשה על עובדים מוכשרים מחייבת חברות לגוון את דרכי הגיוס ושימור העובדים מתוך רצון לממש את יעדי הצמיחה השאפתניות שלהן במהלך 12 החודשים הבאים.

תובנות חדשות שעלו מתוך המחקר של HSBC, אשר סקר יותר מ-2,100 חברות מובילות ב-10 שווקים גלובליים, הראו כי חברות צופות שכוח האדם שלהן יגדל ב-13% בממוצע ב-12 החודשים הבאים, כאשר 42% מתכננות להגדיל את מצבת העובדים שלהן ב-20% או יותר. יחד עם זאת, החברות מתמודדות בתחרות על טאלנטים, כאשר 70% מתכננות להגדיל את מצבת כוח האדם בעוד רק 12% בלבד מתכננות לצמצם אותו.

ההצלחה בתחרות זו תהיה חיונית ליצירת רווחיות ארוכת טווח. 77% מהחברות רואות קשר "חזק" בין השקעה בעובדים לרווחיות, כשהן צופות עלייה בהכנסות של 20% בממוצע במהלך 12 החודשים הבאים. כדי למנף את הצמיחה הפוטנציאלית, 69% מהחברות כבר משקיעות בעובדים באמצעים שונים, כמו תהליך הגיוס, קידום או הכשרה, כאשר 28% נוספות מתכננות לעשות זאת בעתיד.

כיצד למשוך ולשמר עובדים: המרווח בין רווחת העובדים והתמריצים הפיננסיים הולך ומצטמצם

ככל שהתחרות על עובדים מוכשרים מתעצמת, המחקר של HSBC מראה כי חברות פועלות ומגיבות לדרישות העובדים מעבר לתמריצים פיננסיים תוך שימת דגש על רווחה ואיזון בין העבודה והחיים האישיים במטרה למשוך עובדים. למרות שהמשכורת וההטבות עדיין נתפסות בקרב 46% מהמנהלים כגורם העיקרי למעבר בין משרות, גורמים דוגמת מדיניות עבודה גמישה (39%) בדגש על רווחה פיזית, נפשית וכלכלית של העובדים (36%) מוגדרים כחשובים לא פחות עבור העובדים.

בתגובה, חברות מגדירות מחדש את עתיד מקום העבודה ואת התפיסה שלהם ביחס להעצמת עובדיהם, כאשר המחקר מראה כי:

עבודה מרחוק היא מגמה שתישאר: 67% מהחברות רואות בעבודה היברידית מרכיב חיוני לקידום צמיחה עתידית, בעוד רק 5% מהחברות מאמינות שלא יהיה כל סוג של עבודה מרחוק בעתיד.
גמישות נחשבת כתורמת רבות לרווחה: 39% מהחברות מאמינות כי סידור עבודה גמיש, בו עובדים יכולים לבחור מהיכן לעבוד, הוא מנוע מרכזי למשיכת ושימור עובדים בעל פוטנציאל להשפעה חיובית על רווחת העובדים, ונחשב ליתרון מוביל בגישת העבודה ההיברידית.
כתוצאה מכך, האופציה הפופולרית ביותר למקומות עבודה בעתיד היא גישה בעלת 'גמישות מלאה' ביחס לעבודה מרחוק – בה העובדים יכולים לקבוע בחופשיות אם לעבוד במשרד, כאשר 34% מהחברות מתכננות ליישם את המדיניות הזו.

בארי אובירן, המנכ"ל הגלובלי לבנקאות מסחרית ב- HSBC, ציין כי "עסקים גלובליים מתמודדים עם תחרות על טאלנטים מתוך כוונה לגדול באמצעות השקעה בעובדים. חברות מתמודדות עם זה באמצעות שיפור הדרכים בהן הן קולטות ומשמרות את העובדים, לרבות גורמים שאינם כספיים כמו רווחה, מדיניות עבודה גמישה, הדרכה ופיתוח. מגיפת הקורונה גרמה לשינוי בדפוסי העבודה ובציפיות של עובדים מהמשרות שלהם, כך שלא רק החברות מתאימות את סגנון העבודה שלהן ומקדמות תמיכה בעובדים כחלק מהניסיון למשוך טאלנטים, הן גם מפתחות תמריצים עבור העובדים על מנת שלא יחפשו עבודה במקומות אחרים. בעקבות העובדה שהמגפה תיעדפה והציבה במרכז את תחום משאבי האנוש, אנו צופים שחברות יגדילו את ההשקעה בעובדים מתוך כוונה לשפר ולבסס את התרבות הארגונית וסביבת העבודה שלהן".

חברות מעוניינות להרחיב את הנוכחות הגלובלית שלהן באמצעות גיוסים

גיוסי עובדים הנרחבים ביותר צפויים בחברות שהמטה שלהן יושב בהודו (80%), מקסיקו (80%) וארה"ב (79%). הגיוסים האלה צפויים להיות בעיקר מקומיים, למרות שחברות מתחילות גם לחפש טאלנטים חדשים להגדלת הנוכחות שלהם בשווקים אחרים.

הסקר מצא עוד כי:

חברות בארה"ב מתכננות להגדיל את כוח האדם שלהן ב- 20% בדרום אמריקה ו- 21% באירופה, בעוד חברות מהודו מתכננות לצמוח ב-25% בצפון אמריקה ו-30% באירופה. חברות מסין מתרחבות אף הן מעבר לשוק המקומי, עם כוח אדם שצפוי לגדול ב-39% באירופה ו-29% בצפון אמריקה.
חברות בתחומי התקשורת והפרסום מצביעות על יעדי הצמיחה הגדולים ביותר בכוח האדם שלהן כאשר 87% מתכננות לגייס עובדים ו- 53% מתכננות להגדיל את כוח האדם ב-30% או יותר. זאת בהשוואה ל-54% בלבד בחברות בתחום הלוגיסטיקה/תחבורה אשר שואפות לגדול, ו-60% בתחום הקמעונאות.
קיימות הינו גורם חשוב נוסף בקרב חברות גלובליות המעוניינות למשוך עובדים, כאשר 27% מציינות כי הנושא חשוב לתהליך הגיוס.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il