TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

הכל נמצא בנתונים: שבוע עמוס לפנינו


דויטשה בנק
דויטשה בנק: סקירת השווקים השבועית של הכלכלן הראשי לדויטשה בנק
כריסטיאן נולטינג | 3/8/21, 13:19
בואו לדבר על זה בפורום בורסה ושוק ההון
תמונת המצב בשווקים:
השבוע הקרוב יהיה עמוס בנתונים כלכליים. בארצות הברית נקבל את נתון מדד מנהלי הרכש של מכון ISM כאשר ביום שלישי נקבל את נתון הזמנות ממפעלים ומוצרים. ביום שישי נקבל את דוח התעסוקה החודשי כאשר בהמשך השבוע יתפרסמו דוחות כספיים נוספים. באירופה ובאסיה מדדי מנהלי הרכש של מרקיט יתפרסמו עבור מדינות רבות החל מהיום. תשומת הלב של המשקיעים תהיה בנוגע להאטה ביבשת אסיה לאחר ההתפתחויות האחרונות בנוגע לקורונה וצעדים כמו סגרים שננקטים. החלטות ממשלת סין בנוגע לרגולציה, הערות יושב ראש הפד פאואל בנוגע לאתגרים בשוק העבודה, דרישות רווחה בתחום הילד ווריאנט הדלתא מזכירים לנו שסוגיות לא כלכליות נלקחות בחשבון גם כן בקביעת המדיניות.

עדכון שווקים: הנתונים הפונדמנטליים שולטים.
בשבוע שעבר השווקים נאלצו להתמודד עם מהלך מפתיע מצד הממשלה הסינית בדמות הגבלות חריפות שהוכרזו על סקטור החינוך והטכנולוגיה. השחקנים בשווקים היו תחת הרושם כי מדובר בעניין ספציפי לסין ונתונים כלכליים טובים הם אלה שהשפיעו במידה רבה יותר על התנהגות השווקים. מדד האס אנד פי 500 סיים את שבוע המסחר בירידה של 0.4% כאשר מדד ה-STOXX 600 סיים בעלייה של 0.1%. אגרות החוב של ממשלת ארצות הברית ל-10 שנים נסחרו הלוך ושוב ללא שינוי משמועתי כאשר אגרות החוב הממשלתיות ביבשת אירופה רשמו ירידה למרות הפתעה שלילית בנתוני האינפלציה האחרונים. מחירי הסחורות ממשיכים להתחזק כאשר מחיר הנפט והזהב רושמים עלייה של יותר מאחוז. מטבע הדולר נחלש לאחר ישיבת הפד ומטבע היורו דולר סיים את השבוע בעלייה של אחוז לרמה של 1.19.
שורה תחתונה: הנתונים הפונדמנטליים החזקים מצליחים לגבור על האתגרים שמגיעים ממקומות שונים.

ארצות הברית: אותות מעורבים מכיוון הנתונים אך הפד נותר בשלו.
פגישת הפד בשבוע שעבר הייתה האירוע המרכזי בשבוע של נתונים רבים ושיחות לגבי צמצום תוכנית הרכישות על ידי הפד. באופן לא מפתיע הפד הותיר את תוכנית הרכישות שלו והריבית ללא שינוי אך ציין כי הכלכלה אכן נעה בכיוון הנכון לעבר 2 היעדים של הפד- תעסוקה מלאה ויציבות מחירים. במהלך מסיבת העיתונאים של הפד, יושב ראש הפד פאואל המשיך לחזור על התשובה שלו לשאלות כי שהפד ימשיך לעקוב אחר הנתונים וכי החלטה בנוגע לצמצום תוכנית הרכישות לא התקבלה עדיין. הנתונים האחרונים שפורסמו מזכירים לנו כי "השטן נמצא בפרטים". נתון התוצר לרבעון ה-2 ביום חמישי האחרון הצביע על צמיחה של 6.5% בקצב שנתי ומתחת לתחזיות השוק של 8.4%. יחד עם זאת מתחת לכותרת הרשמית ראינו גם את הצריכה הפרטית וגם סקטור השירותים מפתיעים כלפי מעלה עם עלייה של 11.8% ו12% בהתאמה.
שורה תחתונה: הנתונים ממשיכים להיות המבחן עבור הפד בקביעת המדיניות כאשר הכלכלה ממשיכה במסע ההחלמה שלה.

אינפלציה: דאגות אינפלציה בגוש היורו.
לאחר העלייה באינפלציה בארצות הברית בחודשים האחרונים, לחץ כלפי מעלה מתחיל להתפתח גם בגוש היורו. העלייה במדד המחירים HICP לרמה של 2.2% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה הייתה האינדיקציה הראשונה לכך שיעד האינפלציה של הבנק המרכזי האירופאי שעומד על 2% עשויה להיפרץ בחודשים הבאים לאחר מדדים נמוכים יותר בחודשים מאי ויוני (2% ו1.9% בהתאמה). אנו מצפים להמשך עלייה במדד המחירים לצרכן לאור שילוב של בעיות בשרשראות אספקה, שינוי המע"מ בגרמניה ולחצים בסקטורים ספציפיים לאור הפתיחה מחדש של הכלכלה. עם העובדה כי חלק גדול מהשפעות אלו יפוגו בתחילת השנה הבאה, אנו צופים כי נתוני האינפלציה הגבוהים בגוש היורו יוכחו כזמניים. באופן כללי הסיכון למחירים בגוש היורו הוא כלפי מעלה בחודשים הקרובים. מדד המחירים ליצרן שיתפרסם השבוע עשוי לתת אינדיקציה נוספת עד כמה העלייה במחירי הגלם תתגלגל לעלייה במחיר המוצר לצרכן ויוצרת לחץ כלפי מעלה במחירים. לאחר הזינוק בחודש שעבר של 9.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הנתון הקרוב שיפורסם ביום שלישי יזכה למעקב צמוד של המשקיעים.
שורה תחתונה: אינפלציה גבוהה זמנית בגוש היורו צפויה ומגלמת בעיקר גורמים זמניים שיחלפו.

הודו: ההתאוששות זוכה למעקב צמוד, הוועדה המוניטרית ההודית בפוקוס
בהודו נתוני מדד מנהלי הרכש עבור סקטור הייצור והשירותים לחודש יולי (יתפרסמו ביום רביעי) יזכו למעקב צמוד מצד המשקיעים אחר סימנים להתאוששות לאחר שמדדי מנהלי הרכש שפורסמו בחודש שעבר הצביעו על התכווצות לאור הסגרים ברחבי המדינה. עם ירידה חדה במספר הנדבקים היומי בקורונה במהלך חודש יולי ואינדיקטורים של מוביליות שמצביעים על חזרה לתחייה, הצפי בשווקים הוא להתאוששות מסוימת במדד מנהלי הרכש. הוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי ההודי תיפגש בהמשך השבוע לבחינת המדיניות שלה לאור העובדה כי נפרץ יעד המחירים של 6% של הבנק במהלך 2 החודשים האחרונים. הועדה המוניטרית צפויה להמשיך להישאר עם מדיניות מרחיבה ולהשאיר את הסטטוס קוו בנוגע לריבית הריפו ובכך למעשה להתעלם מן הקפיצה הזמנית באינפלציה. יש לציין כי הודו סוף סוף רואה עונת מונסונים טובה ובכך צפויה לקרר את עליית מחירי המזון ולספק לבנק המרכזי ההודי מרחב נשימה בקשר לאינפלציה.
שורה תחתונה: שיפור רצוף צפוי בנתונים הכלכליים כאשר המדיניות של הבנק המרכזי ההודי צפויה להישאר על כנה.

עוד שבוע עמוס של דוחות לרבעון ה-2.
לאחר הדוחות של ענקיות הטכנולוגיה בשבוע שעבר, נקבל השבוע 132 דוחות נוספים של חברות במדד האס אנד פי 500 יחד עם 85 דוחות של חברות במדד ה- STOXX 600 (11% במונחי שווי שוק ו17% בהתאמה). מתוך 294 דוחות עד כה של חברות במדד האס אנד פי 500 שפרסמו את תוצאותיהם, 87% היכו את התחזיות. תחזיות שמשלבות מספרים מעורבים של חברות שדיווחו כבר וצפויות לדווח מצביעים על גידול של 85.1% ברווח המצרפי לרבעון השני במדד האס אנד פי 500 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה וגידול של 23.1% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כל 11 הסקטורים צפויים לדווח על גידול ברווח לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עבור שנת 2021 כולה הרווחיות במדד צפויה לרשום גידול של 40.7% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה כאשר ההכנסות צפויות לרשום גידול של 13.9%. באירופה, 287 חברות במדד STOXX 600 דיווחו את תוצאותיהם לרבעון ה-2 עד כה כאשר 64% מהם הכו את התחזיות. קונצנזוס התחזיות עומד על גידול של 120.8% ברווח לרבעון ה-2 לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה כאשר ההכנסות צפויות לצמוח בשיעור של 21.5%. כמו בארצות הברית, הסקטורים המחזוריים צפויים לרשום גידול חד יותר ברווח לעומת הסקטורים הדפנסיביים יותר. עבור שנת 2021 כולה הרווחיות/ ההכנסות צפויות לעלות בשיעור של 49.4% ו10.9% בהתאמה.
שורה תחתונה: התוצאות היחסיות החזקות בסקטורים המחזוריים לעומת הדפנסיביים לא באו לידי ביטוי בביצועים יחסיים טובים יותר באף צד של האטלנטיק.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il