TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

אלקטרה מוצרי צריכה חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת קמעונאות המזון יינות ביתן


צביקה שווימר מנכל אלקטרה מוצרי צריכה צלם דורון ברסקי
החברה רוכשת 35.05% ממניות יינות ביתן תמורת כ-193 מיליון שקל; לצידה, תרכוש קבוצת הפניקס כ-15% מהחברה. השתיים יחזיקו יחד ב-50.05% ממניות יינות ביתן
לאלקטרה יהיה רוב בדירקטוריון יינות ביתן והיא תופקד על ניהול הרשת

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "עסקת הרכישה של יינות ביתן היא חלק מתהליך יישומה של האסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה, על פיה החברה פועלת להרחבת פעילותה בתחומי הקמעונאות השונים. אנו נכנסים לעיסקה זו עם מודל עסקי ברור, ומשלבים את יכולות הליבה שלנו עם נכסיה של יינות ביתן, כך שהם יהוו מנוע צמיחה משמעותי עבור אלקטרה מוצרי צריכה וגם חלק מזרוע קמעונאות המזון וחנויות הנוחות של אלקטרה מוצרי צריכה, כשלצידה בכוונתנו לפתח גם את הזרוע החדשה שתתמקד בעולמות הפנאי והספורט, שתוקם בהמשך לרכישת השליטה בחברת סער, מפעילת הרשתות קולומביה, אאוטדור ושבילים בישראל. בכך, תהפוך אלקטרה מוצרי צריכה לקבוצה משמעותית, עם היקפי פעילות של משמעותיים, המספקת לצרכן הישראלי סל של פתרונות ומוצרים בתחומי הצריכה המרכזיים".

חברת אלקטרה מוצרי צריכה, מקבוצת אלקו, מדווחת היום כי חתמה על הסכם לרכישת השליטה ברשת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם תרכוש אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה תרכוש 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-194 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, תרכוש גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ יחזיקו אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה תחזיק משפחת ביתן. יצויין, כי העיסקה כפופה למספר תנאים, ביניהם קבלת אישור הממונה על התחרות ותאגידים בנקאיים.

בהתאם להסכם, החל ממועד השלמת העסקה תנוהל רשת יינות ביתן באופן שוטף על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, שגם תהיה זכאית לרוב בדירקטוריון ביתן. לצד רוב דירקטוריון וסמכויות הניהול של הרשת, קיבלה אלקטרה מוצרי צריכה אופציה לרכישת מניות משפחת ביתן.

עוד נקבע בהסכם, כי במועד השלמת העסקה, תעמיד אלקטרה צריכה ליינות ביתן הלוואה בסך של 50 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית בשיעור של 6%, לתקופה של 6 שנים ממועד חתימת העיסקה.

מחזור ההכנסות של רשת יינות ביתן הסתכם בשנת 2019 בכ-4 מיליארד שקל. דוחות החברה לשנת 2020 עדיין לא נערכו סופית. הרשת מפעילה כיום כ- 150 סניפים תחת המותגים "יינות ביתן", "מגה" ו"שוק מהדרין" בפריסה ארצית.

אלקטרה מוצרי צריכה הינה קבוצה הפועלת טרם עסקה זו בשלושה תחומי פעילות, המדווחים גם כמגזרי פעילות בדוחותיה הכספיים, כמפורט להלן: הראשון – ייבוא, ייצור, יצוא, שיווק, מכירה והפצה של מוצרי צריכה חשמליים ומתן שירות למוצרים ("מוצרי צריכה חשמליים"); השני – הפעלת רשתות שיווק קמעונאיות למכירת מוצרי צריכה חשמליים ("מגזר קמעונאות חשמל"); השלישי –פיתוח והקמה של נדלן להשקעה ("מגזר נדל"ן להשקעה"). מנכ"ל החברה הוא מר צביקה שווימר.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il