משרד הכלכלה חושף איזה רשתות הובילו ב"סל המוצרים הבסיסי" המשתלם בחג הפסח ובחודש מרץ - טלנירי










TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

אור ירוק לבניית 3,000 יחידות דיור במתחם האלף בראשון לציון‎

מערכת טלנירי | 5/1, 09:53
בקרוב אלפי בעלי קרקעות פרטיות יוכלו להתחיל ולממש את זכיותיהם במתחם

הותר לפרסום: עו"ד דורון לוי חשוד כי סייע לאחים דיין

מערכת טלנירי | 28/12, 09:14
להציג מצגי שווא ולהתחמק מתשלום מסים בסך של למעלה מ-180 מיליון אירו



משרד הכלכלה חושף איזה רשתות הובילו ב"סל המוצרים הבסיסי" המשתלם בחג הפסח ובחודש מרץ


סופרמרקט
ממוצע סל המוצרים עמד בחודש מרץ על 905 ₪, הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר הינו 49% שהם 360 ₪
ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות, עמד בחודש מרץ 2021 על 905 ₪.
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מרץ היא "מיני סופר אלונית" – עלות הסל הנבדק בחודש מרץ עומדת על 1,101 ₪ .
מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש מרץ הינה "רמי לוי באינטרנט" – עלות הסל הנבדק בחודש מרץ עומדת על 741 ש"ח.
הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מרץ עומד על 49% שהם 360 ₪.
פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 18% שהם 139 ₪.
מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 23% שהם 171 ₪.
הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

השוואת עלות סל המוצרים הנבחר

רקע
המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה מפרסמים את נתוני מחירי סל המוצרים הבסיסי ברשתות השונות מדי חודש. סל המוצרים הבסיסי גובש ע"י הלמ"ס ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק בדצמבר 2018, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.
בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשתה באמצעות מתודולוגיה סדורה ובהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי ב"סקר הוצאות משקי הבית" המבוצע על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; רמת השונות בין חמישוני ההכנסה בישראל באופן בו נבחרו מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל החמישונים ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים ונועדו לאפשר מיקוד ולפיכך אינם כוללים את כלל מוצרי הצריכה הנרכשים ע"י משקי הבית.
הסל כולל מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.



נתוני עלות הסל הנבחר בכלל הרשתות – מרץ 2021


רשת רמי לוי באינטרנט מציגה את המחיר הנמוך ביותר בסך 741 ₪ . רשת מיני סופר אלונית מציגה את המחיר הגבוה ביותר בסך 1,101 ₪, פערי המחירים בין הרשת היקרה ביותר והזולה ביותר עומד על 49% שהם 360 ₪.
נתוני עלות הסל הנבחר ברשתות נבחרות- מרץ 2021

בבחינת נתוני עלות הסל ברשתות נבחרות, המייצגות רשתות המאופיינות ברמת מחירים נמוכה יחסית, נראה כי קיים פער בין הרשתות, העומד על כ- 18% (139 ₪ ) בין הרשת היקרה לזולה.


נתוני עלות הסל הנבחר ברשתות האונליין- מרץ 2021


בבחינת נתוני עלות הסל ברשתות האונליין, נמצא כי הפער בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 23% (171 ₪ ).
שינוי ברמת המחירים ברשתות השונות - מרץ 21' לעומת מרץ אשתקד
מרבית הרשתות הציגו ירידת מחירים ביחס למרץ אשתקד. הרשתות טיב טעם וקואופ הציגו את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 11% (113 ₪ ) ו-10% (92 ₪ ) בהתאמה. הרשתות חצי חינם ויינות ביתן בסיטי הציגו עליות מחירים בשיעור של 1% (10 ₪ ) ו-3% (31 ₪ ) בהתאמה.

שינוי ברמת המחירים ברשתות השונות – מרץ 21' לעומת פברואר 21'
מרבית הרשתות הציגו ירידת מחירים ביחס לפברואר 21', כאשר רמי לוי באינטרנט הציגה את ירידת המחירים הגבוהה ביותר בשיעור של 11% (92 ₪). הרשתות מגה בעיר וקינג סטור הציגו את עליות המחירים הגבוהות ביותר ביחס לפברואר 21' ברמה של 1% (14 ₪) ו-2% (19 ₪) בהתאמה.


ניתוח השפעת פרסום הסל – מרץ 2021 ביחס לדצמבר 2018
בבחינת ממוצע כלל הרשתות ביחס לחודש דצמבר 2018 נרשמה ירידה של כ- 7%. עלות הסל הממוצעת בדצמבר 2018 עמדה על 970 ₪, לעומת עלות ממוצעת של 905 ₪ במרץ 2021.
עלות הסל ברשתות הנבחרות עמדה על כ-938 ₪ בחודש דצמבר 2018, לעומת עלות של כ-831 ₪ במרץ 2021. מדובר בירידה של כ-11% בעלות הממוצעת של הסל.

עלות הסל ברשתות הנבחרות- מרץ 2021 לעומת דצמבר 2018:



עלות הסל בכל הרשתות - מרץ 2021 לעומת דצמבר 2018:


נספחים:
הערות:
החל ממרץ 2019 חל שינוי במתודולוגיה באופן בו המחירים הממוצעים לצורך חישוב עלות הסל אינם כוללים מבצעי מועדון אשראי. ההשוואה המובאת במסמך זה הינה לעומת נתוני דצמבר ללא מבצעי מועדון אשראי. יודגש כי יתר המבצעים באים לידי ביטוי בהשוואה.
הנתונים כוללים רשתות אשר עונות על המתודולוגיה להשוואה וכן שידרו נתונים במהלך החודש באופן כמעט מלא ותקין.
במוצר מגבוני האגיס מילוי בבישום עדין חל שינוי ע"י היצרן בגודל האריזה מ-72 יחידות ל-64 יחידות. מדובר באותו ברקוד שנלקח לאורך תקופת חישוב סל המוצרים.
עקב טעות סופר, ברשימת המוצרים הראשונית שפורסמה באתר צוין המוצר "שמפו הד אנד שולדרס 400 מ"ל", כאשר בפועל המוצר הרלוונטי שמחושב במסגרת הסל הינו "קונדישנר למניעת קשקשים הנוסחה הקלאסית הד & שולדרס 400 מ''ל". יודגש כי ממועד השקת הסל מוצר זה הנו המוצר הרלוונטי להשוואה.
בנובמבר 2019 נוספה הרשת "סופר אלונית" למדגם. בינואר 2020 נוספה הרשת אלונית בקיבוץ ובמושב למדגם.
בחודש פברואר 2020 גודל האריזה של המוצר שקיות אשפה מתכלות שונה מ-60 יחידות ל-52.
בפברואר 2020 נערכה בחינה מחודשת לרשתות נבחרות למיקוד הנבחנות. הרשת חצי חינם ושופרסל דיל אקסטרה לא יוגדרו ברשימה זו בשנת 2020. נתוני עלות הסל ברשתות הנבחרות למיקוד לחודשים ינואר 2020 ודצמבר 2018 עודכנו בדיעבד על מנת לאפשר השוואה.
החל מיולי 2020 מוצר נתחי טונה בהירה בשמן צמחי וילי פוד 160 גרם מחליף את נתחי טונה בהירה בשמן קנולה סטארקיסט 160 גרם.
החל מספטמבר 2020 הוחלף תחליב רחצה כיף 750 מ"ל בתחליב רחצה כיף 700 מ"ל.
החל מספטמבר 2020 הוחלפה גבינה צהובה עמק 28% תנובה בגבינה צהובה 28% חצי קשה במשקל.
החל מינואר 2021, חל שינוי במתודולוגיה – הדרישה כי ברשתות תהיה זמינות של 80% מהמוצרים מעוגלת מטה (כלומר 54 מוצרים לכל הפחות).
החל מינואר 2021 ובהתאם למתודולוגיית הסל, שוק מהדרין נוספה לרשימת "רשתות נבחרות".


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  073-250-5855  |  info@talniri.co.il