TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

השקעה נוספת לדוראל טק על סך 2 מיליון דולר


דוראל
דוראל, אורביה, יגואר לנד-רובר, TDK וקרנות השקעה בינ"ל נוספות חברו להשקעה בסטרטאפ אמריקאי המפתח טכנולוגיה פורצת דרך למחזור סוללות ליתיום-יון
דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס (דוראל-טק), זרוע החדשנות וההשקעות של קבוצת דוראל אנרגיה, השקיעה 2 מיליון דולר בחברת Battery Resourcers ((BR, סטרטאפ אמריקאי המפתח טכנולוגיה חדשנית למחזור סוללות ליתיום-יון במעגל סגור.

סוללות ליתיום-יון משמשות באופן נרחב את תעשיית הטלפונים החכמים, הרכבים החשמליים וכן את תעשיית האנרגיה המתחדשת, כשמרבית מערכות אגירת האנרגיה כיום מתבססות על סוללות מסוג ליתיום-יון. לליתיום משקל נמוך וצפיפות אנרגטית גבוהה ובשל כך הוא נצרך למגוון יישומים ואפליקציות. עם זאת, הליתיום הינו משאב בחסר ברמה העולמית. עובדה זאת לצד הביקוש ההולך וגובר אליו, הופכים את הטכנולוגיה של חברת Battery Resourcers לאטרקטיבית במיוחד, שכן הטכנולוגיה הייחודית שלה לא רק מאפשרת את מיחזור הסוללות והפקת מחודשת של חומרי גלם יקרים, אלא גם צפויה להוזיל את מחיר העלות של סוללת ליתיום-יון בכ-35%. זאת בנוסף להפחתה של כ-25% אחוז של פליטת הגזים המזהמים שנפלטים בתהליך ייצור הסוללות.

במסגרת ההשקעה, חברת Battery Resourcers תקים בארה"ב מתקן מחזור מסחרי למחזור של כ-10,000 טון סוללות מידי שנה, כמות זו שוות ערך לכ-20,000 רכבים חשמליים או לכ-2.2 גיגה-וואט (GWh) של סוללות לאגירת אנרגיה.

שוק מחזור סוללות הליתיום מוערך כיום בכ-1.5 מיליארד דולר והוא צפוי לצמוח על פי הערכות ל-12.2 מיליארד דולר ב-2025 ול-18.1 מיליארד דולר ב-2030. בין החברות הבולטות נמצאות חברת Li-Cycle שהודיעה לאחרונה על מיזוג לחברת SPAC לפי שערוך של 1.67 מיליארד דולר ו- Redwood Materials שהוקמה על-ידי ג'יי.בי. שטראובל, מי שכיהן כמייסד-שותף ומנהל הטכנולוגיות הראשי של חברת טסלה. BR פועלת בתחום כשבידה יתרון מובהק ביכולת לייצר סוללות חדשות מבוססות חומרים פעילים כפועל יוצא של תהליך המחזור.

ההשקעה תתבצע במסגרת סבב גיוס (B) בגובה 20 מיליון דולר שמובילה קבוצת משקיעים בינלאומית וחוצת-תעשיות שהובילה אורביה ונצ'רס, קרן ההשקעות של קבוצת אורביה המחזיקה ב-80% מהבעלות בחברת נטפים הישראלית. בסבב הגיוס לקחו חלק גם קרנות ההשקעות של יצרנית הרכבים יגואר לנד-רובר, תאגיד הטכנולוגיה היפני TDK, חברת TRUMPF הגרמנית וקרנות הון-סיכון מובילות מעמק הסיליקון כדוגמת At One Ventures, שהוקמה על-ידי תום צ'י, ממייסדי Google X.

השקעה זו מגיעה בהלימה ישירה לשאיפתה של דוראל-טק לאתר ולהשקיע בחברות טכנולוגיות אשר פעילותיהן סינרגטיות לפעילות הקבוצה ולצרכיה, בין היתר בתחום התשתיות הסביבתיות ובאגירת אנרגיה, תחום אותו דוראל מובילה בישראל, עם זכייתה במכרזי רשות החשמל במסגרתם תקים שדות סולאריים בשילוב של כ-1,400 MwH אגירה. בנובמבר האחרון השקיעה דוראל 8 מיליון שקלים בחברת האנרגיה המתחדשת פינרג'י, המפתחת פתרונות לייצור, הובלה ואגירת אנרגיה באמצעות שימוש בטכנולוגיית "אלומיניום-אויר" ו"אבץ-אויר" וסיימה בהצלחה, הנפקת מניותיה לציבור בבורסה בת"א.

רועי פורמן, מנכ"ל דוראל אנרג'י-טק ונצ'רס: "הביקוש ההולך וגובר לסוללות ליתיום-יון בכל תחומי החיים, החל ממוצרי אלקטרוניקה ועד למערכות אגירת אנרגיה ורכבים חשמליים, מגביר את הצורך לפתרונות מחזור ברי קיימא עבור משאב יקר זה. לא רק שטכנולוגית מחזור הסוללה שחברת Battery Resourers מפתחת מייצרת אלטרנטיבה סביבתית ואפקטיבית להטמנת פסולת זו, היא גם מייצרת חומרי קתודה פעילים המאפשרים פיתוח של סוללות חדשות בעלות מופחתת תוך שמירה על איכות ביצועים גבוהה. דוראל אנרגיה גאה להוביל את המהפכה האנרגטית והסביבתית עם צבר פרויקטים בהיקף של למעלה מ-6 גי'גה וואט בתחום האנרגיה המתחדשת. אנו רואים בהשקעה בחברת BR הזדמנות אסטרטגית עבור החברה למצב את עצמה בחזית הטכנולוגית של תעשיית הליתיום-יון, תוך התבוננות עתידית לטיפול בסוללות ומערכות אגירה שיצאו משימוש (end of life) ותמיכה בחזון של עולם ירוק ונקי יותר".

מייק אוקרונלי, מנכ"ל חברת Battery Resoucers: "אנו עומדים בפני מהפכה בתחום שרשרת האספקה של סוללות ליתיום-יון. היכולת שלנו להמיר פסולת וסוללות בסוף חייהן לקתודות פעילות שניתן לעשות בהן שימוש לייצור סוללות חדשות, תביא להגדלת הרווחיות והיציבות בכל התעשייה שעושה שימוש בסוללות ליתיום-יון. השותפים והמשקיעים שלנו חולקים איתנו את אותה תשוקה ותפיסת עולם הגורסת כי יש להרחיב את הטכנולוגיה המהפכנית כך שתוכל לתמוך בשרשרת האספקה של הסוללות בכל התעשייה."


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il