TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

מהנדס עיריית ת"א: "בשנים הבאות תהיה עלייה גדולה בהיתרי הבנייה בהתחדשות עירונית בת"א"


יור לשכת השמאים חיים מסילתי קרדיט דנה קופל
אודי כרמלי בכנס בשיתוף לשכת שמאי המקרקעין: "אנחנו לא שוללים התחדשות עירונית של בניינים בודדים – נראה עוד פרויקטי תמ"א 38 בשנתיים שלוש הבאות"
"אנחנו בעיריית ת"א ממש לא מתייחסים לסיומה של התמ"א כאוקטובר השחור, אלא יותר כאוקטובר הוורוד" – כך אמר היום (ד') מהנדס העיר תל אביב – יפו אודי כרמלי, בכנס און ליין שהתקיים היום בשיתוף לשכת שמאי המקרקעין בישראל בראשות חיים מסילתי . בכנס, תחת הכותרת "אוקטובר (22) השחור? - עתידה של ההתחדשות העירונית בישראל", דנו המשתתפים ביום שאחרי סיומה של תמ"א 38 ובעתיד התכנוני בשוק הנדל"ן.

לדברי כרמלי, "עמדת עיריית ת"א בנושא התמ"א ברורה – היא נבעה מרצון טוב אבל הביצוע היה לוקה בחסר והיא עשתה הרבה מאוד נזקים אורבניים. תוכנית הרבעים שאישרנו הוא פתרון טוב בהקשר זה, היא נותנת כלים להתחדשות הבניינית יחד עם מענה ציבורי. התוכנית היא הצלחה אדירה, היא מוציאה מאות היתרים וישנן מאות בקשות על הפרק, והאזורים עוברים תהליך התחדשות משמעותי שילווה אותנו בעשור הקרוב – בד בד עם בניית יסודות אורבניים טובים".

לעניין התחלות הבנייה אמר מהנדס עיריית ת"א: "שנת 2020 (שנת הקורונה) היתה שנת שיא אחרי 2019 במספר התחלות הבנייה, מרבית היחידות הן בהתחדשות עירונית. בשנה הבאה ובכלל בשנים הבאות תהיה עלייה גדולה בהיתרי הבנייה בהתחדשות עירונית. דיירים הבינו שצריך להפסיק עם החלומות, השיח השתנה, היזמים כבר לא אומרים לדיירים 'אני אוציא לך מהעירייה עוד מטר' אלא מדברים על איכות הבנייה, שקיפות, שירות, כי עכשיו יש ודאות תכנונית הם יודעים בדיוק מה ניתן לקבל בכל אחד מהאזורים בעיר".

כרמלי הוסיף: "אנחנו לא שוללים התחדשות עירונית של בניינים בודדים ואנחנו עוד נראה ב-2-3 השנים הקרובות פרויקטים כאלה משום שכל מי שיפנה לקבל היתר לתמ"א 38 נצטרך לטפל בו. היום אין תוכניות עם קומבינות, היום הכל ברור, שקוף וודאי. היזמים באים היום ואומרים 'תגידו לנו מה אתם רוצים ולפי זה נפעל', אין מקום לפרשנויות.

"ברמת החזון שלנו כעיר אין ספק שרמת התשתיות הציבוריות עדיין נמוכה מאד ביחס למקומות אחרים בעולם. בשנה האחרונה השקענו מאמצים רבים לטובת שיפור התשתיות - מסלולי אופניים, גינות ציבוריות, היה בוסט גדול אבל יש עוד עבודה כי עם כל הכבוד התיירים עדיין לא באים לתל אביב כדי לראות ארכיטקטורה אלא באים בשביל האנשים, האווירה, הקולינריה החופים וכו", לדבריו.

חיים אביטן, יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אמר בכנס כי "אין ספק שחלק מסימני משבר הקורונה הם הירידה בהתחלות הבנייה בכלל ובהתחדשות עירונית בפרט. בחודשים מרץ אפריל מאי היינו בחוסר ודאות, יזמים עצרו בנייה בהרבה מאוד פרויקטים ולא ידענו לאן המשק הולך. יחד עם זאת, פעילות התכנון והרישוי המשיכה – ועדות התכנסו, התכנון התקדם ותוכניות אושרו. אני מניח שאת השינוי הגדול אנחנו נראה בשוק ב-2021-2022. ענף הבנייה ימשיך להיות מהחזקים במשק, מחולל הצמיחה במדינה וההתחדשות העירונית היא חלק ממנועי הצמיחה. בשנה שנתיים הבאות אני צופה המשך מגמה של עליית מחירים כי לא יהיו הרבה התחלות בנייה, יש הרבה דרישה לדירות והרבה עולים מכל העולם שרוצים לחזור לישראל בעיקר בגלל הטיפול בקורונה והחיסונים – והביקושים ימשיכו לגדול".

אביטן התייחס לסיומה של תוכנית תמ"א 38 באוקטובר 2022 ואמר כי הרשות להתחדשות עירונית מגבשת כיום תוכנית להתחדשות בניינית שתחליף את התמ"א, ולדבריו היא תהיה טובה יותר. "התוכנית המתגבשת תתן מענה לא רק לתוספת הדירות ולתמורות של מחסן וחניה לדיירים, אלא תתן מענה גם לסביבה כולה – תהיה לה ראייה כוללנית ורחבה. היא תתן סמכויות גדולות יותר לוועדות מקומיות וזה יאפשר מסלול מזורז, זכויות הבנייה יגדלו ותהיה גם תוספת מבנה לטובת הציבור במסגרת התוכנית הבניינית".

חיים מסילתי יור' לשכת שמאי המקרקעין הביע חשש מסיום תוכנית התמ"א אך יחד עם זאת טען שהעובדה שתהיינה תוכניות חלופיות שתאפשרנה יותר גמישות, ככל הנראה יתמרצו את הועדות המקומיות לפעול, וזה ייטב עם כל הצדדים , הדיירים , היזמים והרשות המקומית.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il