TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

סופרגז נכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות


כפיר נבון - מנכל סופרגז צילום אלדד רפאלי
רוכשת את השליטה בשתי חברות אנרגיה סולארית תמורת כ-40 מיליון שקל
החברות הנרכשות הינן בעלות ניסיון מצטבר בהקמת פרויקטים בהיקף של כ-100 מגה ואט; בידי החברות כיום צבר הסכמים להקמת מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף כולל של כ-50 מגה וואט

כפיר נבון, מנכ"ל סופרגז אנרגיה: "רכישת החברות תואמת את האסטרטגיה ארוכת הטווח של סופרגז אנרגיה להרחיב את מגוון פתרונות אנרגיה שהיא מציעה ללקוחותיה, וזאת במטרה להפוך ל-Energy Service Provider הראשון בישראל. לצד המשך פיתוח פעילויות הליבה שלנו בתחום הגפ"מ, הגז הטבעי וייצור החשמל המבוזר, אנו נכנסים עתה גם לעולמות אנרגיה נוספים, ביניהם תחומי האנרגיות המתחדשות והתחום הסולארי. הפעילות בתחומים אלה משתלבת עם פעילותנו במגזר העסקי, ומשלימה באופן טבעי את מיצובה של סופרגז כשחקנית מובילה בשוק האנרגיה הישראלי. בנוסף, תחום האנרגיה הסולארית זוכה לעדנה גם באירופה ובארה"ב, ובכוונתנו למנף רכישה זו גם לצורך כניסה לפעילות בשווקים הבינלאומיים".
חברת סופרגז אנרגיה, שבשליטת קבוצת אלקו, מרחיבה את תחומי פעילותה ונכנסת לתחום האנרגיות המתחדשות. החברה מדווחת היום, כי חברת בת בבעלות מלאה, התקשרה בהסכם עם צד שלישי לרכישת 75% ממניותיהן של שתי חברות פרטיות, שעיקר עיסוקן בייזום, הקמה, ותחזוקה של מערכות ומתקנים סולאריים. החברות הנרכשות הן בעלות ניסיון מצטבר בהקמת פרויקטים סולאריים בהיקף של מעל ל-100 מגה ואט, והן מתמקדות בשוק הגגות המסחריים והפרטיים. נכון להיום, בידי החברות הנרכשות צבר פרויקטים בהיקף של כ-50 מגה וואט, הכולל עשרות הסכמי יזמות להקמת מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף של כ-20 מגה וואט בהתאם לאסדרה תעריפית של 45 אג' לקווט"ש, הנמצאים בשלבי הקמה שונים, וכן הסכמים להקמה ומכירה של מערכות ומתקנים סולאריים בהיקף של כ-30 מגה ואט.
סופרגז תשלם במועד השלמת העסקה סכום של כ-40 מיליון שקל, בניכוי 75% מהחוב פיננסי נטו של החברות הנרכשות. בנוסף, סופרגז תשלם תמורה נוספת בסך שינוע בין 14 ל-64.5 מיליון שקל, שמרביתה מותנית בעמידת החברות הנרכשות ביעדים שהוסכמו בין הצדדים ביחס לכל אחת מהשנים 2021-2025.
סופרגז בוחנת אפשרויות שונות למימון הרכישה, בכללם שימוש במקורות עצמיים או ניצול מסגרות אשראי קיימות של החברה. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים, ביניהם אישור הממונה על התחרות.
העסקה תואמת את התוכנית האסטרטגית שאימצה סופרגז לשנים הקרובות, במסגרתה שמה לה למטרה להמשיך ולבסס את מעמדה כספקית אנרגיה מובילה ורב תחומית בחצר הלקוח, ותאפשר לה לפעול למימוש תוכנית זו. להערכת סופרגז, שילוב יכולות הליבה שלה עם נכסיהן של החברות הנרכשות, תאפשר את הרחבת המודל העסקי לתחומים נוספים בעולם האנרגיה, ויצירת הזדמנויות למנועי צמיחה נוספים לסופרגז בארץ ובחו"ל. בהתאם, סופרגז עדכנה כי בכוונתה להשקיע משאבים משמעותיים בפעילות החברות הנרכשות במהלך השנים הקרובות, על-מנת לפתח את פעילותן, להרחיב את צבר ההסכמים שלהן, ולמקסם את היכולות של החברות הנרכשות ואת הסינרגיה שלהן עם הפעילות הקיימת של סופרגז.

חברת סופרגז פרסמה לאחרונה את דוחותיה השנתיים ובהם דיווחה כי סיימה את שנת 2020 עם הכנסות של כ-560 מיליון שקל, עם עלייה ברווח הנקי לסך של כ-68.1 מיליון שקל ועם צמיחה ב- EBITDA לסך של כ-160.6 מיליון שקל.

חברת סופרגז הוקמה בשנת 1953 והשליטה בה נרכשה ב-2019 על ידי קבוצת אלקו. לחברה כ-400 אלף לקוחות פרטיים וכ-5,000 לקוחות עסקיים ומוסדות. לצד הפעילות בתחום של שיווק והפצה של גז ביתי, והפעילות המתרחבת של שיווק והפצה של גז טבעי לחברות, החברה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בתחום של ייזום תחנות כוח קטנות מבוססות גז טבעי (קוגנרציה). החברה מקימה כיום מתקני קוגנרציה בהספק של כ-40 מגה וואט. הקמת תחנות כוח אלה נמשכת פרקי זמן קצרים יחסית של 18-24 חודש. החברה הציבה לעצמה יעד להגיע לתחנות בהספק של 70-100 מגה-וואט בשנים הקרובות.
החברה השלימה בחודש יוני 2020 הנפקה ראשונית לציבור (IPO) במסגרתה גייסה כ-270 מיליון שקל, ובחודש יולי 2020 ביצעה הנפקת אג"ח במסגרתה גייסה כ-206 מיליון שקל. מניית החברה נסחרת במדד ת"א 90.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il