TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ישראל היא המדינה הטובה בעולם עבור נשים יזמיות


מאסטרקארד
מדד נשים יזמיות של מאסטרקארד בוחן אילו הן המדינות המובילות בעולם בהצלחה של נשים יזמיות
ישראל היא המדינה הטובה בעולם עבור נשים יזמיות
כך עולה מהדו"ח השנתי של "מדד נשים יזמיות" של מאסטרקארד לשנת 2020

מדד נשים יזמיות של מאסטרקארד (MIWE - Mastercard Index of Women Entrepreneurs) בוחן אילו הן המדינות המובילות בעולם בהצלחה של נשים יזמיות.
מן המדד עולה כי נשים יזמיות ברחבי העולם הושפעו ממגפת הקורונה באופן לא פרופורציונלי, כאשר 87% מנשים בעלות עסקים טוענות שהושפעו לרעה. מבין הגורמים לכך הוא ייצוג נשי רב במקומות עבודה דווקא במגזרים שנפגעו הכי קשה מההאטה הכלכלית, לצד הלחץ הגובר של אחריות הטיפול בילדים.
המדד בודק מה מניע את הנשים להצלחה, באילו שווקים יש את ריכוז העסקים הגבוה ביותר בבעלות נשים, מהם התנאים האופטימליים להצלחה ושגשוג, ומהם הגורמים המרכזיים העוזרים לקידום נשים. המדד מבוסס על 3 אינדיקטורים מרכזיים: קידום נשים, נכסי ידע בשילוב גישה למקורות מימון ותנאים סביבתיים של יזמות.
דו"ח ה-MIWE, שמפורסם זו שנה רביעית, מדגיש את התרומות החברתיות-כלכליות העצומות של נשים יזמיות ברחבי העולם, כמו גם מציג תובנות לגבי הגורמים המניעים או המעכבים את קידומן. המדד נערך באמצעות מתודולוגיה ייחודית - בהסתמך על נתונים זמינים לציבור של ארגונים בינלאומיים מובילים, כמו ארגון ה-OECD וארגון העבודה הבינלאומי. ה-MIWE לשנת 2020 כולל דירוג עולמי בנושא קידום נשים בעסקים בתנאים שקדמו למגיפת הקורונה בכל 58 המדינות שדורגו, המייצגות כמעט 80% מכוח העבודה הנשי.
על פי הדו"ח שפורסם, ישראל מובילה את הדירוג, וממוקמת במקום הראשון כמדינה הטובה ביותר עבור נשים יזמיות ברחבי העולם לשנת 2020, דלעומת דירוגה במקום הרביעי אשתקד. ה-MIWE קובע כי ישראל מהווה דוגמה מצוינת לכך שמנגנוני תמיכה יעודיים לנשים יזמיות מובילים לתוצאות מהירות ומשמעותיות.
גם בדירוג "תמיכה בחברות קטנות ובינוניות" של נשים זינקה ישראל מהמקום ה-42 בשנת 2019, למקום הראשון בעולם בשנת 2020, וזאת בין היתר בזכות יוזמה של רשות החדשנות (לשעבר לשכת המדען הראשי) ששמה לעצמה יעד להכפיל במהלך השנתיים הקרובות את מספר הנשים היזמיות במדינה.
ניתן ללמוד מן הדו"ח כי השאיפה המתמשכת לחדשנות לצד גיבוי חזק של הממשלה והמוסדות באמצעות הון סיכון הולידו מגמה חזקה בסטארט-אפים בישראל. מן המדד עולה כי ישראל מדורגת גבוה מאוד גם במונחים של "תמיכה בגורמים יזמיים" (מקום 9), זמינות כוח אדם מיומן והכלת כישלונות עסקיים.
נתונים מה-GEM (Global Entrepreneurship Monitor), מקור המחקר העולמי היחיד שאוסף נתונים על יזמות ישירות מן היזמים, מצביעים על עלייה של 31.9% בכוונה להקים בישראל עסק בשלוש השנים הקרובות, בקרב האוכלוסייה הבוגרת והלא יזמית. מדובר באחוז הגבוה ביותר שנרשם במחקר ה- GEM ב-11 השנים האחרונות. מגמה זו נפוצה במיוחד בקבוצות המיעוטים ובקרב נשים.
בדו"ח מצוין כי החברה הישראלית מעריכה מאוד יזמות במיוחד כשמדובר בהפגנה של חדשנות וכישרון. ישראל פיתחה את עצמה בשנים האחרונות כמרכז בינלאומי חשוב לסטארט-אפים, במיוחד בתחום ההייטק, עם המספר הגבוה ביותר של סטארט-אפים לנפש ברחבי העולם. ההישג העצום הזה נוצר כתוצאה מ-3 גורמים עיקריים: מענקי חדשנות מטעם הממשלה לסטארט-אפים ופיתוחים טכנולוגיים; העיר תל אביב היא מהמובילות בעולם כמיקום הפופולרי ביותר בהייטק לסטארט-אפים; ובכך שישראל היא אחת מהמובילות בעולם במונחים של הוצאות במחקר ופיתוח כחלק מהתוצר (GDP).

הקורונה יכולה להוות גם הזדמנות:
הדו"ח של MIWE לשנת 2020 מספק ניתוח מעניין של השלכות הקורונה על נשים בעולם העבודה, ומגדיר כי מדיניות התמיכה של מדינות שונות – החל מהקלות על חברות קטנות ובינוניות, סבסוד שכר לעובדים ועד סיוע כספי לחברה - מתגלים כאפקטיביים במיוחד בנושא המגדר.
הדו"ח מביע אופטימיות לגבי עתידן של הנשים היזמיות. הוא מצביע על כך שהמגיפה העולמית יכולה להוות זרז להתקדמות של נשים בעולם העסקי, וכי מדובר בהזדמנות לתיקון ההטיה המגדרית הקיימת.
הדו"ח מגדיר מספר נקודות כדי להמחיש זאת:
תקופת הקורונה מציעה נראטיבים שמעצימים נשים כמנהיגות המהוות השראה, ומדגישה את היכולות של נשים להוביל מהלכים תחת תנאים בלתי אפשריים. דוגמה לכך ניתן לראות אצל מנהיגות בעולם כמו ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, או קנצלרית גרמניה אנגלה מרקלה, שהפגינו הצלחות ניכרות בהתנהלות בעת משבר הקורונה, במקביל להקניית ביטחון, אמון ויצירת רוגע בקרב האזרחים במדינות שלהן.
נשות עסקים כבר מפגינות הסתגלות לעולם העסקי, למרות חסמים נרחבים שחוו בעבר. בקו החזית, נשים בעלות עסקים מאמצות את הביטחון שנובע מעולם העבודה החדש. 42% כבר עברו למודל עסקי דדיגיטלי ו-34% כבר זיהו הזדמנויות עסקיות חדשות מאז פרדוץ משבר הקורונה.
המצב "הנורמלי" הבא מציע הזדמנות של פעם בחיים למחוק את החסמים הקיימים ולהניע שוויון מגדרי רחב יותר בעולם העסקי. הוכחה לכך שמשבר יכול להוביל להזדמנות ניתן לראות בפערים הכלכליים שנשארו סטטיים כמעט עשור לפני פרוץ הקורונה, אך קטנו בזמן המגיפה בעזרת סיוע של ממשלות (כמו ממשלת בריטניה שפתחה ל-1.2 מיליון אזרחים חשבונות בנק תוך יומיים, או 11 מיליון ברזילאים שפנו לפתיחת חשבונות חיסכון בשביל לקבל כסף חירום מהממשלה).
המסקנות מהמדד מדגישות נמרצות את הערך הלא מנוצל של נשים כמנהיגות. משבר הקורונה הינו זרז למציאת פתרונות מתקדמים. מינוף המומנטום ויצירת יוזמות למען שוויון מגדרי הם קריטיים למימוש הפוטנציאל של נשים בעולם העסקי ולצמצום 172 טריליון דולר גלובליים (הבנק העולמי) שאבדו בגלל הבדלים ברווחים בין נשים לגברים.
ההתחייבות של מאסטרקארד להניע קדימה הכלה פיננסית
סו קלסי (Sue Kelsey), סגנית נשיא בכירה, אחראית גלובלית למוצרי צריכה ולהכלה פיננסית: "משבר תמיד חושף בעיות במערכת, והקורונה עשתה זאת גם. ראינו את הפער בין נשים לגברים בעולם העסקי, אולם בשונה מכל שקיעה כלכלית אחרת, הקורונה דווקא סללה את הדרך להתקדמות. ראינו מה ניתן להשיג כאשר ניתנת עדיפות לנושא. עם זאת, האם אנו מספיק אמיצים כדי לנצל את ההזדמנות הזאת, ללמוד את הנתונים המעניינים והחשובים שעולים מהדו"ח לשנת 2020 ולפעול בהתאם? או שנאחז במערכת כושלת ונאפשר לקורונה לבלום את ההתקדמות שנעשתה עד היום? אלו שאלות קריטיות שמקבלי ההחלטות יצטרכו לענות עליהן בזמן שהם מתכננים את דרכם להתאוששות כלכלית".
בעזרת דו"ח ה-MIWE, מאסטרקארד מחויבת לספק מידע מהימן שמאפשר לממשלות, עסקים ואינדיבידואלים לבצע פעולות ביישום תמיכה המכוונת לנושא המגדר, שתביא לתוצאות בצמצום הפערים בעולם העבודה. הדו"ח השנתי מהווה נדבך אחד במשימה שלנו להניע קדימה את הצמיחה של "המנותקים והמקופחים". ב-2020 מאסטרקארד מרחיבה את התחייבותה להכללה פיננסית בינלאומית, במטרה לקדם מיליארד אנשים ו-50 מיליון עסקים קטנים אל עבר כלכלה דיגיטלית עד שנת 2025. כחלק מהמאמץ, החברה תתמקד במתן פתרונות ל-25 מיליון נשים יזמיות כדי שיוכלו לפתח את העסק שלהן – ממגוון של יוזמות מימון, דרך מנטורינג ופיתוח של טכנולוגיות מכילות.

לקריאה נוספת על המאמצים של מאסטרקארד והאפשרויות להעצמה נשית כאן.


טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il