TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

המלצת קניה למניית בנק הפועלים - קולמקס שוקי הון


רון אייכל,קולמקס שוקי הון
המניה נחתכה בכ-20% מתחילת השנה ושווי הבנק בבורסה 29.6 מיליארד שקל, רון אייכל.
בנק הפועלים פרסם השבוע את תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של 2020, מהן עולה כי הרווח הנקי עמד על 816 מיליון שקל בהשוואה ל-736 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של 10.9%. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 8.8% בהשוואה ל-7.6% ברבעון המקביל.

הבנק מסכם את תשעת החודשים הראשונים של השנה ברווח נקי בסך 1,141 מיליון שקל בהשוואה ל-2,428 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ירידה של 53.0%. שיעור התשואה להון על הרווח הנקי עמד בתשעת החודשים הראשונים על 4.0% בהשוואה ל-8.4% בתקופה המקבילה.

ההוצאות להפסדי אשראי בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-2.130 מיליארד שקל, מתוכם 193 מיליון שקל נרשמו ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה ל-400 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019. הגידול בהפרשה הקבוצתית נובע בעיקרו מההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה. סך יתרת ההפרשה הקבוצתית להפסדי אשראי עומדת על 5.3 מיליארד שקל.

טכנית, מניית הפועלים נמצאת בעמדת קנייה לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא חיובי. קו התמיכה נמצא ברמה של 2,117 אג'. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 3,124 אג'.


מה צפוי בזירת המאקרו והפוליטיקה בשבוע הקרוב...


הזירה העולמית

האופטימיות ביחס לחיסונים נמשכת

המדדים המובילים בעולם חתמו את שבוע המסחר בצורה מעורבת, כאשר חדשות טובות בחזית החיסון נגד הקורונה הופיעו במקביל לדאגה מפני המשך העלייה בתפוצת המגיפה ברחבי ארה"ב. בראשית השבוע, מדד הדאו ג'ונס, מדד ה-S&P MidCap 400 ומדד ראסל 2000 לחברות הקטנות הגיעו לשיאים חדשים, ולאחר מכן נסוגו, כאשר מדד הדאו ג'ונס וגם ה-S&P 500 חותמים את השבוע בירידת מחירים. מניות האנרגיה רשמו גם השבוע תשואות יפות כאשר מחירי הנפט התייקרו על רקע אופטימיות לסיום המגיפה בשנת 2021, כמו גם בעקבות איתותים כי OPEC ויצואניות נפט גדולות אחרות ידחו את מועד עליית התפוקה העולמית שתוכננה לחודש ינואר. מניות הבריאות והתשתיות פיגרו מאחור.



מחירי המניות נהנו השבוע בעיקר משתי הודעות חיסון משמעותיות במהלך השבוע. ביום שני דיווחה מודרנה על נתונים מוקדמים שהראו כי חיסון ה-mRNA שלה היה יעיל ב-94.5% מהמקרים במניעת הקורונה, כאשר גם נראה שהוא מנע תסמינים קשים בקרב המתחסנים המעטים שחלו בנגיף. נראה, כי המשקיעים גם היו מעודדים מכך שהחיסון של מודרנה אישר את יעילותה של גישת ה-mRNA בה משתמשת גם פייזר בשותפות עם BioNTech הגרמנית. ואכן, ביום רביעי, שתי החברות הודיעו על נתונים מתוקנים שהראו כי החיסון שלהם יעיל ב-95%, רמה הגבוהה יותר מ-90%+ שדווחו בתחילה. ביום שישי הודיעה פייזר כי הגישה בקשה לאישור חירום לשימוש בחיסון לרשות המזון והתרופות האמריקאית.

הקשיים בארה"ב נמשכים

במהלך השבוע התגלו עדויות נוספות לכך שהמגפה וההשפעה השלילית שלה על הכלכלה עוד יחמירו לפני שהחיסונים יהיו זמינים באופן נרחב. נעילות והגבלות מקומיות חדשות הוכרזו בשבוע שחלף ברחבי ארה"ב, כאשר ספירת הנדבקים החדשים עלתה ומערכות בתי החולים הפכו עמוסות יותר. נראה שהסנטימנט ספג מכה מסוימת מהחדשות (ביום רביעי) כי מערכת בתי הספר הציבוריים של ניו יורק, הגדולה במדינה, תעבור ללמידה מרחוק. בינתיים, אמצעי ניידות, רכישות בכרטיסי אשראי ונתונים אחרים המתעדכנים בתדירות גבוהה הראו כי הצרכנים הולכים ונוקטים באמצעי זהירות גבוהים יותר ונשארים קרובים יותר לבית. במהלך השבוע, מספר המתים בארה"ב המיוחס לקורונה חצה את רף ה-250,000.

 

מעבר לכך, נראה כי הסבירות לסיוע פיסקלי פדרלי משמעותי להתמודדות עם נזקי הקורונה היא נמוכה מאוד. הסיכויים להסכם דו-מפלגתי על חבילת תמריצים חדשה נותרו קלושים, במיוחד כשהנשיא דונלד טראמפ המשיך לסרב להכיר בתוצאות הבחירות. עם זאת, נרשמה השבוע אופטימיות לרגע לאחר שנסובו שמועות כי מנהיג הרוב בסנאט, מיטש מקונל, הסכים לחדש את המשא ומתן עם הדמוקרטים בקונגרס.

למרות הקשיים, שר האוצר, סטיבן מנוצ'ין, הודיע באמצעות מכתב לבנק הפדרלי כי בכוונתו לאפשר לכמה מהתוכניות למתן הלוואות לחירום של הבנק המרכזי לפקוע בסוף השנה. מנוצ'ין הסביר כי השיפור בתנאים הפיננסיים הם הגורם לבקשתו להחזרת מימון לא מנוצל בהיקף של 455 מיליארד דולר. בצעד נדיר פרסמו פקידי פד במהירות הצהרה שהודיעו על אי הסכמתם עם ההחלטה, וציטטו כי "הכלכלה מתוחה ופגיעה עדיין". ביום שישי הצהיר מנוצ'ין כי הוא מתכנן להשתמש בכסף למימון מענקים ישירים לעובדים ולעסקים קטנים. 



נתוני המאקרו מסבירים את ההססנות של ה-Fed

התביעות השבועיות לדמי אבטלה רשמו לראשונה עלייה זה למעלה מחודש, מ-711,000 ל-742,000. עם זאת, התביעות המתמשכות המשיכו לרדת, מ-6.8 מיליון ל-6.4 מיליון, אם כי הירידה קוזזה בעיקר על ידי העלייה בתביעות באמצעות תוכנית פדרלית המספקת הטבות מורחבות, מכ-4.1 מיליון ל-4.4 מיליון. המכירות הקמעונאיות ללא מכוניות באוקטובר החמיצו את הציפיות והתרחבו בקצב האיטי ביותר (0.2%) מאז אפריל. הייצור התעשייתי עלה קצת יותר מהצפוי באוקטובר, אך מדדי הייצור האזוריים הצביעו על האטת התרחבות. תחום הדיור נותר הבולט בתאוששות, כאשר מדדי המכירות והבנייה הגיעו לרמות הגבוהות ביותר מאז 2006-2007.

התחזית הכלכלית המעורבת והחששות הגוברים מהקורונה דחפו את התשואה לפדיון באיגרת ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב לרמה הנמוכה ביותר מזה שבועיים.


נראה כי אנו משייטים כרגע בשווקים מסיכון מרכזי אחד למשנהו. הבחירות עדיין חיות מבחינה טכנית, אך הקורונה ממשיכה להתפשט כמו אש והפוליטיקאים הן האמריקאים והן האירופאיים ממשיכים להתקוטט, כאשר משקי בית והעסקים כמהים לתמיכה שתעזרו להם לנווט דרך גל חדש ואכזרי נוסף של הקורונה.

ארה"ב:

המיקוד בארה"ב נמצא עדיין בנגיף המשתולל וגם בפרוטוקול ישיבת ה-Fed (יום ד'), בבית הלבן החזירו את כוח המשימה לטיפול בקורונה. זה סימן שממשל טראמפ מבין שהתפשטות הנגיף צפויה להמשיך ולעלות. מדינות אמריקאיות רבות רואות מקרים חדשים ומתקני הטיפול שלהם מתקרבים לרמת ספיקה מלאה.

הפרוטוקולים של הפד עשויים לספק אינדיקציות נוספות לכך שקובעי המדיניות מוכנים להגדיל את רכישות הנכסים שלהם ואולי למקד את הרכישות בחלקים הארוכים של עקום התשואות. התפשטות הנגיף החמירה ובהתחשב בכך גם הסיכונים לשוק העבודה הולכים וגדלים.


פוליטיקה אמריקאית - מדינות רבות צפויות לאשר השבוע את תוצאות הבחירות שלהן וצפוי להבנות לחץ רפובליקני על הנשיא טראמפ שייענה לתוצאות הבחירות. סירובו של הנשיא טראמפ להודות בכשלונו יוצר בעיות עבור צוותו של ביידן. העברת השלטון השלווה אמורה הייתה לספק לממשל ביידן גישה למימון פדרלי, שטחי משרדים וכל סוגי המידע ואף באשר למאגר והחיסונים, שיאפשרו להם להתוות את אסטרטגיית הקורונה שלהם.

יום ד' – הזמנות של מוצרים בני קיימא

פרוטוקול ה-FOMC

עדכון תוצר רבע 3


אירופה - הונגריה ופולין חוסמות את תקציב האיחוד האירופי

הניהול הפוליטי באירופה תמיד היה קשה והשבוע היה זה זמנן של השתיים מהמזרח - הונגריה ופולין הטילו וטו על תקציב האיחוד האירופי ועל חבילת ההצלה הקריטית לקורונה. התקציב מכיל הוראות המחייבות את המדינות החברות לשמור על שלטון החוק ולעמוד בערכים אירופיים. שתי מדינות ממזרח אירופה מתנגדות לכך בטענה שתנאים אלה מגבילים את ריבונותן. כידוע, יש צורך בהסכמה בפה אחד של כל המדינות החברות באיחוד האירופי בכדי להעביר את התקציב בגובה של 1.8 טריליון אירו לשבע שנים.

יום ג' – יו"ר ה-ECB, לגארד, נואמת


פרטי מכין עבודת הניתוח:
שם: רון אייכל, ת.ז 029027703
כתובת: יגאל אלון 94, ת"א.
בעל רישיון משווק השקעות מספר 6910
השכלה: ד"ר מנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.
תואר ראשון ושני בכלכלה מהטכניון
ניסיון תעסוקתי - 20 שנה
פרטי התאגיד המורשה מטעמו פועל מכין עבודת הניתוח:

טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ. בעלת רישיון משווק השקעות מספר: 804.
מרחוב יגאל אלון 94, מגדל אלון 2, תל אביב. טלפון: 073-7903784. פקס: 073-2580058.
גילוי נאות מטעם מכין עבודת הניתוח: למכין עבודת הניתוח לא ידוע על ניגוד עניינים במועד פרסום עבודת הניתוח.

גילוי נאות מכח תקנות זירות סוחר:
· עיסוקה המרכזי של החברה הוא ניהול זירת סוחר, וכי מחד, היא מפרסמת עבודת ניתוח זו, אשר ניתן לבסס עליהן החלטה בדבר כדאיות השקעה, החזקה, קניה או מכירה של מכשיר פיננסי הנסחר בזירה ושוויו מושפע מערך נכס הבסיס ומנגד היא משמשת כצד הנגדי לעסקאות מול הלקוח . בהתאם לכך, לחברה ניגוד עניינים במספר היבטים:
· בשלב הפתיחה והסגירה של העסקה, החברה היא הקונה כשהלוקח מוכר ולהפך. לפיכך, אינטרס החברה בשער המכשיר הפיננסי, אשר ערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא העבודה, מנוגד לאינטרס הלקוח, הן בשלב פתיחת העסקה והן בשלב סגירתה.
· החברה אינה מתחייבת להתכסות בגין כל עסקה של לקוח ולכן היא עשויה להיות מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. לפיכך, מרוויחה החברה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.
· כאשר החברה מתכסה, היא עשויה לבצע התכסות זאת מול תאגיד קשור. בהתאם לכך, ייתכן כי קבוצת החברה תהיה מצויה בפוזיציה המנוגדת לזו של הלקוח, כל עוד העסקה מול הלקוח פתוחה. במקרה זה, מרוויחה הקבוצה כאשר הלקוח מפסיד ומפסידה כאשר הלקוח מרוויח.

· החברה נוקטת באמצעים לצמצום ניגודי העניינים, אך אין באמצעים אלה כדי למנעם לחלוטין. למידע נוסף ראו פרק 6 – מדיניות ניגוד העניינים - בתקנון המסחר של החברה:

גילוי נאות מטעם טי.ג'י.אל קולמקס שוקי הון בע"מ מכח הוראת האנליזות:
· עבודת הניתוח הועברה לחברה מידי עורך עבודת הניתוח בתאריך 15/11/2020. עבודת הניתוח פורסמה בתאריך 15/11/2020.
· החברה ביצעה במהלך החודש שקדם למועד פרסום עבודת ניתוח זו, עסקאות ו/או החזיקה בעסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, כמפורט לעיל.
· לחברה קיימות עסקאות פתוחות במכשיר פיננסי שערכו נגזר מנכס הבסיס נשוא עבודת ניתוח זו, מכוח היותה זירת סוחר, במועד פרסום האנליזה.
· החברה ו/או תאגיד קשור לה לא ניהלו הנפקה פרטית או הצעה של ניירות ערך של התאגיד הנסקר במהלך 12 החודשים שקדמו למועד פרסום עבודת הניתוח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il