TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

העמלות שלנו

חדשות

גידול של כמעט פי 3 בגניבת רכבים חדשים מודל 2023

מערכת טלנירי | 28/9, 20:19
פוינטר מסכמת את רבעון 3 בגניבות רכב בישראל

אינטל וטאואר מודיעות על הסכם חדש להרחבת כושר ייצור

מערכת טלנירי | 5/9, 21:04
טאואר תרחיב את כושר הייצור שלה בטכנולוגיית 300 מ"מ באמצעות רכישת מכונות שיותקנו במפעל אינטל בניו מקסיקו, כמענה לביקושים גדלים של לקוחות החברה

ישראכרט מסכמת את הרבעון השני והמחצית לשנת 2020


קרדיט: סיוון פרג
קבוצת כרטיסי האשראי רשמה ברבעון זה ירידה בהכנסות וברווח הנקי לאור השפעות משבר הקורונה. השפעות אלה קוזזו בעלייה בהכנסות הריבית, לצד קיצוץ הוצאות תפעוליות.

ד"ר רון וקסלר, מנכל: "משבר הקורונה פגע מאוד במגזר העסקי בישראל, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים, לצד תעשיות הבידור, התרבות והתיירות. כקבוצת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עסקנו בחודשים האחרונים בסיוע לעסקים קטנים - תוך המשך פיתוח מנועי הצמיחה וכן תוך השקה לראשונה בישראל של ANYPAY, שירות תשלומים ללא מגע באמצעות הסמארטפון"




קבוצת כרטיסי האשראי ישראכרט מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2020, ולמחצית הראשונה של שנה זו.

תוצאות הרבעון השני לשנת 2020 הושפעו בעיקר ממגפת הקורונה, שהובילה לירידה משמעותית בהיקף העסקאות בענפים רבים, בהם תעופה, תיירות, תרבות והסעדה. מנגד, חלה עלייה במגזרים אחרים כמו למשל הוצאות על צריכת מזון. בתוצאות המחצית לשנת 2020 קיימת השפעה חיובית של חודשים ינואר-פברואר 2020, טרם תחילת התפרצות הנגיף.

במהלך תקופת הקורונה פעלה ישראכרט להתאמת פעילותה למצב החדש, תוך המשך פיתוח מנועי הצמיחה. ישראכרט מאפשרת לעובדיה לעבוד מביתם וכן להגיע למשרדים בקבוצות מוגדרות מראש (קפסולות). במקביל, ביצעה ישראכרט מגוון פעולות התייעלות.

בנוסף, ישראכרט פועלת על מנת לחזק את מגזר העסקים הקטנים והבינוניים, שנפגע מאוד במהלך תקופה זו. כך למשל השיקה שירותים חדשים המאפשרים לעסקים להקים חנויות דיגיטליות ולהתאים את העסק שלהם לתקופה החדשה.

ישראכרט ממשיכה ליישם את האסטרטגיה שלה כפלטפורמת תשלומים דיגיטליים מתקדמים. ישראכרט הייתה הראשונה בישראל שהשיקה שירות תשלומים בנייד ללא מגע בתקן EMV, תחת השירות ANYPAY ובמקביל ממשיכה בפיילוט מוצלח לאפליקציית תשלומים בתחבורה הציבורית.

תחום נוסף בו החברה נערכת לפעול הוא תחום הביטוח וברגע שיתקבל הרישיון תשיק שירותים שיהפכו אותה לשחקן חדשני ומחולל תחרות בענף זה, שהינו בעל היקף פעילות משמעותי.

כמו כן, חתמה ישראכרט ברבעון השני על הסכמים להעמדת מסגרות אשראי נוספות, בהיקף של כ- 1.5 מיליארד שקלים מבנקים מובילים ובכך גיוונה את מקורות האשראי שלה ושיפרה את הנזילות הפיננסית שלה.

תוצאות כספיות
החברה מדווחת על הכנסות של כ- 477 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2020, ירידה של כ- 13.9% לעומת הכנסות של כ- 554 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה הכנסות של כ- 999 מיליון שקל, ירידה של כ- 9.7% לעומת הכנסות של כ- 1.1 מיליארד שקל שנרשמו במחצית הראשונה של שנת 2019.

הירידה בהכנסות נבעה בעיקר מהשפעת מגפת הקורונה, שהובילה לירידה במחזורי העסקאות במשק, במיוחד בענפים כמו תעופה, תיירות, תרבות הסעדה וכדומה. כמו כן, נרשמה ירידה חדה בהכנסות מתיירות נכנסת ותיירות יוצאת. עם ההסרה ההדרגתית של מגבלות הסגר נרשמה התאוששות מסוימת בחלק מהענפים, שהשפיעה לחיוב על התוצאות. כמו כן, בתוצאות המחצית הראשונה של השנה נכללים חודשים ינואר-פברואר, שלא הושפעו מתקופת הקורונה. בתקופת הרבעון והמחצית נרשמה עלייה בהכנסות הריבית של החברה מלקוחות פרטיים שנבעה מהגידול בתיק האשראי הצרכני.

מחזור העסקאות בכרטיסי האשראי המונפקים על ידי החברה ברבעון השני לשנת 2020 עמד על כ-35.3 מיליארד שקל, ירידה של כ- 14.5%לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ובמחצית הראשונה עמד על כ- 75 מיליארד שקל, ירידה של כ- 6.8% לעומת המחצית הראשונה של 2019. לאור ההרעה בתנאים המקרו כלכליים במשק ברבעון השני לשנת 2020 ואי הוודאות בעקבות מגפת הקורונה, הגדילה החברה את הוצאותיה בגין הפסדי אשראי גם ברבעון השני של השנה. ברבעון השני לשנת 2020 עמדו הוצאות אלה על כ- 66 מיליון שקל, לעומת כ- 39 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד.

לצד הירידה בהיקפי הפעילות, חלה ירידה משמעותית בהיקף ההוצאות התפעוליות, הוצאות השכר והאחרות, סך ההוצאות (ללא הוצאות בגין הפסדי אשראי) הסתכמו ברבעון השני בכ- 323 מיליון ש"ח לעומת כ- 406 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד. סך ההוצאות (ללא הוצאות בגין הפסדי אשראי) הסתכמו במחצית הראשונה לשנת 2020 בכ- 730 מיליון שקל לעומת כ- 833 מיליון שקל (בנטרול מענק היפרדות לעובדים) במחצית המקבילה אשתקד. אין ספק כי משבר הקורונה חידד את הצורך ביעילות תפעולית אופטימלית, החברה הוכיחה ברבעון השני לשנת 2020 יכולת לבצע הפחתה של ההוצאות לאור הירידה בהכנסות.

ברבעון השני לשנת 2020 רשמה החברה רווח לפני מס של כ- 88 מיליון שקל, לעומת רווח לפני מס של כ- 109 מיליון שקל (בנטרול מענק ההיפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד ובמחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה רווח לפני מס של כ- 100 מיליון שקל לעומת רווח לפני מס של כ- 208 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד.

בשורת הרווח הנקי רשמה החברה ברבעון השני לשנת 2020 רווח נקי של כ- 64 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ- 78 מיליון שקל (בנטרול מענק ההיפרדות לעובדים) ברבעון המקביל אשתקד. מדובר בירידה של כ- 17.9%.

במחצית הראשונה לשנת 2020 רשמה החברה רווח של כ- 74 מיליון שקל לעומת רווח נקי של כ- 152 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019. מדובר בירידה של כ- 51.3%.

ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל: "משבר הקורונה פגע מאוד במגזר העסקי בישראל, במיוחד במגזר העסקים הקטנים והבינוניים לצד תעשיות הבידור, התרבות והתיירות. כקבוצת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, עסקנו בחודשים האחרונים בסיוע לעסקים קטנים - במהלך הרבעון השקנו פתרון דיגיטלי מהיר וקל לעסקים קטנים המאפשר להם להתחיל למכור אונליין תוך דקות ספורות ללא צורך באתר (TIKTAK). ברבעון השני ובמחצית הראשונה של השנה ראינו ירידה משמעותית במחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי.




 עם זאת, מאז פתיחת הסגר אנו עדים להתאוששות בהיקפי הפעילות, אם כי הם עדיין נמוכים בהשוואה לשנה קודמת. במהלך הרבעון התאמנו את פעילותנו לתקופה מאתגרת זו ובסיכומה אנו רושמים רווח נקי של 64 מיליון שקל רבעוני. אנו נמשיך להתנהל בחודשים הקרובים עד לסיום המשבר, תוך ראייה רחבה של כל מחזיקי העניין שלנו ונמשיך לסייע לעובדינו ולקוחותינו לצלוח את התקופה הזאת בצורה טובה ככל הניתן. גם בתקופה זו אנו ממשיכים להשקיע בתחומים אשר ימנפו את האסטרטגיה של הקבוצה ויחזקו את מעמדה של ישראכרט כפלטפורמה פיננסית מתקדמת. כך, בחודש יולי השקנו לראשונה בישראל את ANYPAY, שירות המאפשר תשלומים ללא מגע באמצעות הסמארטפון".



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד... השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם

שם מלא*: טלפון*: דוא"ל:


RSS
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il