TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפתיחת השבוע

null, 8/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית

השוק התקרר מעט השבוע, כאשר רוב המדדים נסגרו בעליות מינוריות.
מדד נאסד"ק עולה ב-20% מהשפל שלו ביוני, מה שמוביל רבים לתהות האם המהלך הזה נחשב לשוק שורי חדש. בניתוח הטכני המדדים מאותתים לחיוב, ניתן להתחיל לרכוש מניות לסווינג לונג.

ההתקררות בשישי על רקע דוח שכר טוב - ייתכן שאנחנו נמצאים שוב בסביבה מסוג 'חדשות טובות הן חדשות רעות', מכיוון שמה שטוב לכלכלה אולי לא טוב למניות.
המשקיעים עשויים לקבל רמזים נוספים על האופן שבו מחזור ההידוק של הפדרל ריזרב יתפתח לאחר שנתוני האינפלציה יגיעו בשבוע הבא עם מדד המחירים לצרכן, מדד מדד המחירים ליצרנים ועדכון על עלויות העבודה.
נכון לעכשיו, פקידי הפד מציינים כי הם צופים ששיעור ריבית היעד תועלה לטווח של 3.5% עד 4% עד סוף השנה (להערכתנו אפשרי גם 5%). עם זאת, שוק האג"ח עדיין לא משקף את הרמה הזו.
אם דוחות האינפלציה היו מפתיעים לטובה, ספקולציות של העלאת ריבית בין פגישות על ידי הפד עלולות להתסיס ולהוביל לכמה מהלכים גדולים יותר בשוק האג"ח.

במרכז הדיווחים השבוע: טייסון פודס (TSN), טייק טו (TTWO), דיסני (DIS) וריביאן (RIVN)

טייסון פודס TSN
תדווח על רווחים בדו"ח שייבדק מקרוב במגזר הבשר והמוצרים הארוזים לאיתור סימנים לירידה במכירות.
הערכות קונצנזוס הן שלטייסון הכנסות של 13.3 מיליארד דולר ורווח למניה של 1.97 דולר.
מכירות בשר הבקר צפויות לרדת ב-3% עבור טייסון ומכירות בשר חזיר צפויות לרדת ב-5%. המחירים של בשר בקר ועוף גבוהים יותר מאשר לפני שנה כדי לסייע בקיזוז עלויות גבוהות יותר עבור מזון ותחבורה לבעלי חיים.
"מרווחי בשר הבקר עלולים להתכווץ כאשר חיסולי העדרים החלו להאיץ על רקע הבצורת ועלויות ההזנה המוגברות, מהדק את אספקת הבקר", הזהירה אנליסטית המודיעין של בלומברג, ג'ניפר ברטאשוס, לקראת דו"ח TSN.

טייק טו אינטראקטיב TTWO
ציפיות להכנסות של 1.09 מיליארד דולר, EPS של 0.86 דולר והזמנות נטו של 6.5 מיליארד דולר כולל עסקי Zynga.
אנליסטים היו זהירים עם TTWO בשל הסיכון שההוצאות הצרכניות יילחצו על ידי מיתון, זיכיונות שלא נבדקו וכמה שאלות בנוגע לחזרות של Grand Theft Auto.
זרזים פוטנציאליים להקפצת מחיר המניה כוללים מספרי זינגה חזקים מהצפוי ופרטים נוספים על משחקי ליבה סוחפים.

אינפלציה: דיווחים השבוע על מחירים לצרכן ומחירים ליצרן ישמרו שוב את הפוקוס על האינפלציה. דוח מדד המחירים לצרכן של יולי צפוי להראות התמתנות קלה במספר הכותרת ל-+8.7% Y/Y מ-+9.1% ביוני. מדד הליבה לצרכן עולה ב-0.6% בהשוואה מחודש לחודש.
במבט קדימה, מחירי הטיסה ומחירי המכוניות המשומשות צפויים לרדת בחודשים הקרובים כדי להוריד קצת לחץ מהצרכן האמריקאי. מדד מחירי היצרן צפוי להראות עלייה של 0.3% ליולי, בהאטה מהקצב של 1.1% בחודש יוני.

חוק INFLATION REDUCTION
430 מיליארד דולר מיועדים למלחמה בהתחממות האקלים (במיוחד במגזרי הרכב והחקלאות) ולהרחבת כיסויי הבריאות.
המהלך יכול להשפיע לטובה על חברות האנרגיה הירוקה (ת.סל QCLIN, FAN, ICLN, CARS) אך יגביל מחירי תרופות במחיר מקסימום, תיתכן השפעה לרעה על חברות תרופות מסוימות.
הצעת החוק עוברת כעת להצבעה בבית הנבחרים, שתתקיים ככל הנראה ביום שישי כאשר נציגים יתכנסו לזמן קצר במהלך פגרת הקיץ של הקונגרס.
חוק הפחתת האינפלציה מגלם במידת מה גלגולים מוקדמים יותר של תוכנית Build Back Better, מה שנותן לביידן הישג חקיקתי גדול לפני בחירות אמצע הקדנציה.
הדמוקרטים טוענים שחוק הפחתת האינפלציה יעזור לבלום את האינפלציה מכיוון שהוא מפחית את עלויות הרפואה והאנרגיה תוך תשלום עבור עצמו.
על פי הערכות ראשוניות, הצעד יעלה סך של 739 מיליארד דולר בהכנסות, ויוציא סך של 433 מיליארד דולר, ויפחית את הגירעון התקציבי בכ-300 מיליארד דולר במשך עשור.

החוק יגביל את עלויות תרופות המרשם של מקבלי Medicare ל - 2,000 דולר בשנה, בעוד שסבסוד של Obamacare יפחית את הפרמיות השנתיות של 13 מיליון אמריקאים לביטוח רפואי ב-800 דולר.
הצעד גם מעניק ל-Medicare את היכולת לנהל משא ומתן על כמה הנחות בכמות גדולה עם חברות תרופות עבור תרופות - דבר שחברות פרטיות רבות עושות כיום.
בינתיים, תקרת האינסולין של $35 למוטבי Medicare נותרה בעינה, אך המחוקקים הצליחו להסיר את ההפרשה מהשוק הפרטי, מה שעלול להשפיע על יצרניות האינסולין המובילות אלי לילי (LLY), נובו נורדיסק (NVO) סאנופי (SNY)
הצעת החוק תטיל מס חברות מינימלי של 15% על תאגידים גדולים - שחלקם מדווחים על רווחים משמעותיים אך משלמים מעט או כלום במסי הכנסה עקב זיכויים וניכויים - כמו אמזון (AMZN), נייקי (NKE) ופדקס (FDX). היא גם תטיל מס חדש של 1% על רכישות חוזרות של מניות תאגידיות, אם כי הוסרו התוכניות למס על העשירים, כמו גם מיסוי על תשלומי "ריבית נושאת" של מנהלי קרנות הון פרטיות.
מימון של 80 מיליארד דולר עדיין יועד למס הכנסה עצמו, במטרה לשפר את שירות הלקוחות, להגדיל את מספר הביקורות ולחדש את הטכנולוגיה.

השקעה באקלים: תמריצים כמו זיכוי מס של 4,000 דולר לרכישת רכבי רכב משומשים ו-7,500 דולר לחדשים, יגדילו את העניין בחברות כמו טסלה (TSLA) ופורד (F) שמרכיבות רכבים בארה"ב.
הזיכויים החדשים יחולו למשאיות, טנדרים ורכבי שטח במחירים של מתחת ל-80,000 דולר ולמכוניות של עד 55,000 דולר (רק משפחות עם הכנסה ברוטו מתואמת של עד 300,000 דולר יהיו זכאיות).
יש גם הנחות מיסוי על אנרגיה ירוקה כמו שימוש בלוחות סולאריים, שכן ארה"ב שואפת להוריד את פליטת הפחמן בכ-40% עד 2030

עקומת התשואות של 2-10 התהפכה בשיעור הגבוה ביותר מאז התרסקות הדוט-קום. החשיבה כאן היא שהעליות במשרות יתנו לפד יותר מקום להידוק, במיוחד כשהשכר המואץ מגביר את האיום של אינפלציה מושרשת יותר.
הבנק המרכזי מנסה גם להגביל את המדיניות המוניטרית ללא השלכות שליליות על הצרכן והכלכלה, אך הנתונים האחרונים עלולים לסבך את מאמציו להנדס סביבת תעסוקה מתונה יותר.
"העבודות לא האטו כלל בתגובה להידוק הפדרל ריזרב. זוהי חרב פיפיות", כתב מייקל גאפן, הכלכלן הראשי של ארה"ב בבנק אוף אמריקה. בעוד שהסיכויים ל"מיתון בטווח הקרוב נמוך יותר... הסיכון לנחיתה קשה עולה".
הסוחרים רואים כעת סיכוי של 68.5% למהלך שלישי של העלאת ריבית ב 0.75% באוגוסט.

התפתחות גדולה במגזר מטבעות הקריפטו עשויה להתרחש בשבוע הבא לקראת המעבר המיוחל של את'ריום (ETH-USD) לפרוטוקול הוכחת עבודה.
השבוע ועידת הבלוקצ'יין אשר תכלול למעלה מ-100 דוברים, מומחים בתעשייה ומובילי מחשבה כדי לדון בנושאי: NFTs, Metaverse, DeFi, Cryptocurrency.
והסיפור הגדול בקריפטו השבוע שיתוף הפעולה של קוין בייס COIN עם בלקרוק BLK כדי להתחיל להציע ללקוחות המוסדיים שלה חשיפה לביטקוין.
בנוסף, טיפאני'ס שיתפה פעולה עם Cryptopunks כדי למכור תליון של 50,000 דולר שנמכר כמעט מיד.

בסין, BIDU זוכה במרכז הממשלתי הסיני להפעלת מונית רובוטית ללא נהג.

במרכז הדיווחים הכספיים היום: D, AIG, IFF, TSN, TTWO

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il