TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 2/8/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים בירידה, צפויה פתיחה שלילית.

התשואות של משרד האוצר הגיעו לרמות הנמוכות ביותר מזה 4 חודשים (10 שנים כעת 2.53%) 
יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי מתכננת לבקר בטייוואן ולהיפגש עם פקידי ממשל השבוע, למרות אזהרות מבייג'ין לא לעשות זאת ויצירת פוטנציאל להגברת המתיחות בין ארה"ב וסין.
מחירי הנפט יורדים אל מתחת ל-94 דולר לחבית, כאשר משקיעי אנרגיה מתחילים להתמקד בהחלשות נתונים כלכליים מארה"ב וכלכלות מרכזיות אחרות.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, צפויה לנחות בטייוואן תוך התרסה מול הרשויות הסיניות שהזהירו מפני ההשלכות אם הנסיעה תתקיים.
הבית הלבן ביקש להתרחק מהביקור, ואמר שהוא לא יכול לשלוט בענף ממשל אחר, זאת בעודו מתמודד עם גביית המכסים שהטיל טראמפ.
בעוד ארה"ב הדגישה כי הנסיעה אינה מעידה על שינוי במדיניות "סין אחת" שלה, בייג'ין הזהירה כי מבחינה צבאית "לעולם לא תשב בחיבוק ידיים" ו"מי שמשחק באש ייכווה".
הבכיר האחרון בארה"ב שביקר בטייוואן היה הדובר דאז ניוט גינגריץ' ב-1997, באותה עת הגיב ממשל קלינטון לנוכחות הצבאית הסינית במחוז פוג'יאן על ידי הפלגה של כלי השיט הכבדים ביותר שלה דרך מיצר טייוואן והצגת העוצמה הצבאית האמריקאית הגדולה ביותר באסיה מאז מלחמת וייטנאם.
סין נסוגה בתגובה, אבל הרבה השתנה בעשורים האחרונים עם צבא סיני חזק יותר ולהט חדש "לאחד מחדש" את טייוואן עם היבשת תחת הנשיא שי ג'ינפינג.
עלייה בשנאת הסיכון הביאה את השווקים לגלוש בן לילה באסיה, עם כמה מהנפילות החדות ביותר שנראו בהונג קונג (-2.4%), סין (-2.3%) וטייוואן (-1.6%).
טיוואן סמיקונדוטור (סימול:TSM) - שהיא חברת הדגל של האי והיצרנית הגדולה בעולם של שבבי מוליכים למחצה - גם תהיה על הרדאר במהלך הפגישה, בעוד אנליסטים מתלבטים בהשלכות מביקורו של פלוסי.
התרחיש הגרוע ביותר: הנשיא שי לא יכול להרשות לעצמו להיראות חלש על רקע האטה בצמיחה ובועת רכוש מתרוקנת, וזה אכן מסוכן כאשר אוטוקרטים מרגישים שהם מתחילים לאבד כוח.
צבא השחרור העממי יכול לשלוח מטוסי קרב מעל טייוואן, מה שיגרום לאי להחליט אם להפיל אותם. אמריקה ובעלות בריתה באזור יימשכו ככל הנראה לסכסוך מבחינה צבאית, ויעוררו סערה עולמית נוספת בעקבות נסיגת ארה"ב מאפגניסטן והפלישה של רוסיה לאוקראינה.

דוחות הרווחים מחברות הנפט ממשיכים להיכנס לאחר ששברון (CVX), אי.אן.איי (E), אקסון (XOM), של(SHEL) וטוטאל אנרג'יס (TTE) רשמו רווח משותף של 60 מיליארד דולר ברבעון השני.
בי.פי (BP) הודיעה היום גם על רווח של 8.5 מיליארד דולר ברבעון השני, יותר מפי שלושה מהמספר שנראה לפני שנה והרווח הרבעוני הגבוה ביותר שלה זה 14 שנים.
תוצאות דומות צפויות ביום חמישי מ-קונקו פיליפס (COP), שתהיה הענקית האחרונה מהתחום לדווח לרבעון.
מחירי סחורות גבוהים מהמלחמה באוקראינה ומרווחי זיקוק חזקים עקב ביקוש הולך וגובר עוזרים להניע תשואות נמרצות לחברות האנרגיה הגדולות בעולם.
למעשה, BP העלתה את הדיבידנד שלה ב-10% בעקבות התוצאות האחרונות, ואמרה שהיא מחויבת לרכוש בחזרה מניות בכ- 3.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי לאחר שהשלימה רכישות חוזרות של 2.5 מיליארד דולר ברבעון האחרון. כמו כן, הוצגה משמעת הון, כאשר החוב הנקי ירד ל-23 מיליארד דולר, ירידה מ-33 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
בבריטניה נרשמה מחאה לאור רווחי הענק של החברות אל מול מחירי הדלק העולים.

מגזר האנרגיה הוא היחיד שרשם ביצועים משמעותיים לשנת 2022. עלה ב-39% מאז ינואר,
תשעה הסקטורים האחרים - מטכנולוגיה ומוצרי צריכה ועד פיננסים ונדל"ן - כולם שליליים לשנה. מגזר השירותים בעליה של 3%.

במגזר התעופה מלבד תורים ארוכים ומטען אבוד, נראה שמצב הנסיעות לא ישתפר בקרוב.
הספקים ניסו להחזיר את ההפסדים החמורים שנגרמו בשנים האחרונות על ידי עשיית כסף רב ככל האפשר מהביקוש הגואה ביציאה מהמגיפה.
הבעיה היא שעובדי חברות התעופה ונמלי התעופה לא חזרו לרמות שלפני הקורונה, מחסור בטייסים אף מחמיר את הבעיה.
בריטיש איירווייז השעתה את מכירת הכרטיסים לטיסות קצרות מלונדון הית'רו במהלך השבוע הבא, בצעד שעשוי להעלות את מחירי הכרטיסים ולהוסיף לאינפלציה שיא בבריטניה.
חברת הדגל הבריטית כבר הודיעה שתבטל 10,300 טיסות עד ספטמבר, בתגובה לנמל התעופה שהטיל מכסה של לא יותר מ-100,000 נוסעים יוצאים ביום.
החדשות מגיעות גם שבוע לאחר ש-International Airlines Group (OTCPK:ICAGY), חברת האם של BA בואינג, חשפה כי היא חזרה להרוויח לראשונה מאז המגיפה, אך הזהירה מפני אתגרים "חריפים" בהגדלת הביצועים.
האם אותו דבר יקרה בארה"ב? ביום ראשון האחרון, 17 שדות תעופה גדולים בארה"ב ראו שלפחות 20% מהטיסות שלהם יצאו באיחור. הצרות החמורות ביותר נראו בשרלוט דאגלס בצפון קרוליינה ובשדה התעופה הבינלאומי הארי ריד בלאס וגאס, שם עוכבו כ-35% מהטיסות.

מניית פינטרסט (סימול:PINS) זינקה ב-18.2% לאחר שחברת ההשקעות אליוט חשפה ביום שני כי היא הפכה לבעלת המניות הגדולה ביותר בשירות שיתוף התמונות, ואמרה שיש לה "פוטנציאל משמעותי לצמיחה".
מניית אובר (UBER) עלתה ב-13.6% לאחר שחברת הנסיעות דיווחה על תזרים מזומנים רבעוני חיובי לראשונה אי פעם וחזתה את הרווח התפעולי ברבעון השלישי מעל ההערכות.
מניית קטרפילר (CAT) ירדה ב-3.7% לאחר שיצרנית ציוד הבנייה אכזבה מהכנסותיה ברבעון השני, גם כשמחירי הציוד הגבוהים סייעו לרכך את המכה מעלויות הובלה וחומרי גלם גבוהות.
מניית דופונט (DD) ירדה ב-2% לאחר שיצרנית החומרים התעשייתיים אמרה שהמכירות נטו ורווחי הליבה התפעוליים ברבעון הנוכחי יהיו מעט חלשים יותר מהרבעון השני, בעיקר משיקולי מט"ח.
מניית קוואן (COWN) עלתה ב-7.6% כאשר בנק טורונטו דומיניון עומד לרכוש את בנק ההשקעות בניו יורק בעסקה בסך 1.3 מיליארד דולר במזומן כדי להגביר את נוכחותו בשוק האמריקני עתיר הצמיחה.
מניית KKR ירדה ב-0.04% לאחר שחברת ההשקעות העולמית אמרה שהרווחים הניתנים לחלוקה ברבעון השני לאחר מס ירדו ב-9% משנה לשנה, תוך ציון האטה בביצוע העסקאות על רקע ההאטה בשוק.
מניית מרתון פטרוליום (MPC) עלתה ב-3.2% לאחר שהזיקוק דיווח על זינוק ברווח המתואם הרבעוני, בסיוע הביקוש לדלק ולמוצרים מזוקקים על רקע האספקה ​​הדלה.
מניית אינוויז טכנולוגיות (INVZ) זינקה ב-22% לאחר שחתמה על עסקה של 4 מיליארד דולר לשמונה שנים לאספקה לפולקסווגן.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il