TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 21/7/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים לוקחים אוויר לאחר ריצה חזקה בימים האחרונים , וכעת מאוזנים.

מדד S&P500 מצמצם את הירידה ל 17% בשנת 2022 עד היום.

הבנקים המרכזיים האירופי והאמריקאי צפויים להכריז על העלאות ריבית אגרסיביות בתקווה לעצור את האינפלציה. בניסיון להגביל את המרווחים בין התשואות ברחבי גוש האירו, ה-ECB גם מוכן לחשוף תוכנית תמריצים חדשה. המשקיעים יקדישו תשומת לב רבה לפרטי תוכנית רכישת האג"ח החדשה, כולל אילו נכסים קובעי מדיניות שוקלים לקנות ובאילו נסיבות.

מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה (SOX) זינק ב-2.5%, והוא עלה וכעת התאושש בכ-17% מהשפל האחרון שלו ב-1 ביולי.

מחירי הביטקוין יורדים, לוקחים אוויר לאחר שהריצה האחרונה לקחה אותו אתמול קרוב ל-24 אלף דולר, אך ירד הבוקר חזרה ל-23 אלף דולר לאחר שהוכח שיצרנית המכוניות החשמליות טסלה מכרה כ-75% מהחזקותיה במטבע הווירטואלי.

מחירי הנפט צונחים עם כאשר רוסיה חזרה לספק גז דרך הצינור הגדול ביותר שלה, Nord Stream 1, לאירופה לאחר הפסקה של 10 ימים, מה שמפיג את חששותיה המיידיים של אספקת הגז לחורף באירופה.
כמו כן, ייצור הנפט הלאומי של לוב התחדש במספר שדות נפט.  ניראה שהגל הנוכחי פניו לרגיעה בנפט וגאות בגז לטווח הקצר, לטווח הארוך אנו ממשיכים להעריך כי הנפט יחזור לכיוון 120$ ואף יותר מכך, עקב דרישה מוגברת ויכולת אספקה מוגבלת וכן יכולות זיקוק מוגבלות בארה"ב.

טסלה (TSLA) הגיעה למחיר של 753 דולר למניה במסחר המאוחר בלילה.
יצרנית הרכב החשמלי הציגה נתונים פיננסיים חזקים מהצפוי, עם רווח למניה מתואם של 2.27 דולר (+57% ב-Y/Y) על הכנסות של 16.9 מיליארד דולר (+42% ב-Y/Y). נראה שהנתון החזק בשורה התחתונה משכך כמה חששות לגבי שריפת המזומנים במפעלים באוסטין ובברלין, בעוד שתזרים המזומנים החופשי עלה מעל ההערכות ב-619 מיליון דולר (לעומת תחזיות קונצנזוס של 500 מיליון דולר).
בעוד המחירים של מכוניות טסלה עלו ב-25% עד 30% לעומת שנה שעברה, מרווחי הרכב של החברה נדחסו ל-27.9% ברבעון השני. המרווחים ירדו גם מתחת למספר של 32.9% שהרשים ברבעון הראשון, ו-28.4% בשנת 2021.
יצרנית ה-EV מתמודדת עם רוח נגדית הכוללת עלויות גבוהות יותר של חומרי גלם ולוגיסטיקה.
"העלינו את המחירים שלנו לא מעט פעמים. הם בכנות ברמות מביכות. אבל היו לנו גם הרבה זעזועים בשרשרת האספקה ​​והייצור, ויש לנו אינפלציה מטורפת", הכריז אילון מאסק בשיחת השמקיעים.
טסלה מכרה 75% מהמניות שלה בביטקוין (BTC-USD) כדי למקסם את הנזילות בהתחשב במצב הקורונה בסין, אם כי מאסק אמר שאין להתייחס לזה כ"פסק דין כלשהו בנושא קריפטו".
סך המכירות של המטבע הקריפטו הסתכם ב-936 מיליון דולר, מה שגרם לביטקוין לסגת מתחת ל-24 אלף דולר לאחר עלייה גדולה בתחילת השבוע.
"הפסדי הביטקוין מצביעים על חלק חשוב בתיק ההשקעות של טסלה - הבעלים האקסצנטרי שלו", ציינה לורה הוי, אנליסטית ב-Hargreaves Lansdown. "בעוד שהחדשנות המרשימה של מאסק שירתה את החברה היטב, הכישרון האישי שלו מתחיל להעלות שאלות בנוגע ליכולות הניהול שלו".

שוק הדיור בארה"ב מתחיל להתקרר במה שחלק מהתעשייה מכנים שייק-אאוט בנדל"ן.
המכירות של בתים בבעלות קודמת ירדו ב-5.4% M/M ביוני ל-5.12 מיליון יחידות, לפי איגוד המתווכים הלאומי, והיו נמוכים ב-14.2% בהשוואה לחודש המקביל לפני שנה.
ברמות האלה, המכירות ירדו לקצב האיטי ביותר מאז יוני 2020, כאשר פעילות הקנייה ירדה לזמן קצר בתחילת מגיפת הקורונה.
תמונה גדולה יותר: האינפלציה הגואה פוגעת בכוח הקנייה של הקונים הפוטנציאליים ועליית הריבית לא עוזרת למצב. למעשה, בקשות המשכנתא ירדו בשבוע שעבר לשפל של 22 שנים, כאשר ריבית המשכנתא ל-30 שנה עלתה ל-5.82% (לעומת 3% בתחילת השנה).
במקביל, המחיר החציוני של דירות קיים של כל סוגי הדיור טיפס ל-416 אלף דולר ביוני, מ-407 אלף דולר במאי (ועלייה מ-285 אלף דולר רק לפני שנתיים).
"זה נובע בבירור מהמחיר הצונח", הסביר הכלכלן הראשי של איגוד המתווכים הלאומי לורנס יון. "מעולם לא ראינו את שיעורי המשכנתאות עולים כל כך מהר בסדר גודל כזה".
בנייה עתידית: התחלות דיור צמודי קרקע הגיעו לשפל של שנתיים ביוני, ירידה של כמעט 8% בחודש ונמוך בכ-16% ב-Y/Y. הסנטימנט הזה מוצג בשווקים, כאשר תעודת הסל SPDR Homebuilders ETF (XHB) יורדת ב-28% YTD, ותמונת המצב האחרונה של הענף תגיע היום עם דיווח של די.אר. הורטון (DHR) שפותחת את דוחות הרווחים של חברות הבניה.

הנשיא ביידן הכריז על שורה של פעולות ביצועיות שמטרתן להילחם בשינויי האקלים, במרכז פיתוח אזורי רוח ימיים חדשים במפרץ מקסיקו ולקדם פיתוח אנרגיית רוח במים.

נתונים כלכליים היום: תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, מדד הייצור (הפד של פילדלפיה)
כבר דווחו - שניהם מתחת לצפי.

דוחות כספיים במרכז:
DHR, T, PM, UNP, ISRG,TSCO, AAL, PPG, MMC, COF, FCX, TRV

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il