TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 23/6/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים ירוקים, צפויה פתיחה חיובית.

השיח של אתמול היה יו"ר הפד פאוול שהעיד מול ועדת הבנקאות של הסנאט.
בפגישה הראשונה מתוך יומיים בגבעת הקפיטול, הדגיש יו"ר הפד ג'רום פאוול כי הבנק המרכזי מתכנן להמשיך להעלות את הריבית עד שיראה הוכחה ברורה לכך שהאינפלציה מואטת, גם אם זה אומר לגרום למיתון. "זו בכלל לא התוצאה המיועדת שלנו, אבל זו בהחלט אפשרות", אמר לוועדת הבנקאות של הסנאט. "אנחנו לא מנסים לעורר ולא חושבים שנצטרך לעורר מיתון, אבל אנחנו כן חושבים שזה חיוני לחלוטין" כדי להוריד את לחצי המחירים.
המניות עלו בירידות בעקבות העדות, בעוד החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב התנודדו לאחר מכן בלילה.
"האירועים של החודשים האחרונים ברחבי העולם הקשו עלינו להשיג את מה שאנחנו רוצים", המשיך פאוול. "מעולם לא אמרנו שזה הולך להיות קל או פשוט". ההודעות הן סטייה בולטת מהעמדה שלו ב-2 במרץ, כאשר פאוול הצהיר ש"סביר יותר מאשר לא שנוכל להשיג את מה שאנו מכנים נחיתה רכה".
הפד כבר העלה את הריבית שלוש פעמים מאז, ולאחרונה העלה ב 0.75% בהעלאה הגדולה ביותר מאז 1994.
חברי קונגרס ביזבזו את זמנם בנסיונות הטלת אשמה על הפד, נראה היה שחלקם חושבים שפאוול שלט באספקת הנפט, והטילו עליו את עליית מחירי הנפט והמזון, שהיו מניע משמעותי למספרי האינפלציה הראשיים.
למרבה הצער מדובר בחבורה של... פוליטיקאים שלא מבינים דבר.
פאוול מצידו עסק בהרגעת חברי הקונגרס שהפד מחויב להורדת האינפלציה. עם זאת, הוא חזר והדגיש שכלי המדיניות המוניטרית שלו אינם משפיעים על כמה מרכיבים קריטיים כמו אנרגיה ומזון.
הוא גם ציין כי מיתון הוא "בהחלט אפשרי", אבל לא בטווח הקרוב, שכן כלכלת ארה"ב נשארת "במצב טוב".
נראה שגם השוק בנתיים לא מסכים עם הערכת הפד לגבי הכלכלה. בסופו של יום, שום דבר לא השתנה מהעדות הזו.
חברי הקונגרס נאלצו להביע את תלונותיהם/דאגותיהם כדי לזכות בכמה נקודות פוליטיות, ופאוול עשה כמיטב יכולתו כדי להרגיע אותם מבלי להבהיל את השווקים עם מידע מדיניות חדש.
נאומים אחרים של חברי הפד היום הצביעו על הידוק נוסף בחודשים הקרובים, שבכל מקרה השוק כבר צפה.
לעת עתה, כולנו יודעים שהבעיה היא אינפלציה ומשחק האשמה יימשך עד שזו תחלוף
איך ומתי נותרה השאלה הגדולה.
למקרה שלא אמרנו את זה מספיק, האינפלציה נותרה בעיה עולמית. נתונים מהיום מראים ששיעורי האינפלציה בבריטניה ובקנדה קרובים לשיאים של 40 שנה.

בתום המסחר היום מדד FTSE-Russell אמור לאזן מחדש את המדדים שלו ויוסיף ותחסיר חברות ספציפיות ממדדים שונים של מניות.
שמות פופולריים הם 
פייסבוק\מטה META, נטפליקס NFLX ופייפאל PYPL אשר כולן יתווספו למדד הערך של ראסל 1000.
חלק ממשקיעי הערך עשויים לראות בשמות הטכנולוגיים לעיל צמיחה גבוהה, אך בשל ירידות המחירים האחרונות של META, NFLX ו-PYPL, השלוש יופיעו כעת כערך לפי הסטנדרטים שסופקו על ידי FTSE Russell.
בשנת 2022 המחירים של META, NFLX ו-PYPL ירדו ב-53.9%, 70% ו-62.6%, בהתאמה.

אמזון AMZN אמזון בחדשות היום כאשר הציגה לראשונה מחסן רובוטי אוטונומי לחלוטין.

טוויטר TWTR משתפת פעולה עם שופיפיי SHOP כדי ליצור "קניות בטוויטר"

בחדשות הקריפטו, מניית COIN נפלה ב-9.7% לאחר שבייננס (זירת מסחר לקריפטו) הורידה את עמלות המסחר בביטקוין.
בנוסף, אילון מאסק עולה לכותרות בטענה שהוא מעולם לא אמר לאנשים להשקיע בקריפטו.

מאוחר יותר היום, הפדרל ריזרב יפרסם את תוצאות מבחני הקיצון שלו לשנת 2022 של הבנקים, אשר נקבעו במסגרת תקנות דוד-פרנק בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.
כל 34 הבנקים בארה"ב עם נכסים של מעל 100 מיליארד דולר ייבדקו מול סדרה של תרחישי יום הדין כדי להבטיח שהמאזן שלהם יעמוד בירידה היפותטית.
התוצאות - שיתמקדו במיוחד במתח בשוקי הנדל"ן המסחרי ובשווקי החוב הארגוניים - מגיעות על רקע החשש הגובר מפני מיתון מתקרב, כלומר ספירלה כלכלית עשויה להיות לא כל כך היפותטית.
הבדיקות השנתיות מכתיבות את הגודל הנדרש של "כח ההון" של כל בנק, המתייחס לכרית ההון הנוספת שמופרשת על המינימום הרגולטורי הדרוש לתמיכה בעסקים היומיומיים.
הבדיקות גם קובעות כמה מלווים יכולים להחזיר לבעלי המניות בצורה של רכישה חוזרת של מניות ודיבידנדים. המבחנים של השנה עשויים להיות קשים יותר מכיוון שקו הבסיס הכלכלי בפועל בריא יותר, בעוד שעליות באבטלה או ירידה בתוצר יורגשו בצורה חריפה יותר.
עם זאת, כל הבנקים עדיין צפויים לעבור, אך ניתן לומר להם להפריש מעט יותר הון מאשר בשנה שעברה.

למרות הירידות לאחרונה בנפט אנו עדיין מחזיקים בדעה כי יחזור לשיאו
משבר אנרגיה בעייתי הולך ומסלים ברחבי העולם, כאשר אינספור גורמים ממשיכים להשפיע על זרימות, תפוקה, אספקה ​​וייצור.
פעמון האזהרה האחרון נשמע הבוקר כאשר גרמניה הודיעה כי תעבור למה שמכונה "שלב ההתראה" של תוכנית הגז החירום שלה, מתוך סיכון גבוה למחסור בגז לטווח ארוך.
המשבר החריף על ידי הסנקציות וסגירת הברזים מרוסיה.
"זה ישפיע על הייצור התעשייתי ויהפוך לנטל גדול עבור צרכנים רבים. זה הלם חיצוני", הכריז שר הכלכלה הגרמני רוברט האבק. "אנחנו נתגונן מפני זה, אבל זו תהיה דרך קשה וסלעית שאנחנו כמדינה צריכים ללכת בה עכשיו. גם אם אתה לא ממש מרגיש את זה עדיין, אנחנו במשבר גז".
גרמניה הכריזה על השלב הראשון של תוכנית הגז החירום שלה ב-30 במרץ, כאשר דרישות הקרמלין לתשלום ברובלים הניעו את גרמניה להתכונן לניתוק פוטנציאלי באספקה.
ספקים מקומיים הוזמנו לאחר מכן לייעץ לממשלה כחלק מצוות משבר ורוברט האבק קרא לצרכנים להפחית את צריכתם.
השלב השני אמנם אינו מצריך צעדי התערבות של המדינה, אך הוא עלול לגרום לשינוי בחוק שיעביר את עליות המחירים לתעשייה ולמשקי בית.
תחזית: במהלך השבוע האחרון, מוסקבה צמצמה את הקיבולת לגרמניה דרך נורד סטרים 1 ב-60%, מה שהוביל למהלכים מוגזמים של חוזי גז כאשר המדינה מנסה למלא מחדש את האחסון שלה לפני החורף.
אם גרמניה תעלה את תוכנית הגז שלה לדרגת "חירום" השלישית והאחרונה, הממשלה תשתלט על רשת ההפצה של המדינה כולה. גרמניה כבר פתחה מחדש כמה תחנות כוח פחמיות כדי לחזק את האספקה, מה שעלול לפגוע בתמיכה האירופית במאמצי האקלים או לדחוף את אוקראינה להסדר לא חיובי עם רוסיה.

היום המשך עדויות הפד מול הקונגרס, וכן נתוני תביעות ראשוניות לדמי אבטלה.

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il