TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת מסחר

null, 13/6/22
שלום לכולם,

מדדים אדומים חזק 2%- עד 3.2%- ורק התחיל השבוע.
מדד S&P נ סחר מתחת לתמיכת 3800 אך עדיין יש לבחון זאת ברמת סגירה שבועית. נכון לעכשיו נראה שאפשר  לומר בביטחון מסוים כי מגמת הירידות חוזרת בכל רוחב השוק למרות ניסיון העליות בשבוע שעבר.

מספר גדל והולך של כלכלנים מפקפקים כעת באפשרות של "נחיתה רכה", שתראה את הפד משיג שליטה על האינפלציה מבלי לגרום למיתון. המשך המגמה השלילית בשוק כאשר המחירים לצרכן נשארים גבוהים בשיא של 40 שנה והבנזין במשאבה מעל 5 דולר לגלון.

"הפכתי פסימי לגבי ההזדמנות לייצב את האינפלציה ברמה מקובלת ללא מיתון", אמר הכלכלן הראשי של ג'יפי מורגן, ברוס קסמן, שגם הזהיר מפני ספירלת שכר מזיקה.
לולאת המשוב מתרחשת כאשר האינפלציה הגואה מעוררת דרישות שכר גבוהות, מה שמוביל להגדלת העלויות לחברות ובכך להעלות את המחירים עוד יותר.
"יו"ר הפד לא רוצה לתת למילה 'מיתון' לחמוק מפיו בצורה חיובית, או לומר בפה מלא שאנחנו צריכים מיתון", הוסיף סגן יו"ר הפד לשעבר, אלן בלינדר.

בעוד שהפד רשם עד כה העלאות של חצי אחוז בפגישותיו בחודשים יוני וביולי, יש ספקולציות לגבי עלייה גדולה יותר של 0.75% אשר עשויה להיות על הפרק.
ריבית האוצר לשנתיים זינקה ל-3.21%, ואף עברה לזמן קצר את התשואה ל-10 שנים, סימן מקדים למיתון אשר נקרא היפוך עקום התשואות והסברנו עליו בהרחבה בעבר.
בקצרה עקום התשואות משקף את הפער שבין התשואה שנותנת איגרת החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, לבין זו של איגרת החוב הממשלתית לשנתיים.
רבים סבורים שהיפוך עקום התשואות (מצב בו התשואה לשנתיים עולה על זו לעשר שנים) מאותת על מיתון מתקרב, שכן במרבית המיתונים שהופיעו בעבר קדם להן היפוך שכזה.

ישנן דרכים שבהן משקיעים יכולים לנצל סביבת ריבית עולה. סוחרים המהמרים על תשואות גבוהות יותר יכולים להשקיע בתעודות סל הפוכות שנועדו להמר כנגד מחירי אג"ח
ארבע דוגמאות ומחירי YTD שלהם כוללים את
ProShares Short 20+ Year Treasury ETF (TBF) +23%, ProShares UltraShort 20+ Year Treasury ETF (TBT) +51%, ProShares UltraPro Short 20+ Year Treasury (TTT) +82%, ו- Direxion Daily 20+ Year Treasury Bear 3x Shares ETF (NYSEARCA:TMV) +82%.

הצרות שוב פוגעות בקריפטו כאשר סנטימנט הסיכון ממשיך להישחק בשוק הרחב.
השפל התגבר במהירות בכל המגזר. ביטקוין (BTC-USD) ירד ב-13% בן לילה מתחת ל-25,000 דולר, Ethereum (ETH-USD) צנח ב-17% לכ-1,223 דולר.
לא סייעה למצב הייתה הודעה של Celsius, שהיא אחת מפלטפורמות ההלוואות הקריפטו הגדולות ביותר אשר עצרה את כל המשיכות עקב "תנאי שוק קיצוניים"
כאשר המטבע הדיגיטלי CEL (CEL-USD) שלה נכנס לנפילה חופשית, וצלל ביותר מ-50% ל-0.20 דולר ב-24 השעות האחרונות.
Celsius גם משעה את מוצרי ההחלפה וההעברה שלה על ידי "הפעלת סעיף בתנאי השימוש שלנו שיאפשר לתהליך זה להתרחש".
המחדל הוא עוד מנה של חדשות רעות לשוק הקריפטו, שזכתה זה עתה לקריאת השכמה בעקבות קריסת stablecoin "לא כל כך יציב" TerraUSD (UST-USD) במאי.
Celsius נתקלה גם ברגולטורים, כאשר חלק מהמשתמשים מאשימים את הפלטפורמה בהפסדים כספיים כבדים בכך שקידמו אותם להחזיק ב-CEL כבטוחה להלוואות. המטבע הדיגיטלי אפילו מבטיח "פרסים פיננסיים ממשיים" באתר האינטרנט שלו - כולל תוספת של עד 30% בתשואות שבועיות - אבל החדשות האחרונות עשויות לפגוע באמון בפרויקטי קריפטו שנחשפו מאוד.

תעשיית הנסיעות והאירוח מברכת על המהלך של ה-CDC להפסיק את הדרישה שכל מי שטס לארה"ב יציג בדיקת קורונה שלילית לפני העלייה למטוס.
הצעד קיים מאז ינואר 2021, והשפיע על כל הנוסעים הבינלאומיים ללא קשר לסטטוס החיסון או אזרחותם.
אזרחים זרים עדיין יידרשו להתחסן נגד נגיף הקורונה כדי להיכנס למדינה, עם חריגים מוגבלים.
"מגיפת ה-COVID-19 עברה כעת לשלב חדש, עקב הקליטה הנרחבת של חיסונים יעילים במיוחד, הזמינות של תרופות טיפוליות אפקטיביות והצטברות של שיעורים גבוהים של חסינות הנגרמת על ידי חיסונים והידבקות ברמת האוכלוסייה בארצות הברית"
לפי ה-CDC. "כל אחד מהאמצעים הללו תרם להפחתת הסיכון למחלות קשות ולמוות ברחבי ארצות הברית".
אמצעי חדש זה יבטל עוד מכשול שעשוי להוביל נוסעים לבחור יעד עם פחות חיכוך, לדברי מנכ"ל מלונות מריוט (MAR) טוני קפואנו.
בשבועות האחרונים, בכירי חברות התעופה אמרו גם כי הטייסים מודאגים מהסיכונים בהזמנת נסיעות בינלאומיות רק כדי להיתקע במדינות זרות. אותן דאגות התרחשו בתעשיית השייט, הצהיר אנליסט מורגן סטנלי, ג'יימי רולו, כאשר נוסעים מודאגים מכך שייתקעו על ספינה אם הם יהיו חיוביים בבדיקה.
"תעשיית הנסיעות והתיירות תמכה ב-9.5 מיליון משרות אמריקאיות ב2021, למעשה, 1 מכל 20 משרות בארה"ב נתמכה במישרין או בעקיפין על ידי נסיעות ותיירות".

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il