TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לפני הפתיחה

null, 25/5/22
שלום לכולם,

החוזים העתידיים אדומים, צפויה פתיחה שלילית.
המדד הראשי S&P500 נלחם על רמת התמיכה 3850, מתחת 3750-3700 יעד ראשון. פריצה מעל תחשב רק מעל 4115 לחיוב.
מחירי הנפט קופצים בעקבות נתוני המלאי השבועיים בעוד שהדולר האמריקאי מתאושש משפל של חודש והתשואות יציבות (10 שנים 2.75%)

פגישת הפד
כל דיבור של הפד בימים אלה מוכנס תחת המיקרוסקופ כאשר הבנק המרכזי יוצא למחזור הידוק במאבקו נגד האינפלציה.
רק לפני שלושה שבועות העלה ה-FOMC את הריבית בחצי אחוז בפעם הראשונה מאז שנת 2000.
פרוטוקולים מפגישת מאי יפורסמו מאוחר יותר היום. המשקיעים יצפו במיוחד לכל פרט חדש מצד הגורמים הרשמיים, שהתחייבו להעלות את עלויות ההלוואות עד שיבלמו את האינפלציה במלואה.
במרכז תהיה כל התייחסות ל"תנאים פיננסיים" וששינויים סביב תוואי האינפלציה החזוי וסיכונים לתחזיות הפד כולל המהירות וההיקף של הידוק המדיניות המוניטרית.
כמו גם מכירה אפשרית של ניירות ערך מגובי משכנתאות והצטמקות המאזן של הבנק המרכזי.
יו"ר הפד, ג'רום פאוול, השתמש בעבר במונח "נחיתה רכה" כשהתייחס להנדסת הדרך לצאת ממצב האינפלציה הנוכחי, אך בשבוע שעבר הוא התייחס ל"נחיתה קופצנית" שעלולה להוביל ל"כאב מסוים. "

סדרה של העלאות ריבית של 50 חצי אחוז צפויות כעת במהלך החודשים הקרובים, מה שמעורר חשש שהעליות עלולות לשלוח את הכלכלה הגדולה בעולם למיתון.
מכירות בתים חדשים ירדו בכמעט 17% M/M באפריל עקב עליית שיעורי המשכנתאות ומחירי הנכסים.
זה גם הופך את השווקים להרבה יותר תנודתיים, כאשר חוסר הוודאות מתורגם להפסדים לכל מי שפותח פוזיציות חדשות בשוק בחודשים האחרונים.

משרד האוצר האמריקני אינו מתכנן לחדש רישיון המאפשר לרוסיה לשלם לבעלי החוב שלה באמצעות בנקים אמריקאים מה שכמעט מבטיח את מחדל החוב הרוסי הראשון מאז המהפכה הבולשביקית.
עד כה, הקרמלין השתמש ב-JPMorgan (JPM) וב-Citigroup (C) כערוצים לתשלום התחייבויותיו, אך ההוראה הזמנית המאפשרת לו לעשות זאת תפוג בחצות.
שימו לב שרוסיה איבדה את חובותיה המקומיים ב-1998, מה שהוביל לגל אינפלציה ולפיחות ברובל, אך הכלכלה הצליחה להתאושש במהירות עקב עליית מחירי הנפט וסיוע בינלאומי.
הערכות שרוב הגופים נפטרו מהחוב לפני שתפוג הוראת השעה. גופים שעדיין מחזיקים באג"ח הם משקיעי חוב במצוקה או כאלה שמוכנים להתדיין בבית המשפט במהלך השנים הקרובות.
רוסיה גם שילמה מראש את שתי איגרות החוב שלה שצפויות להפרע החודש, אם יהיה מחדל חוב הוא צפוי בסביבות סוף יולי, כאשר תקופת החסד לאג"ח תסתיים.
חלק ניכר מהכאב הכלכלי שמחדל יכול להביא למגזר הפיננסי של אומה כבר קרה ברוסיה, ונראה שהיחידים שנפגעו במצב זה יהיו מחזיקי אג"ח אמריקאים.
התקווה בממשל האמריקאי היא להעלות את עלויות הגיוס של מוסקבה, להפעיל לחץ על מערכת הבנקאות שלה ולפגוע בצמיחה הכלכלית בטווח הארוך.
שרת האוצר ג'נט ילן: "אם רוסיה לא מצליחה למצוא דרך לבצע את התשלומים הללו, והם מבחינה טכנית במחדל חוב, אני לא חושבת שזה באמת מייצג שינוי משמעותי במצבה של רוסיה", כך אמרה בפגישת ה G7. "הם כבר מנותקים משווקי ההון העולמיים, וזה יימשך".

ירי המוני בבית ספר יסודי בטקסס, זעזע את האומה, עם לפחות 19 ילדים ושני מבוגרים שנטבחו במהלך המתקפה.
החמוש בן ה-18, סלבדור ראמוס, הרג את סבתו לפני שנסע לבית הספר עם אקדח ו\או רובה שרכש ביום הולדתו, ורמז ברשתות החברתיות ש"הילדים צריכים להיזהר" לקראת הפיגוע .
הוויכוח על חוקי השליטה בנשק התחדש בעקבות הטבח, כשהמאמצים לשנות את כל מדיניות הנשק האמריקאית גדלו בשנים שחלפו מאז מקרה הטבח בבית הספר סנדי הוק.
מניות קשורות מגיבות בנתיים בחיוב דווקא, הרשימה כוללת את
Smith & Wesson SWBI, Sturm, Ruger RGR, Vista Outdoor VSTO, Sportsman's Warehouse SPWH, AMMO POWW) ו-Olin Corporation OLN

מניית רשת המזון המהיר וונדיס (WEN) זינקה ב-15% במסחר לאחר שעות הפעילות ביום
זאת לאחר שבעל המניות הגדול ביותר שלה Trian הציע רכישה אפשרית של הרשת.
Trian Partners, המנוהלת על ידי המשקיע המיליארדר המפורסם נלסון פלץ, מחזיקה 19.4% ממניות החברה.
מהלכים אסטרטגיים פוטנציאליים נוספים יכולים לכלול צירוף עסקים (כגון מיזוג, איחוד, הצעת רכש וכו') או עסקה שתביא לרכישת השליטה בחברה.
"וונדיס היה אחד המותגים האהובים ביותר באמריקה, אבל העסק איבד את דרכו לאחר פטירתו של המייסד דייב תומאס", כך נכתב בדף תיק העבודות של טריאן. "כיום בעל המניות הגדול ביותר עם שלושה מושבי דירקטוריון, טריאן עזר ליישם מהפך תפעולי המתמקד בשיפור והגדלת מותג הליבה של וונדיס".
וונדי'ס תבדוק "בזהירות" כל הצעה שתגיש טריאן, במטרה "למקסם את הערך עבור כל בעלי המניות".
המכירות העולמיות של החברה בחנויות זהות צמחו ב-2.4% ברבעון הראשון, אך הרווח הנקי ירד ב-10% ל-37.4 מיליון דולר, או 0.17 דולר למניה.
לאחרונה היא גם ניסתה להניע תנועה על ידי הגדלת היצע תפריט ארוחת הבוקר שלה והגדלת מספר המיקומים שלה, אבל המניות ירדו עם השוק ב-32% השנה, בפיגור אחר היריבות מקדונלדס (MCD) שירדה 9%- בלבד

המניות הסיניות בירידה עקב הצהרה מחודשת של רשות שוק ההון האמריקאית SEC שהן עדיין דורשות בחינה מעמיקה של החברות והדיווחים הכספיים שלהם

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il