TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירה לקראת שבוע המסחר

null, 9/5/22
שלום לכולם,

לאחר יום אדום נוסף בשוק, החוזים העתידיים אדומים חזק צפויה פתיחה שלילית.
הויקס מעל רמת 32, ותשואות האג"ח מגיעות ל 3.2%.

השוק שרק עולה... עד שהוא יורד.
מעבר לקולות שנשמעו על בועה טרום הירידות (ואין מה לעשות איתם הרבה, הם תמיד ברקע) הפעם הכלכלה מתמודדת עם כוחות שמאתגרים את סמטימנט המשקיעים.
השינוי החל במחזור הידוק המדיניות המוניטרית כדי להילחם בלחצי המחירים, אך הוא המשיך להכביד על המניות, יחד עם הדולר חזק יותר שפוגע ברווחים. 
רבים גם הזהירו כי תעשיות ומגזרים אחרים עלו בהרבה על ערך היסוד בפער גדול, הנשענים על ידי הפדרל ריזרב ו"הצבא" של סוחרי היום שצצו במהלך תחילת מגיפת הקורונה.

המאמץ של הפדרל ריזרב להוריד את האינפלציה עם העלאות ריבית אגרסיביות גרם למשקיעים לדאוג בצדק מכך שמיתון הוא בלתי נמנע, מה שיוביל לצניחת מחירי המניות.
"היום בארה"ב אנחנו נמצאים בבועה הרביעית של מאה השנים האחרונות" כך כתב מנהל הקרן ג'רמי גרנתם עוד בינואר. "עוד יותר מסוכן לכולנו, לבועת המניות, שכבר בשנה שעברה לוותה בריבית נמוכה במיוחד ובמחירי אג"ח גבוהים, הצטרפה כעת בועה בדיור ובועה מתחילה בסחורות. אז מה חדש הפעם?? בדומה ליפן בשנות ה-80, הסכנה יוצאת הדופן של הוספת כמה בועות יחד, כפי שאנו רואים היום עם שלוש וחצי קבוצות נכסים עיקריות המבעבעות בו זמנית בפעם הראשונה בהיסטוריה".

כמעט מחצית מרכיבי מדד הנאסד"ק כבר יורדים ביותר מ-50% מתחת לשיא של 52 השבועות.
גם שוקי הקריפטו המסוכנים יותר ספגו מכה (גם הביטקוין ירד ב-50% מהשיאים שלו) ומחירי הסחורות המוגברים נותרו נתונים לבעיות בשרשרת האספקה, כמו גם היצע וביקוש תנודתיים.
רכישות של תעודות סל באפריל ירדו לרמה הנמוכה ביותר מאז משבר הקורונה

"התשואות מטפסות כי המשקיעים חושבים שהאינפלציה יצאה משליטה", ציין פיטר אנדרסן, מייסד חברת ההשקעות אנדרסן. "הרבה מהחבר'ה האלה התחילו לסחור בתחילת הקורונה אז חווית ההשקעה היחידה שלהם הייתה השוק המשוגע שעלה ברצף, בעודו מונע על ידי הפד ואינו מצב שוק רגיל", הוסיף מת'יו טאטל, מנכ"ל טאטל. "הכל השתנה עם מהפך הפד בנובמבר, אבל הם לא הבינו את זה כי הם מעולם לא ראו שוק שלא נתמך על ידי הפד. התוצאות היו (ויהיו) מחרידות".

חששות המיתון ממשיכים להתפשט על רקע אזהרות חדשות של חברות טכנולוגיה להמשך השנה שאינן מסייעות למצב.

אובר (סימול: UBER)  היא רק האחרונה להשמיע את האזהרות, והכריזה על האטה בגיוס עובדים כדי להתמודד עם השינוי החמור בסנטימנט הכלכלי.
בשבוע שעבר, פייסבוק-מטא (FB) גם אמרה לצוותים שהיא תפסיק או תאט את קצב הוספת תפקידים בינוניים או בכירים, בעוד שרובינהוד הכריזה כבר שהיא תצמצם את כוח האדם שלה בכ-9%.

מניית אובר ירדה ב-5% בעקבות פרסום תוצאות הרבעון הראשון שלה ביום רביעי שעבר, כאשר ענקית הנסיעות סימנה חששות מרווחים והזהירה מפני סיכונים רגולטוריים עולמיים.
"לאחר תוצאות הרווחים, ביליתי מספר ימים בפגישה עם משקיעים בניו יורק ובבוסטון", אמרה מנכ"לית אובר, "ברור שהשוק חווה תזוזה סיסמית ואנחנו צריכים להגיב בהתאם. העובד הממוצע באובר הוא בקושי מעל גיל 30, מה שאומר שהעברת את הקריירה שלך בריצת שוורים ארוכה וחסרת תקדים. התקופה הבאה תהיה אחרת. , וזה ידרוש גישה אחרת".

"הוצאות השיווק והתמריצים הפחות יעילות יימשכו לאחור. נתייחס לגיוס עובדים כאל פריבילגיה ונהיה מכוונים לגבי מתי ואיפה נוסיף מספר עובדים. נהיה אפילו יותר הארדקור לגבי עלויות כלליות. התקדמנו המון במונחים של רווחיות, והגדרנו יעד של 5 מיליארד דולר ב-EBITDA מתואם ל-2024, אבל עמדות היעד השתנו. עכשיו מדובר בתזרים מזומנים חופשי. אנחנו יכולים וצריכים להגיע לשם מהר. אנחנו משרתים שווקים של טריליוני דולרים, אבל גודל השוק אינו רלוונטי אם הוא לא מתורגם לרווח".
היריבה הבכירה Lyft שדיווחה על רווחים באותו יום, ראתה את המניה שלה קורסת ב-30% בעקבות התוצאות הרבעוניות שלה.

למרות כל זאת מספר מניות על הכוונת ללונג עוד השבוע, נצטרף לראות את הפתיחה ונעדכן כמובן בהמשך.

דוחות כספיים במרכז השבוע:
יום שני, 9 במאי - TSN, AMC, RIDE, APRN, DUK, DDD
יום שלישי, 10 במאי - PTON, EA, H, COIN, OXY
יום רביעי, 11 במאי - DIS, YETI, WEN, RIVN
יום חמישי, 12 במאי - ACB, USFD, BAM, SIX
יום שישי, 13 במאי - HMC

אירועים כלכליים במרכז:
יום שלישי, 10 במאי - תחזית שווקי האנרגיה לטווח הקצר
יום רביעי 11 במאי - מלאי נפט גולמי, מדד המחירים לצרכן
יום חמישי 12 במאי - תביעות ראשוניות לדמי אבטלה, מדד המחירים ליצרן

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il