TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

ארכיון איתותים חו"ל - טלנירי - בעיקוב של 24 שעות

מנוי לאיתותים של טלנירי? צפה באיתותים גם מה-24 שעות האחרונות!
שם מלא:    סיסמא:   

סקירת שוק לסופ"ש

null, 11/3/22
שלום לכולם,

החוזים עתידיים חוזרים לעליות על רקע אמירה של פוטין כי היו שינויים חיוביים מסוימים בשיחות עם אוקראינה. זה מספיק כדי להרים את החוזים מעל לאחוז. יחד עם זאת אנו בשוק סופר תנודתי וזה יכול להשתנות עד הפתיחה. פרשנים רבים כולל מומחים אמריקאיים חושבים שזהו תרגיל "הרדמה" לפני שתבוא המכה הגדולה על אוקראינה. נקווה שלא זה התרחיש - קודם כל לטובת האנשים שחיים שם ושנית זה בהחלט יגרום לירידות נוספות חזקות בשווקים.

מדד הפחד VIX - הסבר קצר על מה הוא מודד?
למעשה המדד דרך המסחר באופציות מודד את התנודתיות הצפויה בשוק.
הוא בהחלט יכול להיות גבוה בימים חיוביים גם כן.
באופן מסורתי תנודתיות היא פחות ודאות וזה משהו שהמשקיעים פחות אוהבים.
כמו כן תנודתיות מוגברת מתקשרת לשוק יורד בדרך כלל. לכן מדד התנודתיות בעצם נתפס כ"מדד הפחד"
ככלל אצבע - ברמות מעל 25 התנודתיות בשוק גבוהה מהרצוי למה שנקרא "התנהלות נורמלית"

בכל מקרה נקודת המוצא כרגע היא שהשוק במגמה שלילית בטווחים הקצר והבינוני
לכן ימי העליות נתפסים כתיקון טכני למגמה בשלב זה - נקודת 4300 תבחן ככל הניראה שוב היום ולאחר מכן נוכל להעריך מחדש.

בימים שלישי רביעי אירוע מרכזי ביותר הלא הוא פגישת הנגידים (FOMC) - החלטת הריבית של הפד'

האינפלציה בפברואר המשיכה להרים ראש כאשר צמיחת המחירים לצרכן בארה"ב עלתה ב-7.9% המהווה את העלייה השנתית הגדולה ביותר מאז ינואר 1982.
מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה תנודתיים - והוא המדד לאינפלציה המועדף על של הפד - התקדם ב-6.4% בהשוואה לשנה אחורה, כל המספרים נאספו לפני שלל הבעיות החדשות שהונעו על ידי פלישת רוסיה לאוקראינה, מה שמרמז על כך שנתוני האינפלציה הלוהטים - לא קרובים עדיין לשיא.
סדרה כבדה של העלאות ריבית ברבעון עומדת כעת על הפרק, כאשר נראה שהשווקים מקבלים תקופה של "סטגפלציה" (אינפלציה מתמשכת משולבת עם צמיחה כלכלית נמוכה יותר).
זהו איזון עדין עבור הפד, שכן הידוק המדיניות בצורה חדה מדי עלול לחתוך את הכלכלה ולגרור מיתון.

"אני לא רוצה לתת תחזית בדיוק לגבי מה שהולך לקרות במחצית השנייה של השנה", אמרה שרת האוצר ג'נט ילן (יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר)  "סביר להניח שנראה שנה נוספת שבה מספרי האינפלציה נשארים גבוהים מאוד בצורה לא נוחה", היא הוסיפה.

הסנאט של ארצות הברית גם העביר הצעת חוק הוצאה של 1.5 טריליון דולר כדי לממן את הממשל עד ספטמבר ולמנוע השבתה.  ההוצאה כוללת יותר מ-13 מיליארד דולר בסיוע לאוקראינה, אך אינה כוללת קרנות סיוע משלימות לנזקי הקורונה.

בעולם: השווקים באסיה מעורבים כאשר מדד הניקיי יורד מעל 2% והאנג סנג מאבד יותר מ-1.6% מדד שנחאי עלה ב-0.4%. באירופה, השווקים מקבלים תפנית חיובית גם על רקע הערותיו של פוטין, ה-DAX הגרמני עולה ב-3.5% ה-FTSE 100 עולה בכמעט 2%.

הנשיא ביידן ימשיך היום ב"אם כל הסנקציות", ויקרא להפסיק את יחסי הסחר הרגילים עם מוסקבה. ההחלטה, שתתקבל יחד עם האיחוד האירופי ומדינות ה-G7, תבטל את מעמד "המדינה המועדפת ביותר" של רוסיה, ותסלול את הדרך להגדלת המכסים על יבוא.
רוסיה מוכרת כשליש מהיצוא שלה לאיחוד האירופי, לעומת כ-5% לארה"ב, לפי נתוני קרן המטבע הבינלאומית.

נלחמים בחזרה: מוסקבה הכריזה על איסור ייצוא על יותר מ-200 מוצרים, החל מדשן ומכונות חקלאיות ועד טלקום וטורבינות. עם זאת, היא נעצרה מלהגביל את המכירות של אנרגיה וחומרי גלם, התרומה הגדולה ביותר של המדינה לסחר העולמי.  פוטין אמר בנוסף שהוא ימצא "פתרונות משפטיים" לתפוס נכסים המבוססים במדינה מקבוצות בינלאומיות שהחליטו לסגור את פעילותן, כמו "הכנסת ניהול חיצוני ואז העברת מפעלים אלה לאלה שבאמת רוצים לעבוד".
"הכלכלה שלנו חווה השפעת הלם עכשיו ויש השלכות שליליות, הן יצטמצמו למינימום", כך אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. "זה חסר תקדים לחלוטין. המלחמה הכלכלית שהחלה נגד המדינה שלנו מעולם לא התרחשה קודם לכן. אז קשה מאוד לחזות משהו".

מניות במרכז:

RIVIAN RIVN - יורדת כ 8% במסחר המאוחר על רקע דיווח כספי לא טוב (פחות משפיע על פורד F למרות שמחזיקה לא מעט מניות בריביאן)
DOCU -חברת החתימה מרחוק - צונחת כ 16% במסחר המאוחר לאחר הורדת תחזיות לשנה 2022 על רקע התאוששות ממגיפת הקורונה (החברה הרוויחה מאוד מהמגיפה)
אורקל ORCL יורדת מעט לאחר דו"ח כספי מאכזב
ULTA - לאחר דו"ח כספי מוצלח
DIDI - יורדת כ 13% לאחר דו"ח כספי מאכזב, ייתכן ותדחה את הרישום הכפול לבורסת הונג-קונג
FUTU עולה יפה מעל 8% לאחר דיווח כספי מוצלח
TMC חברת המתכות עולה כ 6.6% לאחר הכרה פוליטית בפוטנציאל תחום עיסוק החברה

בברכה,
צוות אקטיב בית השקעות
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il