ההודעה נערכה ע"י טורנדו10 בתאריך 18/4/2024 06:37
יש סיבה טובה לתת לה פרמיית שליטה, לא דיסקאונט החזקות.
כשרוצה למכור את ניו מד - מוכרת אותה בפרמייה (ראינו בהצעת הרכש)
כשרוצה למכור את איתקה - מוכרת אותה בפרמיה (ראינו בהנפקה, מכרה יותר מהשווי שהשוק נתן ונותן לה)
כשיש מאבק על שליטה בתחום - בעלי העניין נותנים פרמיה על השוק (ראינו בכל השוק וגם בסקטור שלנו).
איזה סיבה חוץ מקיבעון מחשבתי שנובע מדוגמאות לא רלוונטיות יש לתת לה דיסקאונט של חברת החזקות? דיסקאונט החזקות צריך לתת רק אם:
1. אין שליטה בהחזקות,
2. אם יש סכנה למכירה בלחץ מחמת קשיי תזרים.
3. אם הוצאות הנהלה וכלליות מאוד גדולות ביחס להחזקה.
4. אולי אם השווי שהשוק נותן להחזקות הוא מנופח מאיזושהי סיבה.
שום דבר מאלה לא רלוונטי לדלק. במקרה של דלק, בכל ההחזקות הגדולות (למעט בדלק ישראל) זה ההיפך הגמור בכל אחד ואחד מהסעיפים האלה:
1. יש לה שליטה מוחלטת בניו מד ובאיתקה. (גם במהדרין אבל זה זניח בינתיים)
2. אין שום סכנה של מכירה בלחץ. התזרים נקי לגמרי.
3. הוצאות הנהלה וכלליות ממש זניחות ביחס לשווי ההחזקה.
4. השוק נותן שווי נמוך מאוד ביחס לערך הכלכלי של ההחזקות המרכזיות שלה.
. במצב הנוכחי של דלק - צריך לתת לה פרמיית שליטה, לא דיסקאונט החזקות.
בניו מד אפילו צריך לתת לה פרמיית שליטה כפולה ומכופלת- כי היא גם השותף הכללי, ולא רק שולטת על היה"ש.
אז מה שווי NAV עם פרמיית שליטה מינימלית של 20% על ההחזקות שלה ?
כל הכתוב הוא דעה אישית שלי ולא ייעוץ.
לתשומת לב: לפעמים אני כותב דברים בציניות.
אין לראות באמור לעיל משום עצה ו/או המלצה לפעילות כלשהי בניירות ערך.