הפוך לדף הבית | כלים לבעלי אתרים | תכנה לניתוח טכני | פורומים | חיסכון בעמלות מסחר | מניות מומלצות | אודות טלנירי | צור קשר |
אין בהתייחסויות של חלק מהחברים בפורום "ציורי אימה" "ותסריטי אימה" , וממש לא " אינטרס אישי בנפילת ערך המניות והאג"ח " , אלא דיון ענייני, מעשי , וכלכלי. איני מכיר אף לא אחד בפורום שרוצה ששווי אחזקותיו בניירות הערך של דלק קידוחים ודלק קבוצה יפחת . לידיעתך : אני מחזיק שווי 6 ספרות בדלק קידוחים יחידות השתתפות אני מחזיק שווי 6 ספרות במניות קבוצת דלק אני מחזיק 7 ספרות אגחים ל"ג של קבוצת דלק מתוך כך תוכל להבין שאינני כותב מפוזיציה אישית אלא רק בהערכה כלכלית קרה. השאלה היא האם העברת קבוצת דלק, על נכסיה הרבים והמשמעותיים לידי הנושים, בעלי האגחי"ם, טובה לציבור או לא ? מי שמחזיק רק במניות קבוצת דלק - יפסיד את כספו. מי שיחזיק בדלק קידוחים יחידות השתתפות והאגחי"ם של דלק, לאורך תקופת זמן של שנה מהיום, יהנה , קרוב לודאי, מאפסייד משמעותי גדול הרבה יותר מההפסד של בעלי מניות קבוצת דלק של היום. אז ברור שבפורום לאנשים שונים קיימות פוזיציות שונות, ובעלי מניות קבוצת דלק לא ירצו להפסיד את כל כספם, אבל בשיקול קר , של כלל הציבור והאינטרסים הכספיים שלו, העברת החברה לידי הנושים, להערכתי, טובה ונכונה. האם לא ברור לך שבמקרה כזה, הסנטימנט כלפי נכסי הקבוצה ישתנה לטובה ? והנכסים יקבלו סוף סוף ערך ריאלי ? ולא יהיה צורך למכור עוד מנכסי דלק קבוצה במחירים מתחת לערכם ? ולא נצטרך לנחש מדוע דלק קידוחים אינה מחלקת יותר רווחים ? ולא מדוע היא נסחרת במכפיל רווח 3 ? אם נכונות הידיעות שתשובה וקבוצת דלק מתכוונות ללוות כעת 200 מיליון דולר, לא ברור לכולנו באילו תנאים כלכליים מופרזים ( תחת לחץ )תילקח ההלוואה ? ומי ישלם עבור התנאים הללו ? תשובה, מכיסו הפרטי או אנחנו ? על פי האמור למטה, העובדה שהחברה פרעה עד היום את כל תשלומי הקרן והריבית, אינה מייתרת את חובתה בהעלאת דרוג האגחי"ם : סעיף 10.2 בתיקון לשטרי הנאמנות של קבוצת דלק, מתאריך 14 ליוני,2020 ( באדיבותו של DBZ ) עילת דירוג נמוך - במשך התקופה המוסכמת ובתנאי שהחברה וכל תאגיד בשליטתה עומדים בכל ההתחייבויות המובטחות, כהגדרת מונח זה לעיל )ובכלל זה בתנאי שהחברה ביצעה ומבצעת את כל התשלומים שעליה לשלם למחזיקי אגרות החוב(, הנאמן ומחזיקי אגרות החוב לא יעמידו את אגרות החוב לפירעון מידי מכוח העילה שעניינה דירוג נמוך של אגרות החוב. היה ובתום התקופה המוסכמת יעמוד הדירוג של אגרות החוב על דירוג הנמוך מ – דירוג )-BBB )של מעלות P&S אזי תקום באותו מועד לנאמן ולמחזיקי אגרות החוב עילה לפירעון מידי ולמימוש בטוחות מכוח עילה זו, ללא צורך בחלוף תקופה נוספת מאותו מועד לשם הקמת העילה. אני מצרף דוגמו ממנה ניתן ללמוד קצת על ההפסד הכספי שנגרם לבעלי מניות קבוצת דלק בגלל ההפקרות הכספית בה נהג תשובה בכספי חברת קבוצת דלק ( כולל כספנו) : פיצול דלק ישראל לשתי חברות הקפיץ את השווי שלה ב־60% הערכת שווי שנעשתה לחברה שהתפצלה, אחרי שהשליטה בה נמכרה ללהב אל.אר ואורי מנצור לפי שווי של 750 מיליון שקל, קבעה לשתי הזרועות שלה שווי מצרפי של 1.2 מיליארד שקל. הרוכשים וקבוצת דלק רשמו רווח חד־פעמי גולן חזני07:0301.04.21 הפיצול משתלם: להב אל.אר שבשליטת אבי לוי, מנכ"ל מליסרון לשעבר, פרסמה את דו"חותיה הכספיים לשנת 2020 ומהם עולה כי שווי דלק ישראל זינק ב־450 מיליון שקל ועומד כעת על 1.2 מיליארד שקל, עלייה של 60% בתוך כחודשיים. רכישת דלק ישראל הקפיצה את רווחי להב אל. אר רכישת תחנות הכוח של דלק בצפון בידי קרן ג'נריישן ורפק תושלם בשבוע הבא להב השלימה גיוס של 101 מיליון שקל כדי לממן את רכישת דלק ישראל בחודש אוקטובר האחרון השלימה קבוצה שמורכבת מלהב ואיש העסקים אורי מנצור את רכישת השליטה בדלק ישראל (70% בחלוקה שווה) מידי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, ומאז הגדילה להב אל.אר את חלקה ב־5%, כך שכיום דבוקת השליטה מחזיקה ב־75% מדלק ישראל ואילו קבוצת דלק מחזיקה ב־25%. הרכישה נעשתה לפי שווי של 750 מיליון שקל לדלק ישראל, ומאז היא פוצלה לשתי חברות במבנה בעלות זהה: חברת תפעול וקמעונאות שמפעילה את 240 תחנות הדלק של דלק ישראל ואת חנויות הנוחות שפועלות בשטחן, וחברת נדל"ן בשם דלק נכסים, שקיבלה לידיה את 54 תחנות הדלק שנמצאות בבעלות דלק ישראל, שאותן היא משכירה לחברת התפעול עבור 50 מיליון שקל בשנה. בנוסף, חברת הנדל"ן פועלת למימוש זכויות בנייה בשטח של 25 אלף מ"ר ששייכות לתחנות הדלק שבבעלותה. הערכת שווי עדכנית שבוצעה לשתי החברות קבעה כי שוויין המצרפי עומד על 1.2 מיליארד שקל. |
טלנירי אישי | סגור |
---|
התיק שלי | ההתראות שלי |
---|
באמצעות מערכת תיק המניות של טלנירי ניתן לנהל מספר תיקי השקעות ומספר תיקי מעקב.
תצורת תיק ההשקעות מאפשרת לך לעקוב אחרי השקעותיך האמיתיות ו/או לנהל תיק וירטואלי.