TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

רישוי עסקים ב-2019: 10 הקלות שנכנסו לתוקף

רישוי עסקים ב-2019: 10 הקלות שנכנסו לתוקף


בתחילת שנת 2019 נכנס לתוקף תיקון 34 לחוק רישוי עסקים והביא איתו מספר הקלות ושינויים עבור עסקים טעוני רישוי. הנה 10 הקלות שכל מי שצריך רישיון עסק ישמח לדעת עליהן:
מאיה גל | 21/8/19, 00:00

·        הוגדרו 4 מסלולי רישוי דיפרנציאליים




השינוי המשמעותי בחוק רישוי עסקים הוא בהבנה שסוגי עסקים שונים אינם דורשים את אותה חומרת בידוק בדרכם לקבל רישיון עסק. התובנה הזו הניבה 4 מסלולי רישוי שונים, החל ממסלול המבוסס על תצהיר של בעל העסק כי הוא עומד בדרישות, על מנת לקבל את רישיון העסק שלו, עובר במסלולים מזורזים שאחד מהם אינו כולל תקופת בדיקה והשני כן, וכלה במסלול הרישוי הרגיל.




·        15 סוגי עסקים קיבלו פטור מרישיון עסק




במסגרת התיקון, 15 סוגי עסקים שבעבר נדרשו להוציא רישיון עסק לצורך הפעלתם כעת נמחקו מהצו וכעת הם אינם נדרשים להוציא רישיון עסק. את פירוט העסקים שהוצאו מהצו ניתן לראות בעמוד 10 כאן.




·        רישיונות העסק של 43 סוגי עסקים הוארכו




בזכות השינויים בחוק רישוי עסקים, בעלי עסקים רבים זכו כעת לארכה בחידוש רישיון העסק שלהם. כך למשל עסקים בתחום חיי הלילה שנדרשו לחדש רישיון מדי שנה, יכולים כעת לחדש רישיון עסק אחת ל-3 שנים במקרה של בעלות על דיסקוטק, או אחת ל-5 שנים כשמדובר על בעלות של פאב.




·        ניתן לקבל היתר זמני לתקופה של 2 שנים




התיקון מאפשר להכפיל את כמות הזמן שבה העסק פועל על בסיס היתר זמני לשנתיים, עד לקבלת רישיון עסק קבוע.




·        הדרך לרישיון עסק דורשת פחות אישורים




השינויים בחוק נעשו על מנת לייעל את תהליך הוצאת רישיון העסק, ולכן במסגרתו הורדו מהתהליך אישורים של גופים שאינם הכרחיים לקבלת הרישיון בהתאם לקריטריונים אותם הגדיר התיקון. למשל, לא צריך יותר אישור ממשרד העבודה כדי לפתוח מרפדייה.




·        חריגות תכנון ובניה לא בהכרח יכשילו קבלת רישיון עסק




השינויים בחוק פותרים בעיה של עסקים המעוניינים להקים עסק במבנה ישן, שחסרים מסמכים בתיק הבנין שלו או במבנה שיש בו חריגת בניה שאינה נוגעת ישירות לעסק. בעקבות השינוי גם אם קיימות חריגות מדרישות התכנון והבנייה, קיים מקום להפעלת שיקול דעת של מהנדס הרשות המקומית, שיכול לתת לעסק אישור לרישיון.




·        נוספו כלי אכיפה הדרגתיים לטיפול בעבירות בחומרה קלה ובינונית




בעבר כל הפרה היתה מובילה לנשק יום הדין - ביטול רישיון העסק.  בעקבות השינויים נוספו כלי אכיפה חדשים שמקנים יכולת לטפל בעבירות קלות כדוגמת "דרישות לתיקון ליקויים", קנסות, עיצומים כספיים, התליית רישיון וכו', אותם ניתן להפעיל לפני שפונים לאמצעים דרסטיים יותר.




·        לפני ביטול רישיון, קיימת לבעל העסק זכות שימוע




הוספת הליך המאפשר לבעל העסק לשטוח את טענותיו ולשמור על זכויותיו, לפני שמופעלת עליו סנקציה קשה מאד. לקיחת ייצוג משפטי לשימוע במקרה של ביטול רישיון עסק יכול לסייע מאד ואף להפוך את הסיטואציה.  




·        מניעת שיהוי מיותר מצד הרשויות




השינויים בצו מגדירים את לוחות הזמנים למענה בכל שלב בתהליך קבלת רישיון העסק, ומגדירים שאי מענה בזמן שקול לאישור. המצב מונע משיכת זמנים מיותרת מצד נותני האישורים בדרך לקבלת האישור הקבוע, ובמקרה בו לאחר שנתיים לא מתקבל אישור כזה העסק מקבל אישור אוטומטי.




·        רק מנהלים פעילים נושאים באחריות




כתבי אישום ברישוי עסקים יחולו רק על נושאי משרה פעילים, ולא על מנהלים רשומים. התיקון מגן בכך על דירקטורים שאינם מנהלים פעילים או יאפשר למי שאינו מנהל אחראי על התחום בו ארע המחדל לשאת באישום מופחת של היעדר פיקוח.



טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il