TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

דנאל כ"א- רגע לפני דוחות הרבעון השלישי

דנאל כ"א- רגע לפני דוחות הרבעון השלישי


דנאל עוסקת ב 3 תחומים והם סיעוד, הפעלת מוסדות וכוח אדם.
ניר כהן1 | 13/10/13, 00:00
תחום הסיעוד הינו התחום העיקרי של דנאל והוא תחום פורח הודות לעליה בתעריפים ובכמות המטופלים. גם פעילות הפעלת מוסדות צומחת. הבעיה עד לרבעון הראשון של השנה היתה שתחום כח אדם ספג ירידה לא קטנה בהכנסות זה מספר רבעונים רצופים. כתוצאה מכך היכולת של דנאל לתרגם את ההכנסות מסיעוד לרווח הינה גבוהה יותר מאשר היכולת לתרגם את ההכנסות מכח אדם לרווח.
ברבעון השני תחומי הסיעוד ומוסדות המשיכו במגמה החיובית ותחום כח אדם הפסיק במגמה השלילית וגם הוא חזר לצמוח. במילים אחרות ברבעון השני כל תחומי דנאל חזרו לצמיחה.

על מנת להמשיך בצמיחה המוגברת, דנאל ביצעה רכישה של 49.9 אחוז מחברה העוסקת בהוסטלים הנקראת "בית אקשטיין".

לפני שאתחיל חשוב לי לציין שלא ניתנו הרבה פרטים בנוגע לחברת בית אקשטיין אבל עדיין ניתן לשחק במספר תרחישים. מאחר וכאמור אין מספיק מידע, אני בוחר להחמיר מצד אחד ומצד שני לעיתים לערוך חישובים די גסים..
המסקנה שלי היא שמדובר בעסקה ממש טובה והגעתי למסקנה הנ"ל כך:

סך העסקה נאמדת ב 43 מיליון שקל בתמורה לרכישת מחצית משלושת חברות פלוס רכישת מחצית מנכסי החברות.
רווחי החברות הנרכשות עומדות לשנת 2012 על 16.3 מיליון שקל. יחד עם זאת קשה באמת ללמוד על קצב צמיחה כי הסטיות בין השנים גדולות מדי.
למשל חברת בית אקשטיין קהילה מוגנת הציגה צניחה של כמעט 50 אחוז ברווח מ 2.4 מיליון ל 1.3 מיליון.

חברת כפר לי בע"מ הציגה ירידה ברווח מ 2.2 מילין ל 1.7 מיליון. ירידה של 23 אחוז.

חברת בית אקשטיין שירותי חינוך(שהיא לב העסקה) הציגה תוצאות מעולות בדמות זינוק של 76אחוז ברווח מ 7.5 מיליון ל 13.2 מיליון. האם מדובר בזינוק בזכות פעילות נטו של החברה או אולי חלק מהרווח נוצר בזכות רווח הון כלשהו? לא ברור כל כך. לדעתי כן היה מעורב רווח הון כלשהו.

כדי לנסות ולנטרל איכשהו רווח הון (למרות שאינני מודע על קיומו), החלטתי לקחת את התוצאות הפחות טובות כלומר את השנה הקודמת ולקבוע שבית אקשטיין שירותי חינוך לכל היותר שיחזרה את תוצאותיה התפעוליות ולכן סך רווחי שלושת החברות יעמדו על 10.5 מיליון ₪.
*החישוב הזה הוא לא יותר מניסיון גישוש שנועד להחמיר עם התוצאות .

דנאל בנוסף רכשה מחצית מנכסי החברות ב 10 מיליון שקל. חלק ניכר מהנכסים הינם נכסי נדלן ולכן אני מניח שדנאל מתכוננת לדרוש דמי שכירות ובנוסף יש רכישה של תוכנה הקשורה לתחום הפעילות של החברות שנמכרות לחברות דומות ומניבה רווחים. בכל הנוגע לנדלן תשואה מקובלת בנדלן מניב הינה בערך 8 אחוז ולכן אם דנאל תגבה מבית אקשטיין שימוש בגין הנכסים, אז התקבולים יעמדו על 800 אלף שקל בשנה.
נכון שלא כל ה 10 מיליון מקורם בנדלן אבל אינני יודע כמה דנאל יכולה להרוויח מהתוכנה(יתכן שיותר ויתכן שפחות) ואני לא יודע כמה מסכום הרכישה קשור למוניטין אבל אני מניח שחלק הארי של הרכישה קשור לנדלן ולכן החלטתי להיצמד ל 8 אחוז. נכון זה גס מצידי אבל בהתחשב הנתונים החסרים זה מה יש . אבל אל דאגה תיכף אני אחמיר עוד יותר. אגב מאחר ודנאל ממילא הבעלים של מחצית מהחברות אז היא תכיר ברווח של רק חצי מהשכרת הנכסים אבל המזומן שיכנס לחברת דנאל יהיה כל התשואה.

עוד בהסכם נקבע שדנאל והשותף השני בחברות יעניקו שירותי ייעוץ בתמורה ל 10 מיליון שקל ובמילים אחרות דנאל תקבל עוד 5 מיליון שקל בשנה מחברת אקשטיין.
הקושי כאן שלא ניתן לדעת אם לפני כניסת דנאל, השותף השני ממילא גבה 10 מיליון שקל דמי ניהול וכעת הוא מתחלק עם דנאל או שזו המצאה חדשה. אם זו המצאה חדשה אז תהיה לכך השפעה מהותית על הדוחות ואם לא אז כבר ההוצאה הנל מגולמת בהוצאות החברה והרווחים שהוצגו הם כבר אחרי כל ההוצאות. בכל מקרה יש כאן תזרים קבוע של 5 מיליון שקל לטובת דנאל כ"א.

מאחר ועד כה ניתן לפרש את הנתונים בסטיה די גדולה לכאן או לכאן אז אם אנחנו ממש רוצים להחמיר ולנסות לזהות רווח מינימלי אז ניתן לראות שקיים הסכם שנקבע רף מינימלי לחלוקת 90 אחוז מרווחי אקשטיין כדבידנד במידה ואקשטיין תייצר רווח שנתי של 7.5 מיליון שקל בשנה לשנים 2013-2015. הרף הזה לא נקבע סתם כך באופן שרירותי אלא אני מאמין שדנאל והשותף חשבו על תרחיש קיצוני שמתחתיו לא לוקחים דבידנד.

לכן גם בתרחיש הגרוע אבל הממש גרוע ביותר דנאל תהנה מתזרים שוטף של 5 מיליון שקל דמי ניהול, 800 אלף שקל מהשכרת נכסים ו 3.75 מיליון שקל מרווחי חברת אקשטיין ומתוכם עוד תזרים שוטף של 3.375 מיליון שקל. סך הכל תזרים של 9 מיליון שקל ושוב מדובר על הסיטואציה הכי קשה.

לכן לרכוש חברה ב 43 מיליון שקל שמייצרת תזרים מזומנים של 9 מיליון שקל בשנה, זו עסקה ממש טובה לדעתי .

דבידנדים- דנאל חברה מושכת לעין בעיקר בזכות חלוקת רווחיה למשקיעים. כמות חלוקת הדיבידנדים עד כה עמדה על תשואת דבידנד דו ספרתית שזה נתון מעולה ביחס לריבית האפסית בארץ ואף ביחס לחברות מחלקות דבידנד אחרות.
הבעיה היא שלעת עתה החגיגה הזאת תסתיים בכל הנוגע לרבעונים הקרובים. הסיבה לכך נובעת שדנאל נטלה הלוואה כדי לרכוש את בית אקשטיין ובתנאי ההלוואה הוסכם שדנאל למעשה תחלק פחות דיבידנדים למשקיעים.
מצד אחד זה נתון מאכזב אך מצד שני אנו נקבל חברה שכעת תבסס עצמה לא רק כחברה המחלקת דבידנדים אלא כחברה שצומחת ומחלקת דבידנדים. אני אף מרשה לעצמי להניח שדנאל הסכימה לקצץ בדיבידנדים משום שהיא מתכוננת לרכוש מהשותף שלה בהמשך את חלקו בבית אקשטיין וכך היא תוכל להכין מזומנים מראש שיהוו בסיס להשתלטות מלאה.

בשורה התחתונה חברת דנאל הינה חברה טובה אשר מציגה לאורך מספר רב של רבעונים תוצאות מצויינות בעיקר הודות לתחום הסיעוד וכעת הודות לרכישת בית אקשטיין, הצמיחה המוגברת של דנאל צפויה להימשך.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il