TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > > הבלוגים הנצפים

תופי מלחמה

תופי מלחמה


בשנתיים האחרונות מתנהלת על גבולנו הצפון מזרחי מלחמת אזרחים איומה – העם הסורי נלחם בעצמו ובשלטונו ורצח\הרג יותר מ-100 אלף ילדים, נשים, זקנים ו"סתם" אנשים. כל זה לא הזיז במאומה את אומות העולם לכדי נקיטת עמדה ביצועית.
גיא חזן | 26/8/13, 16:09
ישראל ידועה בעולם כ"מקור כל הצרות". "כידוע", כל המלחמות הן בגללנו, כל נדכאי העולם נמצאים במצבם בגלל מדינת ישראל וכי רק בישראל יש את הפתרונות לבעיות אלו.
המזרח התיכון בוער – אלו הן הכותרות בשנתיים-שלוש האחרונות. תוניסיה, לוב, מצריים, סוריה, לבנון, אירן, הרשות הפלשתינית ואפילו טורקיה. כל אומה ומדינה עם הבעיות שלה ועם מכנה משותף אחד בסיסי: או השנאה לישראל או שישראל אשמה במצבן.

בשנתיים האחרונות מתנהלת על גבולנו הצפון מזרחי מלחמת אזרחים איומה – העם הסורי נלחם בעצמו ובשלטונו ורצח\הרג יותר מ-100 אלף ילדים, נשים, זקנים ו"סתם" אנשים. כל זה לא הזיז במאומה את אומות העולם לכדי נקיטת עמדה ביצועית.

בשבוע האחרון הוצגו בתקשורת מראות קשים של אנשים שנקטלו בנשק לא קונבנציונלי – נשק כימי. על פי הדיווחים נרצחו באירועים אלו יותר מ – 1000 איש. במקרה זה העולם החליט לנער מעט את האבק ולחשוב על פעולה צבאית מול המשטר הסורי בו תולים את האשמה.

אחרי תיאור קצר של הבעיות הבילטרליות באזור המזרח התיכון – הגיע הזמן לקשור זאת לשווקים הפיננסים.

השוק בישראל מדשדש באותן רמות בשנה האחרונה ועם נרחיב מעט את גבולות התזוזה ניתן לראות שהשווקים לא זזים לאף מקום אפילו יותר - סביב שנתיים.
האירועים הכימיים האחרונים מקשים מאוד על הפעילים בשוק ההון – ולא בגלל שנחת נשק כימי בישראל (בתקוה שזה לא יקרה כמובן). העולם החל רועש וגועש וכל הדיבורים בימים האחרונים הם סביב ההסתברות שארה"ב, יחד עם מדינות מערביות נוספות, תנקוט בפעולה צבאית בסוריה ובכך "תדליק" את המזרח התיכון כולו. במקרה שכזה, כמובן שהשווקים הפיננסים יגיבו בדאגה ויירשמו ירידות שערים.

נכון להיום כל התקשורת מלאה בכתבות והערכות כיצד, איך ומתי תתבצע תקיפה בסוריה והשווקים בישראל מגיבים בעצבנות משהו. נכון לעכשיו יורדים המדדים הראשיים בבורסה של תל אביב בכאחוז (ובאירופה המדדים הראשיים יורדים בכ – 0.2%) וההסבר הטוב ביותר לכך הינו המצב בגזרת המזרח התיכון ו"סוריה הכימית" בראשה.

אני תוהה – האם הממשל האמריקאי באמת יצא למבצע צבאי אך ורק בגלל תמונות בתקשורת? האם יצא למבצע צבאי ללא עדויות מבוססות? האם מבצע צבאי מוגבל ישיג את מטרותיו? מהן מטרותיו של מבצע כזה? מוגבל או מורחב?

לעת עתה אני רואה בתקשורת כגוף שיותר מלבה את אש המלחמה מאשר ניתוח קר ונכון של האירועים. כמו כן ברור לי שלא ידוע לי כל הפרטים על מנת לקבוע עמדה נחרצת מי יותר אשם.

העמדה היחידה שאני יכול לנקוט בה – היכה בי צער עמוק לראות ילדים מתים בסוריה.
11/9/13
1. העולם לא טיפש, לפחות לא כולו - pony11
האמריקאים והאנגלים ירקו בעשור הקודם דם משתי מלחמות שעלו מחיר כבד במזרח התיכון, לא בא להם לחזור על הסיפור בסוריה.
חוץ מזה כל ה"נצחונות" על הדיקטטורים במזרח התיכון, כמו בעיראק לוב תוניסיה תימן ומצריים לא הובילו את העמים לפריחה דמוקרטית, אלא לאנרכיה רווית דם.
העולם יודע שהאלטרנטיבה לאסד יכולה להיות אנרכיה או מלחמת אזרחים אינסופית כפי שקורה בלבנון ובאלג'יריה.
הצורך לנקום באסד הוא ריגשי אבל לא בהכרח יציל את סוריה
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il