TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > בלוגים

קרן נדלן ריט 1

קרן נדלן ריט 1


null
ניר כהן1 | 6/10/13, 00:00
הקרן מחזיקה בכ 25 נכסים מניבים בעיקר במרכז הארץ.
סך הנכסים מאוכלסים בכ 490 שוכרים המהווים תפוסה של 98.4 אחוזים. הרגולציה מאפשרת לקרנות הריט למנף עצמן(כלומר מימון נכסים באמצעות הלוואות) עד 60 אחוז מגודל המאזן, דבר היוצר סולידות למחזיקי הקרן. קרן ריט1 ממונפת אף פחות מ 60 אחוזים, מה שאומר שבמקרה של משבר היא תהיה חסינה יותר כלומר גורל הקרן לא יהיה כגורלה של חבס, אידיבי ועוד חברות שנטלו הלוואות מטורפות. נתון זה מצד אחד גורם כאמור לקרן להיות יותר סולידית אך מצד שני חשוב להבין שמינוף איננו בהכרח מילה גסה כלומר שימוש נמוך במינוף מוביל גם לצמיחה(אומנם סולידית) איטית יחסית.
מצב זה גורם לקרן להיות חביבה יותר על אנשים שלא מחפשים הרפתקאות אך עדיין רוצים קצת פלפל בתיק ההשקעות שלהם.
ריט 1 בכל זאת בחרה להזהיר שתתכן תחרות בשוק השכרת משרדים אך עדיין לא ברור אם וכיצד זה יבוא לידי ביטוי. לריט 1 יש נתח לא מבוטל בשוק זה.

מתוך רצון לגוון את תיק הנכסים, ריט 1 רכשה 2 בתי חולים סיעודיים(בית חולים אחד עדיין בבניה). התשואה הצפויה מבתי החולים הינה 8%-9%. כניסה לתחום הסיעוד הינו גיוון משמעותי ויציב ומהווה עוד תחום סולידי ורווחי.
עוד רכשה השנה ריט 1 את נכס מגדל החשמונאים בת"א אשר יחל להניב לה 8 אחוזים.
במודיעין רכשה ריט 1 את מתחם ONE אשר יניב לה 7.8 אחוזים.

דוחות החברה אולי במבט ראשון נראים לא מרשימים אך זה נובע מהוצאות חד פעמיות. בפועל הדוחות כן טובים ויש צפי להמשך מגמת צמיחה הן בזכות נכסים קיימים המייצרים תזרים די קבוע והן בזכות המשך מסע רכש של נכסים מניבים אשר ימשיכו להגדיל את הכנסות הקרן. רק להמחשה, הרכש במחצית זו היה כפול ממחצית אשתקד.

לסיום אומר שכל עוד לא תהיה מלחמה או כל אסון שיפתיע אותנו, אני מוצא בקרן ריט 1 , חברה יציבה עם נכסים טובים אשר מתאימה מאוד למשקיע יחסית סולידי אשר מחפש תשואה(בדמות דבידנד כרגע של בערך 6 אחוזים שנתי) פלוס אפשרות ליהנות מעליית ערך נכסי הקרן שעשויים לבוא לידי ביטוי באמצעות עליית ערך מניות הקרן.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il