TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

האם תוצאות ניסוי הקרינה בעוד 4-5 חודשים תגרום למימוש חלק הפוטנציאל של חברת פלוריסטם?

האם תוצאות ניסוי הקרינה בעוד 4-5 חודשים תגרום למימוש חלק הפוטנציאל של חברת פלוריסטם?


להלן הראיון המלא עם מר יקי ינאי.
etko inc | 16/2/17, 09:40
יום ראשון בבוקר ואני מתחיל כרגיל את הבוקר בעבודה, אבל הראש כבר בחיפה. נקבע ראיון עם יקי ינאי ואני מתכנן איך אני יוצא לכיוון. הראש לא בעבודה ואני יוצא מוקדם לכיוון חיפה. עוצר בדרך בבית הפנקייק ומפנק את עצמי עם קפה ופנקייק עם אננס (שהסוכר לא ירד מ- חס וחלילה 400) ובינתיים מסדר את השאלות שנתנו קבוצת המשקיעים של פלוריסטם. הריאיון מגיע אחרי הנפקה כואבת בדיסקאונט גדול כאשר המשקיעים עוברים את כל השלבים הקלאסים של הלם, הכחשה, כעס, השלמה. אישית עברתי את הכל ביום כולל פוסטים לא נעימים שלהבנתי נקראו ע"י מנהלי פלוריסטם. היה חשש קל שיזרקו מקומה שניה שמיכה ו-170 עובדים יצאו אליי... זה לא קרה לשמחתי. המשרדים יפים ופונקציונאלים. מקום שאפשר לארח בו נציגי חברות וממשל. מבנה ראוי בהחלט. אפרת האחראית על קשרי משקיעים, מובילה אותי למעלה למשרדים שם פגשנו את זמי. שאלתי אותו מה הוא עושה בארץ כי לפי השמועות הוא ביפן שר קריוקי. אז כן, פלוריסטם היא אחת החברות שיש לה הרבה מעודדים, בוואטסאפ, בפייסבוק ובפורומים שונים. יש רק אחת שעוקפת אותה, גבעות עולם... לאחר שיחה קלה עם זמי על המצב והגעה למסקנה שיש לבדוק אם אין אביזרי עיקוב על המזוודות שלו הגיע יקי והלכנו להתחיל את הריאיון. חלק מהשאלות הגיעו מהמשקיעים הכועסים. זה ראיון שמיועד למשקיעים, על נושאים שמעניינים אותנו. יש כאן לא מעט דברים שמשקיעים שאלו ואני מקווה שחלק מהשאלות נענו לשביעות הרצון שלכם. אני יצאתי מרוצה.
ניר: שלום יקי, נתחיל עם הסינים, מה הייתה המטרה?
יקי: הרצון ללכת עם הסינים נבע מהרצון ללכת למהלך גדול להכנסת שותף אסטרטגי לחברה שיאפשר גם מימון להתוויות ולתוכניות שלנו ל2017 ו2018.
ניר: לפי הבנתי הלכתם על המהלך לא רק בגלל הכסף אלא גם לפתוח את השוק הסיני לפלוריסטם לאור הרגולציות האחרונות שם?
יקי: כפי שאמרתי בעבר, הלכנו למהלך על מנת לא לפנות למשקיעים בוול סטריט. אם המהלך עם הסינים היה מבשיל לא היינו מנפיקים אני יודע שההנפקה הכאיבה למשקיעים אבל לא יכולנו להמתין היות וכעת נכנסים לכמה פאזות מתקדמות, לקראת שיווק, והיינו צריכים להבטיח שיש לנו מספיק כסף לביצוע המשימות. אנחנו במשאים ומתנים ואנחנו חייבים לוודא שמה שהחברות רואות זה לא סטרט אפ ללא יכולות כספיות אלא חברה מבוססת מבחינת התוויות וכסף. זו עוד סיבה שגייסנו, בכדי להתקדם ללא לחץ כלכלי שיפגע במו"מ.
ניר: מצד שני, אם חברות מסתכלות הן יכולות לשאול את עצמן, למה הנפיקו במחיר כל כך נמוך? יש כאן הבדל בין איך שהחברה רואה את השווי לבין ההנפקות שמבוצעות בפועל.
יקי: ההנפקה נעשתה בזמן הנוכחי גם בגלל הערכה שלנו שתנאי השוק כרגע לא קלים לאור חילופי השלטון בארה"ב והקושי לגייס. עוד חברות בסקטור שלנו גם הלכו למהלך של הנפקה כמו אתרזיס. להערכתנו ככל שהיינו מאריכים את הזמן היה קשה יותר להנפיק.
ניר: האם יש קושי להנפיק בחו"ל כרגע?
יש כרגע חוסר יציבות וההחלטה הייתה שמנפיקים. אם המצב בשוק יתערער ולא היינו יכולים לגייס מצבנו היה רע יותר. יכולנו לגייס כפול אבל לא רצינו כי בכל זאת ראינו את טובת המשקיעים. זה בעצם הייתה פשרה בין הרצון לגייס לרצון לא לפגוע יותר מדי במשקיעים. כן, אני יודע שזו הייתה הנפקה כואבת ואנחנו מבינים את הכעס אבל היינו חייבים כסף לביצוע התוכניות ל-2017. בכלל, 2017 היא שנת מפתח לפלוריסטם, נרחיב בהמשך, מה שגייסנו הוא 17 מיליון דולר שיאפשרו את ביצוע התוכניות הכוללות משאים ומתנים ומצד שני לא ידלל משמעותית. זו הייתה פשרה. זה לא 40 מיליון שקשה להתאושש מגיוס כזה.
ניר: השאלה היא אחרת, הריי היינו לפני עדכון המדדים בו פלוריסטם אמורה לקבל ביקושים. למה לא לחכות עוד 3 שבועות ואז להנפיק? למה לא הנפקת זכויות?
יקי: הנפקת זכויות היא בעייתית, מעט חברות דואליות עושות הנפקות כאלה. לגבי מועד ההנפקה, לא יכולנו לסמוך על עדכון זה או אחר.
ניר: אתם נסחרים כאן, אבל לא סופרים את המשקיעים. לדוגמה, ההנפקה הייתה ביום חמישי בלי יכולת תגובה למשקיעים מישראל, בינינו, מה תורם לכם המסחר כאן אם אתם אפילו לא טורחים להציע גם כאן הנפקה באותם תנאים? אני מקווה שאני לא נותן לך רעיונות...
יקי: ראשית ההנפקה הייתה מיועדת ליום רביעי ובגלל בעיות טכניות נדחתה. בדקנו אפשרויות גיוס כמו זכויות וזה בעייתי ולכן יצאנו בגיוס בארה"ב. אנחנו בהחלט סופרים את המשקיעים כאן, נבחן את האופ של גיוס מקביל בעתיד אם נצטרך.
ניר: בוא נדבר על התוויית הקרינה או פרוייקט הקרינה, איפה אנחנו עומדים, מה צפוי?
יקי: פרויקט הקרינה יכול להביא להישגים לא מבוטלים. לאחרונה צירפנו את ד"ר אריק איזנקרופט אשר יוביל את הפרויקט. לאריק יש את הניסיון והקשרים הנחוצים להובלת פרויקט בתחום ההגנה. לגבי ההתקדמות, בחודשים מאי עד יוני צפויות להתקבל תוצאות הקליברציה של הקרינה.
ניר: בוא נבהיר קצת מהבלבול שנוצר. במאיה תחילה דובר על 2 שלבים, קליברציה ואז מולטי סנטר. כעת בדיווחים נכתבו 3 שלבים, מה השתנה?
יקי: הקליברציה היא בעצם שלב 1 שחולק משיקולי זמינות החיות ל-2. למעשה דיווחנו ששלב א הסתיים ועברנו ל-ב ושניהם קליברציה שיסתיימו במאי או יוני. הניסוי כולל 3 מינונים של 4, 10 ו-20 מיליון תאים.
ניר: תן לי לשאול שאלה שאתה לא חייב לענות, כלומר חלק מהקליברציה בוצע ועכשיו אנחנו בגל השני של ניסוי חיות גדולות? כלומר החליטו להמשיך? מעיד על משהו?
יקי: אני לא יכול לענות על ספקולציה, אנחנו נדע במאי או יוני את התשובות, אני מציע שנחכה.
ניר: מה אתם מתכוונים לעשות עם סיום הקליברציה?
נכון לעכשיו אנחנו מתכוונים אם וכאשר תהיה התקדמות לפנות לגופים ולעניין אותם בשיתוף פעולה. אריק ירכז את התחום. אבני הדרך מורכבים מ-3 חלקים:
1 תוצאות טובות.
2 בקשה למימון מגופים גדולים בארה"ב.
3 ניסוי פיבוטלי – הרחבה של הניסויים הנוכחיים וקבלת אישור מה-FDA.
מיד לאחר קבלת התוצאות נשב עם משרד הביטחון ומשרד הבריאות האמריקאי ונגיש להם פרוטוקול סופי. מדובר על סדרי גודל של כ-200 חיות אבל זה לא מספר סופי וזה תלוי בתוצאות הקליברציה.
בשלב זה נכנס ד"ר אריק איזנקרופט לחדר. הוא שילוב של חוקר ואיש צבא. משיחה קצרה אפשר לראות שהאיש הוא האדם הנכון במקום הנכון. שוחה בחומר ומבין את המרחב של התוויית הקרינה. אריק סבור שהמוצר של פלוריסטם הוא ייחודי ונזקק. שאלתי אותו כמה שאלות שהטרידו אותי. כגון למה ישראל לא מפתחת את הקרינה? אריק רק ציין שישראל מתעניינת אבל מן הסתם מדובר בהרבה כסף. להערכתי שלי, נותנים לאמריקאים לפתח ולהוציא את הכסף ובסיום יצטיידו, הגיוני!!!
ניר: מתי יסתיים הניסוי הפיבוטלי?
יקי: הערכה שלנו אם הכל יהיה כמתוכנן, סוף השנה 2017 או תחילת 2018. זה יותר תלוי באמריקאים.
ניר: האם יהיה ניתן למכור את המוצר לעוד מדינות והאם יש מגעים או התעניינות?
יקי: נצטרך להיתחשב במי שפיתח אבל היות וזה הגנתי, לא רואה מניעה. יש התעניינות כבר ממדינות נוספות.
ניר: האם אתם מחכים לסוף התוצאות או שנראה הסכמים כבר לפני? האם נראה מכירות לפני או יותר נכון הזמנות?
יקי: האמריקאים כמובן יהיו הראשונים כי הם המפתחים. אנחנו בקשרים עם עוד מדינות שזה מעניין אותם. ברגע שזה יאושר ע"י ה-FDA נוכל להתקדם.
אריק: זה בהחלט חלק מהתוכנית למכור ליותר ממדינה אחת.
ניר: האם כבר היום אתם מכינים אצוות למכירה?
יקי: לצרכים מקומיים (מלאי חרום) יש תאים שמורים. מלאי גדול אנחנו לא מייצרים על מנת לחסוך. כשנקבל את התוצאות נעשה ניהול סיכונים ונחליט. יש תוכניות מוכנות לאם וכאשר תהיה התקדמות לקראת אישור. אם נקבל הזמנות נוכל להתחיל בייצור המוני. אנחנו נגדיל תפוקה ונספק את ההזמנות.
ניר: למעשה אתם מכוונים להסכם עם גוף גדול? תנסו לקבל חוזה גדול?
יקי: בהחלט ננסה להשיג חוזה עם גופים שיאפשרו לנו להתקדם. בדרך כלל הסכומים הם גדולים שמאפשרים לפתח את הפרוייקטים.
בשלב זה עלה חיוך על שפתי. אנחנו בדרך הנכונה. הצלחה במאי ויוני ואנחנו על הסוס. אבל עדיין לא הספקתי לשאול את השאלות מהמשקיעים בוואטסאפ. המשקיעים עדיין עצבניים על ההנפקה. לקחתי על עצמי משימה קשה, לשאול שאלות של משקיעים ישירות!
ניר: כפי שאתה יודע יש המון משקיעים עצבניים. הם ביקשו לשאול אותך כמה שאלות. נתחיל?
יקי: בבקשה.
ניר מה משקיע ותיק צריך לחשוב על ההנפקה? נעשתה ב-30% הנחה!
יקי: המשקיע הוותיק צריך להבין שיש כאן הנהלה שהחליטה לבצע את התוכניות ל-2017 ולצורך זה היינו חייבים לגייס. המשקיע הוותיק צריך להבין שיש כאן הזדמנויות ביפן, סין, אירופה ובארה"ב שאנחנו מתכוונים לתפוס ב-2 ידיים. כואב לי שהמניה יורדת אבל אם מסתכלים על העתיד הרחוק והבינוני, ההנהלה רוצה לרוץ ולהשיג את היעדים שיביאו תשואה לבעלי המניות. לפעמים עושים דברים לא נעימים על מנת להגיע למטרות. לדעתי יש הבדל גדול בין התקדמות החברה לבין שווי המניה. אני עדיין אופטימי שאם נשיג את המטרות השוק לא יתעלם.
ניר: הייתה חלוקת אופציות או מניות לעובדים ומנהלים. המניה הולכת למעשה אחורה. האם ראוי?
יקי: האופ או מניות ניתנות כחלק ממדיניות החברה, כחלק מהשכר. המרכיב הזה מהווה גם אחוז נכבד מהשכר שלי ושל זמי. כלומר אם המניה יורדת השכר שלי יורד. למעשה העובדים שלנו נפגעים מהירידה במניה, זה חלק מהרצון שלנו ליצור זיקה בין הצלחת בעלי המניות לעובדים. יש לציין שהמשכורות בפלוריסטם לא גבוהות ביחס לשוק, .
ניר: זה מוביל לשאלה הבאה, אתם לא חושבים שהשכר בפלוריסטם גבוה? כלומר, יחסית לחברה שמגייסת כסף? האם אין מקום לקיצוץ?
יקי: כפי שאמרתי, המשכורות של העובדים הם יחסית נמוכות ובהחלט לא מהגבוהות. אנחנו בודקים כל הזמן את עצמנו אם השכר דומה למקומות אחרים והוא בהחלט לא גבוה למקובל בענף. גם השכר של המנהלים אינו גבוה. מרכיב המניות הוא גבוה ולכן השכר מוצמד להצלחת החברה. הצלחה של החברה תוביל גם להצלחה שלנו. למעשה אני וזמי לא העלנו שכר לעצמנו מזה מספר שנים כי אנחנו מאמינים שבמקרה הצלחה גם שכרנו יצמח. גם אני וגם זמי אף קונים מפעם לפעם בשוק מניות כי אנחנו מאמינים שנראה תשואה בעתיד ומאמינים בחברה. גם לזה יש טענות, אם קונים אז טוענים שמשדרים כי אין משהו בעתיד הקרוב, אם לא קונים אז טוענים שאנו לא מאמינים. אי אפשר לנצח... אני מבהיר, אנחנו מאמינים בחברה וכל מרצנו מושקע בחברה כ-10 שנים.
ניר: האמת שאתה צודק, כמות השמועות בפלוריסטם אדירה. בכל רגע נתון יודעים איפה אתה וזמי נמצאים. הייתי עושה בדיקה אם אין מתקן איתור במזוודות... זה מוביל לשאלה הבאה, ירידת המניה החלה עוד לפני ההנפקה, למה?
יקי: ברגע שאתה עושה הנפקה מעורבים חתמים ומשקיעים, למרות שחותמים על סודיות ועושים כל שנדרש. אני רק יכול לשער שזו הסיבה.
ניר: בוא נעבור הלאה לפיתוחים נוספים, מה עם ה-CLI?
יקי: הניסוי יצא לדרך. חולים יתחילו להיות מטופלים באירופה ובארה"ב. אנחנו שואפים לרוץ מהר בניסוי. 250 חולים וקריאה לאחר 125 חולים (תוצאות ביניים במסלול המהיר).
ניר: את ה-CLI אתם עושים לבד, למה?
יקי: לפני כמה שנים דובר על 900 חולים לפאזה 3, פלוריסטם לא יכלה לעמוד בהוצאות אך כעת זה 250 חולים וקריאה ראשונה אחרי 125 חולים. פלוריסטם החליטה שזה בהחלט ניסוי שאנחנו רוצים לשמור לעצמנו ולהשיג הסכם שיווק לאחר הצלחה. לא לשכוח ש-8 מיליון דולר מהמימון מגיע מאירופה ואנחנו נשלם את ההפרש, לא סיכון גדול מול הפוטנציאל.
ניר: מה העלות הכוללת?
יקי: החשבון שאנו עושים הוא כ- 50 אלף דולר לחולה ככה שזה בסביבות ה-12 מיליון דולר עלות. 8 מיליון דולר הגיעו מאירופה ואנחנו את השאר.
ניר: כמה זמן כל חולה בטיפול?
יקי: המעקב הוא של שנה אך יש לקחת בחשבון שהמטופלים ינוטרו עד לתום הניסוי משמע שישנם חולים שינוטרו למעלה משנה מה שיאפשר לנו איסוף מידע קליני רב יותר
ניר: מתי יהיו התוצאות?
יקי: הפרוטוקול אומר שחולה ראשון יהיה במעקב שנה וימשיך במעקב עד סיום החולה האחרון על מנת לאסוף מידע.. הערכה שלנו היא שהגיוס של החולים יסתיים לאחר כשנתיים (כל ה-250). תהיה קריאה של התוצאות כבר לאחר 125 חולים ואם יהיה מוצלח תוגש בקשה לאישור שיווק מוקדם באירופה אבל הניסוי יימשך עד סיומו גם אם נתחיל כבר למכור. לא לשכוח שבמקביל ה-IC הושלם והתוצאות יהיו בתחילת 2018. זה ייתמוך בתוצאות ה-CLI.
ניר: ביפן יחל ניסוי במקביל, מדוע?
יקי: התנאים של הניסוי יהיו שונים מהאירופי-אמריקאי. לכן יבוצע בנפרד.
ניר: מה עם ה-IC שבוצע ע"י צ'ה?
יקי: הניסוי הסתיים ומחכים לתשובות בתחילת 2018. בהמשך נשב ונסכם איתם על המשך פרוייקטים. ייתכן שנעניין אותם בפרוייקטים שכרגע לא בפוקוס.
ניר: מה עם ניסוי האורטופדיה?
יקי: הניסוי צפוי להתחיל בחצי השני של 2017. מדובר פה בעניין של קדימויות אל מול ניסוי ה CLI. לא לשכוח שיש עוד את ניסוי לטיפול בקליטה לא מספקת של השתלת מח עצם, הפוטנציאל שלו גדול מאוד. גם הוא יצא לדרך וייתכן שביוני יהיו תוצאות ראשונות. זה אותם תאים שמשמשים להתוויית הקרינה. מדובר על ניסוי של 30 חולים ובגלל שמדובר בחולים קשים, אנו עושים זאת לאט ובזהירות. זה גם יתמוך בבטיחות של ניסויי הקרינה. בכלל, יש רצון להעביר את הטכנולוגיה לשת"פ ליישומיים אזרחים. לדוגמה, השת"פ ביפן. כמות ההזדמנויות ב-2017 היא גדולה.
ניר: מה עם ניסוי הלחץ הריאתי?
יקי: התוצאות פורסמו, התאים נמצאו בטוחים, תוצאות ראשוניות טובות. יונייטד החליטו להפסיק את הניסוי עקב שינוי פוקוס של החברה וחבל. יש רצון לחדש את הניסוי עם שת"פ אבל אין משהו ממשי כרגע. בגדול, למדנו מה שיכולנו ונקווה להמשיך בעתיד.
ניר: מה עם ה-DMD ? למה לא דוחפים קדימה?
יקי: אחת ההתוויות המעניינות. אחת הבעיות החיוביות היא שהתאים של פלוריסטם יכולים לעזור בהרבה מחלות. יש לנו מגבלה של משאבים אפרופו הגיוס...
ניר: האם ייתכן שיתוף פעולה עם חברות מהתחום? התחום חם היום.
יקי: אנחנו בהחלט רוצים להתקדם בתחום. אני מאמין שברגע שהניסויים העיקריים יבשילו יהיה קל יותר להתקדם עם ההתוויות הנוספות. לא שולל שיתוף פעולה בתחום. כפי שאמרתי, 2017 מסתמנת כהזדמנות.
ניר: מה עם רעלת ההריון?
יקי: כרגע אנו מחכים לסיום המחקר הפרי קליני. מדובר בנשים בהריון ולכן ה-FDA דורש יותר מודלים. אנחנו מחכים שיסתיים ניסוי במודל עכברי מסובך, מאמין שברגע ויסתיים נוציא הודעה מסודרת. אנחנו בהחלט מחכים ומצפים להתקדם. שוב, אנחנו שמים את רוב מרצנו על הניסויים שרצים כרגע.
ניר: אז אם ככה, למה לא למכור את ההתוויות כעת?
יקי: כי התמורה תהיה נמוכה מאד מול הפוטנציאל. אני מעדיף לחכות ולקדם בעצמנו את ההתוויות לשלב פיתוח מתקדם יותר ולקבל תמורה גבוהה יותר. אנחנו ב-2017 מעדיפים להתמקד בניסויים הקיימים ולהפיק מהם את השווי המרבי לטובת פלוריסטם ומחזיקי המניות.
ניר: שאלה שעולה לי, האם תהיה עוד הנפקה והאם למדנו מההנפקה הנוכחית? תן לי לחדד, האם הסינים עדיין בתמונה?
יקי: אם וכאשר הרגולציה תשתנה נבחן את העיסקה שוב. יש לנו כרגע סכום מספיק, יודע שזה כאב למשקיעים אבל מקווה שביצוע התוכניות יביא הצלחה לנו ולמשקיעים.
ניר: עדיין לא ביצעתם מסחור משמעותי בשנתיים האחרונות, למה?
יקי: ביפן היה עסקה ליצירת חברה שמשאיר לנו בידיים אחוזים ניכרים מההכנסות. זה גם פותח עוד הזדמנויות ביפן. אנחנו במשאים ומתנים כל הזמן, יש עניין בפלוריסטם. במערב מעדיפים לראות תוצאות סופיות ואז לעשות מסחור. אנחנו מקווים לעסקה על התוויות הקרינה. במזרח יש הרבה הזדמנויות והפוקוס למסחור קיים שם בהחלט. חלק מהגיוס מהסינים היה גם לפתוח פתח לסין. אנחנו יודעים שהמשקיעים שלנו כועסים ומאוכזבים מההנפקה האחרונה, אנחנו מקבלים טלפונים לא קלים, אבל אני באמת מאמין ש2017 עם ההזדמנויות יכול להיות שנה פנומנלית.
ניר: שאלת מיליארד הדולר? מתי תהיו חברה של מיליארד דולר?
יקי: וואו, בעיה לענות אבל אני אענה, אנחנו יכולים להיות שם, ברגע שתהיה הצלחה בניסויים והמוצרים יאושרו פלוריסטם יכולה להיות שם. כרגע בהחלט רואים נתק בין ביצועי החברה למניה.
ניר: מתי נגיע ל-42$?
יקי: זה היעד שלך... אין לי מה להגיד.
בשלב זה הסברתי לו שהיעד שלי נחשב שמרני בקרב משקיעי הוואטסאפ. אבל הטרידה אותי עוד שאלה על המסחר בארץ.
ניר: מה דעתך על הביומד שלנו?
יקי: אני מכיר את הדעות שלך. אני מאמין בביומד שלנו. למה שהמוסדיים שלנו לא ישקיעו חלק מהכספים שלהם בביומד? אני מאמין שנצליח לעשות שינוי ולחייב החזקות בביומד שלנו. אני מאמין שנצליח לעשות שינוי.
ניר: תודה על השיחה.
יקי: תודה לך ותודה למשקיעים.
בשלב זה הראש כבר הבין כמה דברים:
מאי, יוני ויולי הולכים להיות חודשים חמים.
הבנתי שיקי אופטימי, מבין במה שעושה. אותי הוא הרשים עם ההבנה.
הבנתי שפלוריסטם בדרך הנכונה ועוד כמה חודשים נדע אם זו מניה של 42 דולר או ....

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il