TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה
> > > בלוגים אחרונים

אדגר השקעות- האם לפני תיקון כשל שוק

אדגר השקעות- האם לפני תיקון כשל שוק


לאור הנתונים הכלכליים והעיסקיים של חברת אדגר,שהנם דומים לאורך שנים רבות ,כולל חלוקת דבידנד לכלל משקיעיה,אני חייב להגיע למסקנה העולה מכך ,כי : קיים כשל שוק גדול מאד לגבי אדגר השקעות,ולעניות דעתי זה רק ענין של זמן עד שיבוא תיקון לכך, כמו שנעשה למשל עם חברת סאמיט.
יעקב מישל | 17/5/14, 14:51
אדגר השקעות- האם לפני תיקון כשל שוק

אדגר השקעות ופיתוח בע"מ, באופן ישיר ובאמצעות חברות בנות מתמקדת בהשקעה בנכסים מניבים בישראל ובחו"ל,בעיקר ב-קנדה,פולין ובלגיה.
בקנדה היא בעלים בשיתוף עם קרן פנסיה קנדית ובפולין הנה בעלים בשיתוף חברת הביטוח מגדל הישראלית.

חב’ אדגר (577.4↓0.03%−) מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2014: הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בכ- 10.4 מיליון ש"ח, בדומה לרבעון המקביל אשתקד, על אף היחלשות שערי החליפין ומכירת תיק הנכסים בקנדה במאי אשתקד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות ליום 31 במרץ 2014 עומד על כ- 816 מיליון ש"ח, כ- 730 אג' למניה,בזמן שהחברה נסחרת כרגע רק בשווי שוק של כ- 648 מיליון ש"ח ובשער של כ-577 אג' למניה בלבד, וזאת על אף ההשפעה המקזזת של הירידה בשערי החליפין של הדולר הקנדי והאירו מול השקל בסך של כ- 17 מיליון ₪,ולאחר חלוקת דבידנד בסך 15 מיליון ₪ במהלך הרבעון .
מצבת המזומנים ושווי מזומנים ליום 31 במרץ 2014 הסתכמה לכ- 426 מיליון ש"ח לעומת כ- 309 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2013, כמעט כ- 65% משווי השוק הנוכחי.

כל זאת עוד לפני גמר בנית הנכסים החדשים בארץ ובחו"ל, לפני גמר איכלוסם ,וגם לפני השבחת החברה ע"י הנפקת עסקייה בפולין בשוק ההון הפולני יחד עם חברת מגדל.( רעיון שלי בלבד )

לאור הנתונים הכלכליים והעיסקיים של חברת אדגר,שהנם דומים לאורך שנים רבות ,כולל חלוקת דבידנד לכלל משקיעיה,אני חייב להגיע למסקנה העולה מכך ,כי :
קיים כשל שוק גדול מאד לגבי אדגר השקעות,ולעניות דעתי זה רק ענין של זמן עד שיבוא תיקון לכך, כמו שנעשה למשל עם חברת סאמיט.
סאמיט עלתה לאחרונה תוך 6 -10 חודשים משער כ- 500 אג' לשער כ- 1,300 אג' ,כתגובת תיקון לכשל השוק שלה.


לטעמי ישנן שתי דרכים לתקן את כשל השוק של אדגר השקעות :
האחת הנה עליה של כ- 50% - 70% בשער המניה לשערים של כ- 860 אג' - 1000 אג'.
האחרת הנה חלוקת דבידנד בסך כ- 50 מיליון ש"ח מדי שנה ב-6 השנים הבאות.

עד כה,חברת אדגר עמדה בכל התחיבויותיה גם לכל אורך המשבר העולמי משנת 2008 ,ותוך כדי כך אף
צמחה בעסקייה,הגדילה את רווחיה וחילקה דבידנד לכלל משקיעיה.
לדעתי בזכות ניהול נכון של החברה,שיש לה הן הנהלה והן מועצת מנהלים מצויינים וזהירים.
18/11/14
1. אדגר -ממשיכה להרוויח ולחלק דבידנד בתום הרבעון השלישי 2014 - יעקב מישל
אדגר -ממשיכה להרוויח ולחלק דבידנד בתום הרבעון השלישי 2014 .
ההון העצמי לבעלי המניות בתום הרבעון השלישי 2014 הנו
כ- 836 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הנו כ- 29.5 מיליון ש"ח.
ליום 30 בספטמבר, 2014 לחברה הון חוזר חיובי בסך של כ- 195.3 מיליון ש"ח.
לאחר תאריך המאזן, ביום 18 בנובמבר 2014 הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסך של 15 מיליון ש"ח (המהווה כ-13.19 אג' לכל 1 ש"ח ע.נ. של מניה), הדיבידנד ישולם בחודש דצמבר 2014.
סה"כ מחלקת אדגר דבידנד בשנת 2014 עד 30 ספטמבר
סך כ- 30 מיליון ש"ח.
בחודש אפריל 2014 שילמה החברה דיבידנד, בסך של 15 מיליון ש"ח (המהווה כ-13.4 אג' לכל מניה רגילה בת 1 ש"ח ע.נ. של החברה).
[סגור תגובה]
11/2/15
2. אדגר השקעות-האם התיקון מתחיל ??? - יעקב מישל
"איפקס שוקי הון, חברה קשורה לבית ההשקעות מיטב-דש, ביצעה אנליזה לחברת הנדל"ן
אדגר (534.3 +4.6%)
של משפחת שניידמן. השורה התחתונה של האנליסט עוז לוי היא שהשווי הכלכלי של אדגר גבוה ב-33% משווי השוק בבורסה.

אדגר השקעות ופיתוח הינה זרוע הנדל"ן המניב מקבוצת ביטוח ישיר. חברת הנדל"ן מחזיקה בכ-31 נכסים מניבים, בעיקר משרדים, הממוקמים במרכזי ערים יציבות, כגון: טורונטו, קנדה (30%); ישראל, גוש דן (22%); וורשה, פולין (38%, יחד עם שותף); ואנטוורפן, בלגיה (10%). שיעור התפוסה מעל 94%, למעט בלגיה ונכס באכלוס עם שוכרים איכותיים, כגון: משרדי ממשלה, בנקים, חברות ביטוח ועוד.

עוז לוי: "למרות הנכסים היציבים, פוטנציאל ההשבחה הקיים ושערוכים הוגנים מעוגני עסקאות אחרונות, נסחרת החברה לפי מכפיל הון של 0.70, אשר הינו מכפיל הון אטרקטיבי בהשוואה לחברות בענף הנסחרות ברובן מעל ההון העצמי".

אדגר סיימה את החודשים ינואר-ספטמבר עם הכנסות של כ-163 מיליון שקל ורווח נקי של כ-30 מיליון שקל.

באיפקס שוקי הון ציינו לחיוב את המימושים בקנדה ובפולין שמעניקים גושפנקא כלכלית לשווי ספרים וכן הצפת ערך משמעותית מייזום ורכישת נכס מהותי נוסף בוורשה, פולין."

אדגר השקעות- "חברת נדל"ן שצפויה ליהנות מהצפת ערך - עם אפסייד של 33%"
http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/402766
[סגור תגובה]
2/3/15
3. שנת 2015 - סקטור הנדל"ן המניב בישראל בוער. - יעקב מישל
"... הסיפור הגדול השנה הוא ללא ספק מניות הנדל"ן המניב. אם בעבר המניות הרותחות היו מתחום הביומד או הגז-נפט, השנה זה סקטור הרבה פחות "סקסי" - הנדל"ן המניב.
...סקטור הנדל"ן המניב בישראל בוער. בשיחה עם Bizportal אומר היום שי עזר, אנליסט הנדל"ן של IBI כי "היו דיבורים על זה שיש יותר מידי משרדים או קניונים, אבל בשטח הריבית מנצחת. מיחזורי החוב שחברות הנדל"ן המניב מבצעות מוזילות את המימון שלהן בצורה דרמטית..." ביזפורטל- http://www.bizportal.co.il/capitalmarket/news/article/403873
[סגור תגובה]
20/3/15
4. אדגר-ממשיכה לצמוח בשנת 2014 - יעקב מישל
בשנת 2014 הסתכם הרווח נקי לסך של כ- 75.4 מיליון ש"ח מתוכו כ- 68.2 מיליון ש"ח מיוחס לבעלי המניות של החברה. הרווח הכולל האחר הסתכם לסך כ- 1.3 מיליון ש"ח, החלק המיוחס לבעלי המניות של החברה הינו רווח כולל אחר בסך כ- 1.7 מיליון ש"ח (בעיקר בגין התאמות הנובעות מתרגום דוחות כספיים). בשנת הדוח חילקה החברה 30 מיליון ש"ח דיבידנד לבעלי המניות וכן מומשו אופציות לא רשומות למסחר למניות החברה בסך כ- 7.4 מיליון ש"ח. בגין הגורמים הנ"ל הסתכם הגידול בהון המיוחס לבעלי מניות החברה בסך כ-47.3 מיליון ש"ח.
זכויות שאינן מקנות שליטה הסתכמו לסך כ- 45.9 מיליון ש"ח ובסה"כ עלה הון החברה בסך כ- 54 מיליון ש"ח.
לחברה עודף נכסים על התחייבויות במטבעות דולר קנדי ואירו.
http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=954908
אדגר השקעות-דוחות 2014
[סגור תגובה]
31/5/15
5. מימשתי את כל השקעתי באדגר השקעות...חלק ברווח וחלק בהפסד... - יעקב מישל
כמשקיע וחוסך אינני..."אובר אוהב" חברות ואף אינני "הדוק" עליהן.אני מחפש חברות ,שיש להן אופק צמיחה,כדי שהשקעתי תצמח בעקבות צמיחתן שלהן מצד אחד...ואוכל לישון בכייף ובשקט=רמת סיכון שלהן נמוכה יחסית...מצד שני.

אני בהחלט חושב שאמרת דברים כדורבנות,,,ואני לוקח אותם ברצינות רבה בחשיבה החוזרת של השקעותי,כחלק מניהול הסיכון.

וויטסמוק = קיבו ...היא בהחלט חידה לא פתורה...והיא תחת מעקב צמוד.אני ממתין להרבה תשובות.פלטפורמת העבודה האינטרנטית והבינלאומית שלה בהחלט מעניינת ובעלת פוטנציאל גדול...אך הגיע העת שהיא תתחיל להניב הכנסות ורווחים בכל דרך אפשרית...וכאלה ישנן הרבה...ובמקביל תמשיך להגדיל את מספר המשתמשים בה,,,הן ע"י הסכמים חדשים והן במיוחד ע"י התאמתה גם למוצרי חברת אפל.

אחת מהנחות הבסיס שלי הנה כי תמיד...אבל תמיד...ישנם זמנים בהם שוק ההון אינו משקף נכונה את מצבה הכלכלי של החברה הציבורית.
כך אנו רואים כי בתקופה האחרונה.חברה כמו ננו דיימנשן,שאין לה עדין מוצר ולקוחות ,השוק העלה את שוויה פי 6 ואילו חברה כמו אדגר השקעות נסחרת עמוק עמוק מתחת לשוויה הכלכלי,למרות דוחותיה הטובים והמשקפים נכון את מצבה הלכה למעשה...זה קורה כל הזמן.

לגבי אדגר השקעות...למרות הפוטנציאל של תיקון כשל השוק,שאני בהחלט חושב שהשוק צריך לעשות...מימשתי את כל השקעתי בה לאחרונה...חלק ברווח וחלק בהפסד...הן בגלל שגיליתי אלטרנטיבות השקעה אחרות,העשויות להניב לי תשואה גבוהה יותר ומהר יותר עם רמת סיכון דומה והן בזכות הזדמנות של קיזוז הפסדי הון מול רווחי הון...בתיק ההשקעות שלי.

"משקיע בשונה מסוחר...משקיע בשונה מסוחר,טווח הראיה שלו חייב להיות רחוק רחוק לאין שיעור ,תוך לקיחת סיכונים גדולים יותר מעצם העובדה ,שפעולתו מתבססת על הערכות בתחומים שונים , לתחומי זמן שונים ונפרדים , ובמיוחד בתאי שטח = רמות תמיכה והתנגדות רבים ככל האפשר..."
[סגור תגובה]

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il