TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

האם רשות המיסים צריכה לשאוף ליצירת החזר מס אוטומטי

האם רשות המיסים צריכה לשאוף ליצירת החזר מס אוטומטי


עם פרישתו הקרבה של משה אשר, מנהל רשות המסים, עולה בקרב חלק מהאנשים התקווה כי מחליפו או מחליפתו יביאו איתם את הבשורה הגדולה לאזרח הקטן - החזרי מס לשכירים, שינתנו באופן אוטומטי בסיכומה של כל שנה, למי ששלם עודף מס. לכאורה מדובר במיזם מבורך, שכן על פי נתוני משרד הכלכלה, קיים עודף גבייה של 18 מיליארד ש"ח שרק מחכה לאזרחים שיגישו טפסי בקשה להחזר מס ויקחו את מה שמגיע להם על פי חוק. אך מה עלולה להיות המשמעות של מהלך כזה?
וינגרדיום לביוסה | 11/3/18, 00:00
עם פרישתו הקרבה של משה אשר, מנהל רשות המסים, עולה בקרב חלק מהאנשים התקווה כי מחליפו או מחליפתו יביאו איתם את הבשורה הגדולה לאזרח הקטן - החזרי מס לשכירים, שינתנו באופן אוטומטי בסיכומה של כל שנה, למי ששלם עודף מס.

לכאורה מדובר במיזם מבורך, שכן על פי נתוני משרד הכלכלה, קיים עודף גבייה של 18 מיליארד ש"ח שרק מחכה לאזרחים שיגישו טפסי בקשה להחזר מס ויקחו את מה שמגיע להם על פי חוק. אך מה עלולה להיות המשמעות של מהלך כזה?


הארכת זמני קבלת הכסף


כאשר גורמים ממשלתיים מעורבים בתהליך, הוא בדרך כלל הופך להיות פחות יעיל. אם כיום הזמן הממוצע לקבלת החזר מס הוא כ-3 חודשים, הצפי הוא שעקב יתר בירוקרטיה שהתהליך יעבור, קיים חשש שהזמן יתארך אף יותר.


קבלת חיובים במקום החזרים


כיום, שכיר שפונה דרך חברות פרטיות יכול לבצע בדיקה מקדימה לבחינת זכאותו להחזרי מס והאם עומד כנגדו חוב במס הכנסה, לפני שהוא מגיש את הבקשה. במידה והחוק המיוחל יעבור, יהיה מי שיתעורר ויגלה כי במקום החזר מס הוא קבל חוב שלא ידע על קיומו.

כיצד ידווחו הוצאות שכיום מזכות בהחזרי מס?


לצד החזרי מס המיוצגים בתלוש המשכורת כגון חופשת לידה, אבטלה או שינויים בנקודות זכות עקב הרחבת המשפחה, תואר וכן הלאה, קיימים תרחישים נוספים המזכים בקבלת החזרי מס שאינם נראים בתלוש ואינם נגזרים ממנו.

כך למשל תרומה לארגונים מוכרים, ילד הסובל מלקות למידה ולומד במסגרת מיוחדת, או קיזוז רווחי הון יכולים להצטבר לסכומים נאים של החזר אך הם אינם קשורים כלל וכלל לתלוש המשכורת. כיצד אם כך, החזר מס אוטומטי יוכל לטפל במקרים מסוג זה?

הגדלת אי-השיוויון


על מנת לקבל החזר מס יש לעמוד בתקרת המס, ועל כן במקרה שהחוק יעבור, מי שיהנו ממנו הם מי שנמצא בחישוב מדרגות מס הכנסה במדרגה השנייה והלאה. עבור רבים מאוכלוסיית ישראל, החזר מס אוטומטי לא יהווה בשורה ולא יכניס לחשבונם סכומי כסף כלל. אך עבור מעמד הביניים ומעלה, מדובר בהליך שיכול להכניס לחשבון סכומים נאים.

מכיוון שאת הקמת המהלך ותפעולו תסבסד המדינה, המשמעות היא שכולם יישאו בעלות הקמתו, כדי שהשכבות הגבוהות יותר יוכלו להנות מפירותיו.

האם באמת צריך החזר מס אוטומטי?


המצב הקיים מאפשר לכל אזרח שמודע לכסף שלו לקבל החזר מס בקלות, הן באופן עצמאי והן באמצעות פנייה לחברות המתמחות בהשגת החזרי מס לשכירים. אם כך, האם הבשורה שאותה מקווים עיתונאי הכלכלה שיביא מחליפו של מנהל רשות המיסים באמת כל כך נדרשת, או שמא מה שבאמת נחוץ הוא עידוד האזרחים לעמוד על זכויותיהם?

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il