TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

רוצה תיק השקעות מנצח

רוצה תיק השקעות מנצח


תשואה חסרת סיכון נמדדת עפ"י ריבית הבנק המרכזי במדינה. בימנו עומדת על 1% (ישראל) אזי תשואה של 2%, שהם פי-2 מתשואה חסרת סיכון, יכולה להיות תיק השקעות מנצח. לשם החידוד – תשואה חסרת סיכון בארה"ב שואפת לאפס (0-0.25%) – האם תשואה של חצי אחוז בשנה היא תיק השקעות מנצח?
גיא חזן | 9/10/13, 12:36
ראשית אפתח בעובדה כואבת משהו – כולם רוצים תיק השקעות מנצח אך לא כולם מבינים את משמעות המונח.
בסופו של הפוסט אעלה תיק השקעות מיינסטרימי.
תשואה חסרת סיכון נמדדת עפ"י ריבית הבנק המרכזי במדינה. בימנו עומדת על 1% (ישראל) אזי תשואה של 2%, שהם פי-2 מתשואה חסרת סיכון, יכולה להיות תיק השקעות מנצח. לשם החידוד – תשואה חסרת סיכון בארה"ב שואפת לאפס (0-0.25%) – האם תשואה של חצי אחוז בשנה היא תיק השקעות מנצח?
תיק השקעות מנצח ראוי להימדד ב – 2 פרמטרים מרכזיים ועיקריים:
1. איזה תשואה תספק את בעל תיק ההשקעות
2. מה קורה בשווקים הפיננסים.
משקיע פרגמטי יבין כי לאור הנתונים כל תשואה מעל 0.5-1 אחוז צריכה להיות מלווה בנטילת סיכון והשאלה המתבקשת היא כמה סיכון המשקיע מוכן ליטול ומה האפסייד שיכול להיגזר מכך.
משקיעים רבים נוטים לחשוב כי לייצר תשואה דו ספרתית היא מעשה שבשגרה וניתנת להשגה ביתר קלות גם ללא נטילת סיכונים מיוחדים. לא כך הדבר!
אז מה עושים? בונים תיק השקעות שימלא אחר דרישות המשקיע הפרגמטי ואם אינו פרגמטי – מורידים אותו לקרקע המציאות וזה מחוייב המציאות.
ישנם משקיעים שאני קורא להם 'המיוחדים'. הם אמנם מעטים מאוד אך מבינים את "עולה של השקעה". המשקיעים 'המיוחדים' לא בהכרח מבינים בהשקעות או בבניית תיק השקעות, לא בהכרח מבינים בניירות ערך ובקריאת דוחות כספיים, אך הם יודעים ומבינים כי כסף אינו צומח על העצים ועל מנת לראות את פרות ההשקעה יש צורך להקדיש מסגרת זמן ראויה ויכולת ספיגת הפסדים ו\או דיפולטים במהלך הדרך. גם סוגיית הזמן היא מונח שנתון לפרשנות רחבה וישנם משקיעים שמסגרת הזמן שלהם ארוכה ואחרים שיראו בה קצרה.
המשקיעים 'המיוחדים' רוצים להשקיע בעסקים טובים וזו תהיה אחת ההתניות היחידות לתיק ההשקעות. עסקים טובים יניבו תוצאות ראויות ומשביעות רצון אלא שבדרך הארוכה של ההשקעה יתכן והמניות יראו סימנים אחרים.
הרוב הגדול אינו נמנה על המשקיעים 'המיוחדים' – וזה בסדר. ככה אנחנו בני האדם. המיינסטרים הוא הרוב.
תיק השקעות מיינסטרימי שונה בתכלית ממה שהיה רק לפני שנים אחדות כאשר סביבת הריבית היתה גבוה יותר. מאחר ומשקיעי המיינסטרים אינם צועדים למרחקים ארוכים יש צורך בתיק השקעות שיענה, עד כמה שניתן, על טווח הזמן הקצר (1-5 שנים).
תיק השקעות מיינסטרימי יכול להיות חשוף לרכיב מנייתי של עד 30%:
1. שליש שווקים בחו"ל
2. שני שליש בשווקים בישראל (שליש במדדים קטנים והשאר במדדים מרכזיים)
רכיב נוסף בתיק ההשקעות הוא תחליפי מזומן\פיקדון למינהם עם חשיפה מירבית של עד 20%
הרכיב האחרון הוא חוב חברות (אג"ח קונצרני) בו כדאי לנסות לשמור על מח"מ קצר-בינוני או לחלופין לעבוד עם מכשירי השקעה עוקבים או לחלופין קרנות נאמנות עם תוצאות מוכחות לאורך זמן.
מה יכול להניב תיק השקעות שכזה? תוצאות מיינסטרים!
האם תוצאות מייסטרים זה טוב? לטעמי, למרבית המשקיעים תוצאות המיינסטרים משקפות את הרצון לחשיפה לסיכון לצד החששות הקיימים של הפסדי הון גבוהים ולכן התשובה היא – כן.
האם תוצאות המיינסטרים טובות לכולם? לא. אך מי שמעוניין בתשואות גבוהות יותר צריך לעבור צד – להיות בצד המשקיעים 'המיוחדים' ולדעת ולהבין את משמעויות הסיכון.
.
.
.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמים במסמך זה (להלן- "המידע") מסופקים כשירות לקוראים ואינם משקפים בהכרח את עמדתו הרשמית של גיא חזן-יועץ השקעות פרטי. אין לראות במסמך ובמידע הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות הערך ו/או הנכסים הפיננסים המתוארים בו או של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים אחרים כלשהם. אין לראות במידע המלצה או תחליף לשיקול דעתו המקצועי של הקורא, או הצעה או הזמנה לקבלת הצעות, או ייעוץ השקעות- בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא- לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות משמעותיות בין התחזיות המובאות במסמך זה לתוצאות בפועל. אין לראות במסמך זה כמידע שלם וממצה של כל ההיבטים הכרוכים בנכסים הפיננסים המוזכרים בו. הניתוח במסמך זה נעשה בהתבסס על מידע אשר פורסם ו/או היה נגיש לכלל הציבור ומידע אחר, לרבות מידע שנאסף ונערך על ידי גיא חזן-יועץ השקעות פרטי ומידע הנובע ממקורות אחרים, תחת הנחה שהינו מידע מהימן. מסמך זה אינו מהווה אסמכתא ו/או אישור כלשהם למהימנות ולנכונות המידע האמור. המידע המופיע אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר, וכן אינו מתיימר להוות ניתוח מלא של כל העובדות והפרטים המופיעים בו והדעות האמורות בו עשויות להשתנות ללא כל מתן הודעה נוספת. מאחר שכך, מסמך זה אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי אינו מחויב להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים ו/או עדכונים במידע מראש או בדיעבד. גיא חזן-יועץ השקעות פרטי לא יהיה אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במסמך זה, אם יגרמו, ואינו מתחייב כי שימוש במידע עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש. כל הזכויות במסמך זה ובמידע שייך לגיא חזן-יועץ השקעות פרטי

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:




- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il