TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

ניתוח טכני – הכל בגרפים


אילוסטרציה - איש מחשבים על רקע גרף
סקירה טכנית למדד נדל"ן 15. מדד זה זינק מתחילת השנה בכ-160%. מאז קביעת השיא בחודש אוגוסט הוא לא הצליח לקבוע שיאים חדשים ונראה שהמומנטום אבד. לאן הולך המדד מכאן ואחר איזו רמת תמיכה חשובה יש לעקוב?
גיל לביא | 30/11/09, 09:20


סקירה טכנית למדד נדל"ן 15. מדד זה זינק מתחילת השנה בכ-160%. מאז קביעת השיא בחודש אוגוסט הוא לא הצליח לקבוע שיאים חדשים ונראה שהמומנטום אבד. לאן הולך המדד מכאן ואחר איזו רמת תמיכה חשובה יש לעקוב?

הכל בגרפים| 29/11/09

מדד הנדל"ן פתח את שנת 2009 ברמת 140 הנקודות ועד לחודש אוגוסט השנה זינק לרמה של 330 נקודות, עליה של כ-160%. מאז קביעת השיא ועד היום הוא לא הצליח לקבוע שיאים חדשים ונראה שהמומנטום אבד. לאן הולך המדד מכאן?

על מנת לקבל מבט ממעוף הציפור נבחן ראשית את הגרף השבועי של מדד זה. עבורו הצרות עוד החלו בחודש מאי 2007 בו נקבע השיא באזור 880 הנקודות. מרמה זו הוא החל לאבד גובה כאשר את שנת 2008 הוא פתח ברמת 600 הנקודות, ירידה של יותר מ-30%. אם ניקח תחילת שנת 2008 כנקודת התייחסות נוכל לומר שמדד הנדל"ן 15 שימש כ"מדד מקדים" כלומר, בזמן שמדד המעו"ף עוד נסחר בשיא הספיק מדד הנדל"ן לרדת 30% מהשיא שלו. דבר נוסף בולט הוא שלמרות העלייה החדה בשנת 2009 הוא אפילו לא הגיע לרמת התיקון המינימאלי על חיתוכי פיבונאצ'י – רמת 417 הנקודות.



עתה נבחן את הגרף של השנה האחרונה במטרה להבין טוב יותר את מצבו היום ואת הנקודות הטכניות החשובות שאחריהן יש לעקוב.



מניתוח גרף זה עולה שמאז קביעת השיא בחודש אוגוסט השנה המדד נסחר במשולש מתכנס כאשר נקודות השפל הולכות ועולות ונקודות השיא הולכות ויורדות. המחיר למעשה התכנס לנקודה שבה הוא אמור להחליט לאן מועדות פניו. היום, בוקר יום ראשון 29 לנובמבר, מתקרב המדד לנקודת תמיכה חשובה ברמת 280 הנקודות וזאת לאחר ששבר את המשולש המתכנס כלפי מטה. שבירה של רמת 280 הנקודות, רמת השפל האחרונה תוך גידול במחזורי המסחר תלמד שגל העליות במדד זה הסתיים והסבירות ליציאה לגל יורד תעלה.

יהיה מעניין מאוד לעקוב אחר מדד זה במהלך חודש דצמבר במקביל לכיוונו של מדד המעו"ף על מנת לבחון האם גם הפעם מדד הנדל"ן מתריע על סכנה ההולכת וקרבה...



לניתוחים טכניים למניות, סחורות ומדדים מובילים בעולם בעזרת תוכנת BizTrade לניתוח טכני ניתן לבקר באתר הכל בגרפים
www.grafim-online.com

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il