TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

סקירה שבועית


שבוע חיובי עבר על הבורסה בתל אביב , ומחק את הירידות שחווינו בתל אביב בשבוע בעבר מגמה זו בתל אביב היתה בניגוד למגמות באירופה ובארה"ב שם המשיכו המדדים לרדת זה השבוע השני ברציפות..
חזי קלפקה | 22/8/10, 14:20
שבוע חיובי עבר על הבורסה בתל אביב , ומחק את הירידות שחווינו בתל אביב בשבוע בעבר.

מגמה זו בתל אביב היתה בניגוד למגמות באירופה ובארה"ב שם המשיכו המדדים לרדת זה השבוע השני ברציפות.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 1.94 אחוז, מדד 75 ב- 1.29 אחוז, מדד הבנקים ב- 2.51 אחוז, התל טק ב- 0.8 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן הוסיף לערכו השבוע 2.46 אחוז.

מחזור העסקאות היה די נמוך באופן כללי, כיאה לחצי השני של חודש אוגוסט, אולם המסחר הער במניות כי"ל , החברה לישראל וגבעות עולם גרמו לכך שמחזורי המסחר נראו די מעודדים יחסית לתקופה האחרונה.

סטיות התקן באופציות המעוף באיזור הכסף נשארו נמוכות ברמה של 12-13 אחוז לחודש אוגוסט, וברמה נמוכה גם לחודש ספטמבר של 14 אחוז.

סטיות ברמה כה נמוכה מלמדות על שאננות ובטחון המשקיעים מפני תנודות חדות, ולכן גם הריסק הנובע מניתוח הדלתות באופציות ירד לרמה נמוכה מאוד של חצי אחוז, ובכלל נראה שהכל בכיף כלומר: ישאר באיזוא ה- 1160או יעלה.

שאננות – כבר אמרנו. אז זכרו שהשלווה משתלטת על הבורסה משהו חד מהיר וחזק קורה.כך לדעתי יקרה גם הפעם השאלה רק לאיזה כיוון.

בארה"ב לעומת זאת, נוכח נתוני המקרו הרעים, בעיקר בנושא האבטלה השבוע , ירד מדד הדאו ב- 0.89 אחוז, הנאסדק דווקא עלה ב- 0.29 אחוז, עקב דוחות טובים של חברת מרוול, האס אנד פי 500 ירד ב- 0.7 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 היה יציב ואפילו עלה ב-0.2 אחוז.

הירידות בסיכום שבועי נרשמו בעיקר עקב הירידות בוול סטריט ביום חמישי ושישי, אשר לא השפיעו בינתיים על המסחר בישראל, כך שהבורסה מחר נמצאת בכוננות ספיגה לירידות בשלבי פתיחת המסחר.

הויקס בארה"ב נשאר יציב על רמת ה- 26.46 אחוז, וסך הכל גם בארה"ב הכל נראה יציב וממתין לקראת קריאת כיוון.

לא היו הרבה חדשות השבוע בשווקים , פרט לחום הגדול בישראל, גבעות עולם שמשגעת את המשקיעים בדיווחים הזויים, וכי"ל שתופסת תאוצה עקב התענינות פוטאש.

ההרגשה בקרב המשקיעים בארה"ב, הינה הרגשה של יציבות , שטוענת כי אין מה למהר להכנס לבורסה, אבל מאידך אין גם מה למהר ולברוח ממנה.ההמתנה היא לספטמבר , שממנו חוששים עקב מחקר שהראה כי השוק האמריקאי מתומחר גבוה ( באיזור מכפיל 20 ולא 16 כממוצע), עקב כך שהדפלציה מתקרבת, האבטלה לא נראית כנפתרת, והדיור נתוניו גרועים.לעומת זאת מצפים בכיליון עיניים לתוצאות מקרו טובות במהלך ספטמבר ולתחילתו של ראלי שיימשך עד סוף השנה.

איזה גרסה צודקת ?– לא ידוע. התשובה במהלך ספטמבר ואוקטובר.

מה יעשה משקיע שמושקע למשל במניות מדד ת"א 25 או 100, או בתעודות סל על מדדים אלה? יקנה הגנות על ידי רכישת אופציות פוט לספטמבר, כאשר המפתח הינו אופצית פוט אחת לכל 116 אלף שקל השקעה.

מחירי אופציות הפוט נמוכים יחסית, עקב סטיות התקן הנמוכות והמצאות השוק ( מדד המעוף) מעל 1160, ולכן לדוגמה אפשר היה לקנות פוט 1160 לספטמבר דהיינו: הגנה לחמישה שבועות, במחיר של 1180 שקל כלומר: פרמית ביטוח של 1.55 אחוז, שזהו שיעור נמוך.למבינים בהגנות באמצעות האופציות , הרי שיכלו לממן חלק מהעסקה על ידי כתיבת קול מחוץ לכסף לדוגמא: קול 1220 לספטמבר שהיה משיב להם במידית 300 שקל.

מה מחכה לנו השבוע בשבוע הפקיעה?

מפת הפוזיציות נכון ליום רביעי, לפני מסחר יום חמישי, הראתה פקיעה רצויה באיזור ה- 1130-1140 .

רמת השורטים במניות המעוף ירדה השבוע.

הרגשה של חלק מהמשקיעים היא שאם עד כה באוגוסט לא ירד השוק אזי " יחזיקו" אותו הפעילים ברמה של מעל 1160 עד לפקיעה.

מאידך ארביטראז שלילי לפתיחת השבוע של כרבע אחוז, וירידות בסוף השבוע של 1.5-2 אחוז בארה"ב, מצביעים אולי על ירידה מיידית לאיזור ה- 1153 , ומשם ל- 1130 זוהי לא דרך ארוכה לשלושה- ארבעה ימים.

חשוב לציין כי משהו מוזר נראה בשטח , וזוהי רמת מדד המעוף לעומת מדד האס אנד פי 500 . מדד המעוף( 1162) נמצא בכ- 90 נקודות מעל מדד האס אנד פי 500 (1071.69 ),וזהו מצב שלא נראה סביר כלל וכלל. או שישראל התנתקה מוול סטריט, או שבישראל מדד המעוף מנופח ומושפע יתר על המידה ממניות נפט, ואז באמת אבד הקשר בין האס אנד פי ומדד המעוף.

נכון לעכשיו, הרוב בקרב המנתחים הטכניים והאנליסטים בדעה כי הקשר עדיין קיים, ומדד המעוף לא ייתכן ויהיה יותר מ- 40 נקודות מעל האס אנד פי. אם הוא יירד אל מתחת לרמת האס אנד פי, הרי שגם זאת יהיה מובן.

עליה דרמטית באס אנד פי 500 לא חוזים, ולכן הפתרון מונח רק בצניחה של מדד המעוף.

אין סיכוי שזה יקרה דווקא בשבוע הפקיעה לדעתי, אולם הכיוון השבוע בארה"ב , הוא שיקבע באם הפקיעה תהיה בין 1160-1180 או בין 1130 ל- 1160.אני מעריך כי הפקיעה תהיה בין 1130 ל- 1160.

הסיבות: צפי לירידה ל- 1153 מחר בפתיחה. נטיה לירידות באירופה ובארה"ב, וחששות הולכים וגוברים מהנושא האירני ששם התחיל הכור לעבוד, וזאת בהמשך לחששות מאפקט ספטמבר.

כל פריצה מעל ה- 1180 או מתחת ל- 1130 שנראית יותר ריאלית מאשר עליה מעל ה- 1180, תיחשב כהפתעה, אולם לא תקרה ברבע שעה כך שאפשר יהיה לשנות פוזיציות בהתאם.

כדאי לשים לב לקורה לסטיות התקן באופציות לחודש ספטמבר , באם תעלנה חזרה לאיזור ה- 20 אחוז, במקרה של ירידה , או שמא תשארנה ברמה נמוכה של 12-14 אחוז במקרה של עליות.

שבוע פקיעה טוב וחם פחות.



הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.


----------------------------------------------פרסומת-------------------------------------------------------------------
בא והתנסה במסחר באופציות דיגיטאליות ותרוויח עד 85% בכל עסקה
----------------------------------------------חתימה אישית------------------------------------------------------------
אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il