TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

סקירה שבועית 29.5.2010 ותחזית ליוני.


השבוע התאפיין בסימן מסחר ערני מאוד, תזזיתי מאוד, עם הרבה מהפכים, ועם שיא מחזור יומי של כל הזמנים בבורסה בשיעור של 16.3 מיליארד שקל.
חזי קלפקה | 30/5/10, 02:15
השבוע התאפיין בסימן מסחר ערני מאוד, תזזיתי מאוד, עם הרבה מהפכים, ועם שיא מחזור יומי של כל הזמנים בבורסה בשיעור של 16.3 מיליארד שקל.

מלבד זאת התברר שזהו שבוע שסגר חודש מאי שלילי , כאשר פקיעת אופציות המעוף פקעו בירידה של 5.19 אחוז, אשר ביטאה חודש שני רצוף של פקיעה שלילית.כמו כן הנגיד , אולי רצה להעלות את הריבית במשק, אבל פחד מהנעשה בעולם, והשאיר את הריבית על כנה.

רמת ה- 1100 , שמבטאת את הממוצע הנע של 200 ימי מסחר, הוכחה כרמת מסחר איתנה ביותר, וביום חמישי האחרון סגר השוק מעליה ברמה של 1103.84.המאבק על רמה זו חשוב ביותר, שבירתה מטה תגרור להמשך התיקון, וכל זמן שהשוק נמצא מעליה , אפשר לומר שאנו בתיקון אבל פנינו עדיין למעלה.

בסיום שבועי עלה מדד המעוף ב- 0.22 אחוז, מדד 100 עלה ב- 0.1 אחוז, מדד הבנקים עלה ב- 0.21 אחוז, מדד הנדל"ן עלה ב- 1.1 אחוז, ומדד התל טק ירד ב- 0.37 אחוז.

מחזורי המסחר היו גבוהים, ואפילו אם ננכה את מחזורי המעבר ביום רביעי, ואת מחזור הפקיעה נגיע לרמה ממוצעת של 2.4 מיליארד שקל.

סטיות התקן הינן ברמה של 25 , ומבטאות אולי התמתנות קלה, אבל חשש להמשך התנודתיות גם בחודש הבא.

מה צפוי ליומיים אחרונים של מאי וחודש יוני כולו?

התנודתיות , ברמה של רכבת הרים, צפויה להמשך בטווח הקרוב.

הנעשה באירופה , התפתחות המשבר שם, והשפעתו על המסחר בארה"ב תשפיע על המסחר בישראל.

הודעות ושינויי רגולציה באסיה, גם הם ישפיעו על המסחר בישראל , באמצעות ההשפעה בעיקר על המסחר בארה"ב.

באם נראה רגיעה במסחר באירופה, הרי שהשווקים יירגעו ונשוב לעליות.

היומיים הראשונים של השבוע יכולים להיות שליליים, וזאת בהמשך להשפעה השלילית של הורדת הדירוג של ספרד על המסחר בארה"ב, שיכולה להשפיע גם עלינו ביום ראשון, ובאם ביום שני , כאשר אין מסחר בארה"ב , נראה ירידות באירופה ובאסיה הרי שגם אצלנו תמשכנה הירידות בהתאם, וסיכוי רב לראות את מדד המעוף ברמה נמוכה מרמת ה- 1100 , ובסיכוי רב להתבססות ברמת ה- 1086 .

אולם גורם חשוב יותר, והוא ישראלי פנימי ישפיע על כיוון המדדים בתל אביב בחודש יוני.

גורם זה הינו שינוי המגמה של הזרים ממכירות לשינוי של חזרה להשקיע בישראל כמדינה מפותחת , וזהו לדעתי הגורם שללא " פרעות" במדדי ארה"ב ואירופה ביוני יוביל את השוק הישראלי בחזרה לעליות.

החזרה של המשקיעים הזרים צריכה להיות ברמה הגבוהה פי כמה ( יש אומרים אפילו פי 8 עד פי 10) מרמת ההשקעה העולמית לה זכתה ישראל כמדינה מתפתחת.

נכון שמכירות מתנהלות מהר יותר ומשפיעות באופן חד יותר מאשר קניות. המכירות היה להן תאריך יעד סופי והוא ה- 26 למאי, הקניות יכולות לעומת זאת להתפרס על פני כמה חודשים, אבל בסופו של דבר הן ישפיעו ובכמות הכסף הגדולה שתגיע לבורסה , סיכוי רב שהן גם תגרומנה לעליות.

הגורם השני בחשיבותו להשפעה על המסחר בישראל הינו כיוון המסחר בארה"ב ולכן:

מה צפוי במסחר בארה"ב ביוני?

חודש מאי שביטא כ- 8 אחוז ירידה היה החודש הגרוע ביותר בוול סטריט מאז פברואר 2009 .

זה גם חודש מאי הגרוע ביותר מאז 1940 ולכן זכה בתואר המפוקפק של חודש " מאי העלוב"

בארה"ב הסלוגן לחודש יוני הינו SELL ON JUNE AND GO AWAY ופירושו: מכור השקעותיך וצא לחופשה.כפי שזה נראה הרי שהמשקיעים האמריקאיים אולי כבר התחילו בכיוון בחודש מאי, ואולי כדאי להם גם להקדים ולהאריך את חופשות הקייץ שלהם.

בסיכום שבועי עלה הנאסדק ב- 1.3 אחוז, אולם בכל מאי ירד ב- 8.3 אחוז. מדד הדאו ירד השבוע ב- 0.6 אחוז, ובכל מאי ירד ב- 7.9 אחוז. מדד אס אנד פי 500 עלה השבוע ב- 0.2 , אבל בכל מאי צנח ב- 8.2 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה השבוע בכ- 2 אחוז, אבל במשך מאי צנח ב- 7.7 אחוז.

רמת הויקס נותרה גבוהה ברמה של 32.07 אחוז, אם כי קצת התמתנה לאחר שהגיע כבר החודש לרמה של 43 אחוז.

וול סטריט נכנסה למצב של תיקון , בירדיות של מעל 10 אחוז, אולם אין בכך כל רע כי התיקון הגיע לאחר עליה של כ- 70 אחוז ב- 14 חודש.

הבעיה טמונה בטריגר של התיקון, שאינו טריגר רגיל, אלא משבר עמוק של מדינות אירופה שממשיך ומתרחב , תוך הורדת דירוג של מדינות כגון ספרד, והשאלה היכן הוא יסתיים.

הפסימיסטים אומרים כי התנהגות המשקיעים דומה מאוד לתחילת המשבר של 2008 , וזה מתבטא בתנודתיות הגבוהה שמראה אולי סימני רגיעה, אבל בסופו של דבר תביא לירידה חדה נוספת.

האופטימיסטים טוענים מאידך, כי נתוני המקרו מצביעים על המשך ההתאוששות בארה"ב, הן בתחום הדיור , הן בתחום ההתרחבות העסקית ( חודש שמיני ברציפות) ובתקווה גדולה לשיפור בשיעור האבטלה ביום שישי הבא.

כמו כן חשוב לציין כי התיקון הינו תיקון בלבד, ולא חזרה לשוק דובי( ירידה של מעל 20 אחוז) , כי הפעם אנו מגיעים לתיקון לא אחרי גאות של ארבע שנים, אלא לאחר עליה שבאה אחרי שפל גדול, והרי אי אפשר לעלות כל הזמן.

האופטימיסים גם מגייסים לצידם את הניתוח הטכני ומראים, כי מדדי וול סטריט עדיין ברמה הגבוהה מהממוצע הנע ל- 200 ימי המסחר האחרונים בוול סטריט, שזהו סימן חיובי ביותר.

מה שנראה כיום בוול סטריט, הינו מצב שהמשקיעים הרגילים מנסים לצאת כמה שיותר מהבורסה, כי משקיע פרטי , "נורמלי" אינו יודע כיצד לנהוג ברכבת ההרים שמתנהלת כיום בבורסה. הוא אינו משקיע כמות נוספת של כספים, ובכל שיא חדש ברכבת ההרים הוא מוכר עוד חלק מהשקעתו , וממתין בחוץ לסיום ההשתוללות.

מנהלי ההשקעות המקצועיים דווקא נהנים מרווחים יומיים וקצרי טווח בהשקעותיהם ברכבת ההרים, אולם הם יעשו הכל בכדי לנסות ולסיים את הנסיעה הזו , ולעבור להתנהגות אחרת של יציבות , החזרת משקיעים לבורסה, וכל זאת תוך עליות שערים.

אני מצוי בדעתי בצד האופטימיסטים וחושב כי למרות שחודש יוני הינו חודש ממוצע בארה"ב,הרי שבאם המשבר באירופה לא יחריף, ואולי יירגע לכבוד המונדיאל בדרום אפריקה , הרי שנראה עליות בארה"ב וגם בישראל.

נכון שחודש יוני בישראל הינו חודש שמסתיים בדרך כלל בפקיעה נמוכה לעומת מאי, אולם כשם שביוני 2007 עלה המדד לעומת מאי פעם ראשונה לאחר שלוש שנים ( מאז 2004) , הרי שגם הפעם ייתכן מאוד ונראה עליה של מדד המעוף ביוני לעומת מאי, ושוב אחת לשלוש שנים.

לסיכום: סיכוי לראות את מדד המעוף בעליה ביוני באם אירופה תרגע וארה"ב תעלה.

בעליה התנגדויות ב- 1120 , לאחר מכן 1136, 1150 , 1166 , ובאם נחצה מעלה את 1180 הרי שבאמת חזרנו לעליות.

בירידות : תמיכה חזקה ב- 1100 , לאחריה 1086, ושבירת ה- 1086 יכולה להובילנו ביוני בתרחיש הגרוע לרמת ה- 1120 .

אז כל שנותר זה לעקוב , ולהתכוונן כל יום בהתאם להתנהגות השוק.

כי תמיד יש לזכור. כל הערכה הינה בסיס לתוכנית עבודה, וכל תוכנית הינה בסיס לשינוי, ועם עובדות התנהגות השוק באמת אי אפשר להתווכח , אלא יש לקבלן כמות שהם.

שבוע טוב.


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע ,טל:050-5510082


אין בדברי אלה משום המלצה לקנית נייר ערך זה או אחר.ייתכן שאני מחזיק ו/או סוחר בניירות ערך אלה,ועשוי להחזיק או לסחור בניירות ערך אלה.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il