TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

סקירת שוק ההון


שבוע יציב עבר על השווקים בעולם וגם בישראל.מדד המעוף סיים בירידה של 0.23 אחוז את השבוע , ברמה של 880.27 , לאחר שהשבוע שוב חזינו בכשלון של פריצת רמת ה- 900 , כאשר המדד כבר הגיע ל- 907 אולם נסוג מיד אל מתחת ל- 890 .מדד 100 עלה השבוע ב- 0.3 אחוז, מדד הנדל"ן עלה ב- 2.9 אחוז, התל טק ירד ב- 0.07 אחוז, ואילו מדד הבנקים ירד ב- 2.68 אחוז.
חזי קלפקה | 14/6/09, 09:40
שבוע יציב עבר על השווקים בעולם וגם בישראל.מדד המעוף סיים בירידה של 0.23 אחוז את השבוע , ברמה של 880.27 , לאחר שהשבוע שוב חזינו בכשלון של פריצת רמת ה- 900 , כאשר המדד כבר הגיע ל- 907 אולם נסוג מיד אל מתחת ל- 890 .מדד 100 עלה השבוע ב- 0.3 אחוז, מדד הנדל"ן עלה ב- 2.9 אחוז, התל טק ירד ב- 0.07 אחוז, ואילו מדד הבנקים ירד ב- 2.68 אחוז.
מחזור המסחר הממוצע היה באיזור ה- 1.6 מיליארד ואילו סטיות התקן באופציות המעוף נשארו ברמת ה- 30 אחוז, עובדה במצביעה על יציבות ללא חשש מתנודה מיוחדת לאחד הכיוונים.

גם בארה"ב חזינו בשבוע יציב וחסר דרמות כאשר מדד הנאסדק עלה ב- 0.5 אחוז, מדד הדאו עלה ב- 0.4 אחוז, האס אנד פי 500 עלה ב- 0.7 אחוז ורק מדד ראסל 2000 ירד השבוע ב- 0.67 אחוז.יש לציין כי הויקס המקביל לסטיות התקן שלנו הינו ברמה של 28 אחוז, עובדה המאותתת כי היציבות בשווקים בארה"ב אף גבוהה מזו שבישראל.

המאפיין את השווקים כיום הינו ההיסוס האם השווקים כבר בשלים ליציאה הדרגתית מהמשבר או שמא אנו צפויים לעוד קריסה ברמה של 10-15 אחוז לפני שנוכל להגיד כי הדרך ליציאה מהמשבר הינה מובטחת. חשוב לזכור כי אין אנליסטים, כלכלנים, או מנהלי השקעות שחזו עליה בשיעור כה גבוה בשווקים מאז אפריל 2009 . ההפתעה בזינוק למעלה של המדדים זהה בדיוק להפתעה של הקריסה הגדולה, מה עוד שהכתובת לקריסה היתה רשומה על קירות ולוחות השערים בבורסות, ואילו העליות האחרונות הגיעו באמת משום מקום. מצב ענינים זה יוצר חשש גדול בקרב המשקיעים ומנהלי ההשקעות כי למעשה הם אינם יודעים בעצם מה קורה בבורסות ולא מעט מתבטאים " אין לי שמץ של מושג לאן הולך השוק בימים הקרובים".

במצב ענינים זה , מעדיפים רבים מהמשקיעים לשבת על הגדר כלומר: להשאר ברמת נזילות גבוהה , להמתין לאיתות חיובי אחד רציני שיביא אחריו עוד כמה חיוביים כאלה, ורק לאחר מכן להכנס חזרה לשוק.זוהי הסיבה שחזינו מימוש גדול ב- 904-907 השבוע במעוף , זו הסיבה שמביאה להקטנת מחזורי מסחר, עד כדי כך שבנאסדק אנו רואים מדי שבוע עליות תוך כדי קיטון במחזורים עקב החשש מאי הוודאות לגבי הידיעה מה קורה בעצם בשווקים.

גם עונת הקייץ הקרבה ומגיעה בעוד שבועיים מעלה ספקות רבים בקרב המשקיעים האם כדאי להכנס לפוזיציות חדשות דווקא עכשיו , או אולי להמתין לספטמבר ולחסוך לעצמם את הדשדוש הקייצי הצפוי בעונת המלפפונים של יולי אוגוסט.עונתית נכון שהקייץ הינה עונה של דשדוש ומחזורים נמוכים בבורסה, אולם יש לזכור כי כבר ראינו חודשי קייץ סוערים בתנודותיהם ואיני בטוח כלל וכלל שלא נראה זאת גם השנה.

בישראל בשבוע הקרוב נמתין לראות האם מדד המעוף פורץ את רמת ה- 900 ומתבסס מעליה או שמא הוא מתקרב לרמת התמיכה הקריטית שהינה ב- 840. דשדוש בין 840 ל- 900 הינו צפוי ביותר, ורק חישובי פקיעה לדעתי שתהיה בעוד עשרה ימים יכולים להניע את השוק לפרוץ את רמת ההתנגדות ב- 900, או לשבור את רמת התמיכה ב- 840 .

יש להזכיר ולאפיין יום פריצה מעל ה- 900 , כיום שבו המדד שהה רוב היום מעל 900, המחזור היומי היה גבוה ( קרוב ל- 2 מיליארד שקל), והמדד סיים מעל 900.פריצה כזו עוד לא ראינו ולמעשה כל פעם שהגיע המדד לאיזור ה- 904 חזינו בכמות מוכרים אדירה שמימשה ציפיות ורווחים, והביאה לירידה בשער המדד.

המפתח הנוסף לאן יפנה מדד המעוף השבוע הינם הנתונים הכלכליים בארה"ב , ומדד המחירים לצרכן אצלנו שיפורסם ביום שני. מדד מאי צפוי להצביע על עליה של 0.3-0.4, וכל עליה יותר מכך תבשר על אינפלציה מתקרבת. בארה"ב ביום שני יתפרסם מדד יצרני הבתים, ומדד הייצור התעשייתי של מדינת ניו-יורק, ביום שלישי מדד המחירים ליצרן, התחלות בניה, אישורי בניה ,ומדד הייצור התעשייתי. ביום רביעי יפורסם מדד המחירים לצרכן וברנניקי ינאם, כאשר ידוע שדבריו משפיעים רבות על כיוון המסחר ביום נאומו וביום שלאחר מכן.ביום חמישי יפורסמו נתוני דורשי האבטלה החדשים, שטוב יהיה באם יצביעו על המשך השיפור בנתוני האבטלה.

לסיכום: שבוע דשדוש נוסף צפוי לנו כהכנה לקייץ, כאשר דרמות מיוחדות לא נראות באופק. תתכן פריצת רמת ה- 900 ואז רמת ה- 926 הינה מחסום כבד, ואילו רמת ה- 840 נראית רחוקה מלהראות על המסכים.

הדולר ימשיך להסחר במגמת ירידה לעומת השקל, כאשר 4 שקלים הינה ההתנגדות ו- 3.65 הינה התמיכה.

כדאי לשים לב לאגרות החוב הממשלתיות שעשויות לרדת במחירן עקב הנטיה לעליה בתשואות וזאת נוכח העליה באינפלציה וכוונת הממשלה לגייס כסף רב באמצעות אג"ח חדש.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות בחברה לניהול תיקים,(מסדה-פ בע"מ) ויתכן והינו משקיע בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון , ולניהול תיקים טל:050-5510082
קיימת אפשרות לקואוצינג בנושא מסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il