TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

הטיפ השבועי

סקירה שבועית - חזי קלפקה

ניוזלטר 7/9
חזי קלפקה | 7/9/08, 12:42

השבוע שחלף היה השבוע של החזרה מהחופש, ואכן היתה עליה במחזורי המסחר היומיים  שהגיעה עד רמות של 1.5-1.6 מיליארד שקל ליום.


בהתאם למה שקרה השבוע בשוקי ההון בארץ ובעולם ניתן אולי להניח כי המשקיעים עסקו רק בשאלה אחת הנוגעת לבורסות בזמן חופשתם והיא: איך בורחים מהר וטוב מהבורסה בכדי לא להפגע.הפעילות השבוע היתה שלילית בעיקרה ,תוך ירידות חדות בכל המדדים בארץ ובעולם, כאשר אופי המסחר קיבל בימים מסוימים אופי של מכירת חיסול.


בסיכום שבועי ירד מד המעוף 2.82 אחוז (מתחילת השנה 19.12 אחוז ירידה) ,מדד 100 ירד השבוע ב- 2.34 אחוז ( מתחילת השנה  ירידה של 21.98 אחוז), מדד הבנקים ירד השבוע ב- 4.02 אחוז (מתחילת השנה 26.91 אחוז), מדד הנדל"ן ירד השבוע ב- 1.67 אחוז ( מתחילת השנה ירד ב- 46.05 אחוז),ואילו מדד התל טק עלה השבוע ב- 3.33 אחוז ( מתחילת השנה ירידה של 31.74 אחוז).


גם בארה"ב ירדו השבוע המדדים באחוזים נאים, כאשר רוב הירידה נובעת מהירידות ביומיים האחרונים של המסחר השבוע, עת התפרסמו נתוני התעסוקה הרעים, אשר הגיעו לשיאם בעלית שיעור האבטלה בארה"ב ל- 6.1 אחוז כנגד התחזית של 5.7 אחוז.מדד הדאו ירד ב- 2.8 אחוז (15.4 אחוז ירידה מתחילת השנה),מדד הנאסדק ירד 4.8 אחוז השבוע (מתחילת השנה 15.1 אחוז),מדד האס אמ פי 500 ירד השבוע ב- 3.2 אחוז ( מתחילת השנה ב- 15.2 אחוז), ואילו מדד ראסל 2000 ירד השבוע ב- 2.8 אחוז (מתחילת השנה ירידה של 6.2 אחוז ).


הסיבות לירידות החדות השבוע היו נתוני המקרו שחזרו והטיחו בפני המשקיעים את עוצמת המשבר שבו אנו נמצאים, ואשר התבטאו בסנטימנט שלילי ביותר המלווה בנתוני מקרו רעים בכל רחבי העולם. באירופה ירדו המכירות הקמונעאיות, עלה מספר המובטלים , והנגידים שם מדברים על מיתון כבד הצפוי בשער , כשבינתיים ספרד היא שמובילה בשיעור אבטלה גבוה.(כ- 14 אחוז), שיעור הצמיחה באירופה יורד , האינפלציה עולה , והמצב נראה קודר.באנגליה קריסה בשוק הנדל"ן שמביא את הממשלה לסייע בביטול מס הרכישה על בתים לשנה הקרובה. במדינות המזרח הרחוק הדבר החיובי האחרון שקרה שם הינה האולימפיאדה כאשר השווקים יורדים. יפן מדווחת על המשך משבר, הודו מדברת על תחילת משבר וסין רק שואלת כיצד למנוע את המשך הירידות. במדינות אחרות כגון ברזיל ורוסיה שהיוו להיט להשקעות בשנה בקודמת באמצעות תעודות הסל שהפיצו גופי השקעה שונים, ישנן נפילות של עשרות אחוזים במדדים המובילים.השקעה אקזוטית חיפשו המשקיעים, רצו להרגיש עצמם כמשקיעים אוניברסליים, להיות "אין" בעולם ההשקעות, ומה קיבלו בתמורה? ירידות של עשרות אחוזים.


הנתונים העולמיים הרעים לא פוסחים על ישראל וכלכלתה , ואצלנו האינפלציה מרימה ראש, הריבית עולה, ההכנסה ממיסים הולכת ופוחתת כי אין מיסי בורסה ( כי אין רווחים) , ורווחי החברות לא צפוי כלל שישתפרו.בשבוע הקרוב יודיעו בישראל על הורדת שיעור הצמיחה הצפוי לשנה הבאה מ- 3.5 אחוז ל- 2.5 או 3 אחוז.הורדת שיעור הצמיחה תשפיע על הבורסה, על התקציב, ועל ההשקעות של הזרים בישראל, והכל כרגע נראה שלילי. בנוסף לכך בישראל ירד מדד אמון הצרכנים לשפל , ולפי ניסיון העבר ירידת מדד אמון זה לשפל כזה אותת על תקופה קשה למשק ולבורסה למשך 4-5 שנים.הוסיפו לכך את ה- 17.9 שבו יקבע מי מחליף את אולמרט בקדימה, ומשם הקלחת הפוליטית תתחיל לקדוח, והרי לכם תבשיל בדוק ובטוח לאי וודאות בבורסה בת"א , ברמה של יותר מהעולם, ולירידות לשפלים חדשים.


מה יכול לעצור את התהליך ולשנות כיוון ? רק שינוי חד בכלכלה האמריקאית, שיתבטא בתיקון בשוק הדיור, התעסוקה,ובתחילת מיזוגים והנפקות בבורסה האמריקאית. האופטימסטים יגידו כי תיקון סביר שיגיע בקרוב ובכח רב , כי אנו כבר שנה ורבע במשבר, ובמחזוריות העסקים הקלאסית הרי שתקופה טובה נמשכת 5 שנים והרעה שנתיים, ואילו הבורסה קוראת נתון זה ומתחילה לתקן את עצמה לפני תום השנתיים.המשקיעים הריאלים יאמרו לעומת זאת כי אין כרגע מה שיגרום לשינוי המיוחל בארה"ב, ורק בתחילת 2009 , עם כניסת הממשל החדש אפשר יהיה לדון בנושא.
  אולם לדעתי אלה שחושבים על אופק השקעה ארוך יותר (שנתיים לפחות),מעדיפים כבר עכשיו לרכוש מניות במינון מבוקר, ואגרות חוב המהוות פוטנציאל רווח אדיר.


בישראל אנו רואים מגמה המבליטה את ניצול המשבר והיא רכישת אג"ח חוזרת על ידי החברות המנפיקות, ומהשבוע שעבר גם ראינו רכישות חוזרות של מניות מהשוק. בין הרוכשים: חברת כי"ל, אלוני חץ,כור, גזית גלוב, פז נפט ואחרים.


לנוכח מצב נתון זה של שפל כלכלי עולמי מתמשך והעלול לפגוע קשות גם בישראל, אנו צפויים שמדד המעוף ימשיך את נסיעתו דרומה גם השבוע. השפל הקודם היה 964 ויש סיכוי רב שאנו נהיה בו כבר השבוע ( מספיק יום מסחר רע ביום שני בארה"ב), ובמידה והוא ייחצה כלפי מטה הרי שאנו צפויים להגיע במהרה לרמת התמיכה של 900-910. החיזוק היחיד שיכול לבוא למדד המעוף הינו מכיוון מנית כי"ל , אשר סיכוייה להסחר בעליות לפחות בתחילת השבוע הינם גבוהים, ואשר ביחד עם החברה לישראל תשפיע על מיתון הירידות במדד המעוף.


במידה ויקרה התרחיש הבלתי צפוי של תיקון הרי שהרמה הראשונה שאליה צריך יהיה מדד המעוף לטפס הינה רמת ה- 993 -994 ולאחר מכן לחצות את הרוביקון של רמת ה- 1000 נקודות.


לגבי הדאו, הרי שלאחר שבירת ה- 11650,היעד הבא הינו 10,800 , כאשר בתווך נמצאת רמת תמיכה ברמת ה- 11,000 .


הנאסדק יש לו רמת תמיכה ב- 2210, ושבירתה מטה , תבאיאנו ל- 2165 .בעליות יש אפשרות לתיקון גדול עד 2400 , כשבדרך 2300 הינה נקודת התנגדות.


באס אם פי 500 , 1235 הינה נקודת התמיכה הראשונה, 1215 הבאה אחריה.כלפי מעלה 1245 רמת התנגדות ראשונה ואחריה 1275.


לסיכום: סנטימנט שלילי חזק גם להשבוע, וצפי לשבירת רמת השפל הקודם של 964 כלפי מטה.


שבוע טוב.


הדרכות במעוף, שיעורים אחד על אחד, וניהול תיקי מעוף 050-5510082 מייל:klapka@012.net.il

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il