TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
ארה"ב ואירופה יורדות השבוע ולמעשה מחזקות את "הכיוון הישראלי" קשה לראות, על אף חוסר הקורלציה, איך נעלה כשהעולם יורד.
חזי קלפקה | 13/3/11, 09:21
מה ראינו השבוע ב?

המגמה השלילית בתל אביב נמשכה גם השבוע, אולם הפעם גם וול סטריט הצטרפה למגמה ובגדול.

בסיכום שבועי ירד מדד ה
מעוף ב- 0.79 אחוז, לרמה של 1262.47 נקודות, לאחר שביקר השבוע גם באיזור ה- 1247-1250 .האם ראינו תחתית ברמת ה- 1250, או שזוהי היתה רק תמיכה זמנית.?

מדד 75 ירד ב- 1.18 אחוז,מדד תל טק ירד ב-3.42 אחוז, ואילו מדד הבנקים עלה ב- 1.05 אחוז, ומדד הנדל"ן עלה ב- 0.31 אחוז.

סטית התקן שעלתה לרמה של כ- 20 אחוז, סיימה את השבוע בשיעור של 18.2 אחוז.

בין המניות שבלטו לרעה השבוע היו מנית כי"ל שירדה כ- 5 אחוז, טבע ב- 3.5 אחוז, ופריגו בכ- 2. מנית ישראמקו בלטה בעליה של כ- 3 אחוז.

מה שראינו השבוע בתל אביב היה מסחר תנודתי עם אוירה פסימית, כאשר גם בעליות היתה אוירה של חוסר קונים , העליה היתה בכבדות רבה, ואילו הירידות היו בקלילות , כאילו אצן שסיים את העליה הקשה ומשחרר את גופו בריצה קלילה במורד הדרך.

גם וול סטריט הצטרפה השבוע למגמה השלילית , כאשר השבוע היה שבוע של ירידות החדות ביותר מאז אוגוסט 2010 , אשר התמתנו דווקא במסחר ביום שישי למרות אסון הצונאמי ורעידת האדמה ביפן.

בסיכום שבועי ירד מדד דאו גונס ב- 1 אחוז, הנאסדק ירד ב- 2.5 אחוז, אס אנד 500 ירד ב- 1.3 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 ירד ב- 2.7 אחוז.

הנתונים הכלכליים בארה"ב היו מעורבים, והפתיע ביום שישי מדד אמון הצרכנים שירד בחדות בניגוד לציפיות.

גם מדדי אירופה ירדו השבוע בכ- 2.5 אחוז ויותר, כאשר ספרד הזכירה לנו שהמשבר באירופה עדיין לא מאחורינו, וזאת בדמות הורדת הדירוג.

בתחום הגיאופוליטי באיזורנו היה שקט, אם מחשיבים את מה שקורה בלוב לסתם מלחמת אזרחים שכאילו והתרגלו אליה. החששות מסעודיה התבדו, ויום הזעם עבר בשקט,ומחיר חבית נפט ירד גם בגלל סיבה זו , וגם בגלל רעידת האדמה ביפן לרמה של 101.16 דולר.

העליה במדד המכירות הקמונעאיות בארה"ב מעבר לתחזיות, האפיל על רעידת האדמה ביפן, ולמעשה הפיח תקווה בקרב המשקיעים לראות שיעור צמיחה גבוה מהצפוי ברבעון הראשון של 2011, כי הצריכה הפרטית מהווה גורם חשוב מאוד בצמיחה בארה"ב.

בסוף השבוע רעדה האדמה ביפן בשיעור אדיר שלא הכרנו כמוהו, והנזק הינו עצום הן באלפי הרוגים, נעדרים, חסרי קורת גג, ומפונים מחשש לדליפה רדיואקטיבית.

אין ספק שהשוק האמריקאי עדיין לא עיכל את גודל האירוע ביפן, אין ספק שיהיו לאירוע זה השלכות כלכליות, אולם קשה להעריכן בוודאות, ונראה השבוע כיצד זה ישפיע על השווקים שהיו בפסימיות גם ללא הרעידה ביפן.

תחזית לשבוע הקרוב

הפסימיות והחשש לירידות שכתבתי עליהן בשבת שעברה עדיין בעיצומן.

בטווח הקצר הנני מעריך המשך זליגת השערים כלפי מטה והשאלה רק באיזה קצב של ירידה ולאן נגיע.

השבוע רמת ה- 1250 היוותה רמת תמיכה חזקה, ומשם עלינו למרות שהעולם ירד, עובדה המבטאת שוב את חוסר הקורלציה שנוצר באחרונה ביננו לבין העולם.

השבוע שוב תהווה רמת ה- 1250 רמת תמיכה ומתחתיה רמת ה- 1234-1240 נקודות תהווה תמיכה נוספת ששבירתה מטה תאותת על ירדה אפשרית ל- 1200 .

מהן הסיבות שמובילות אותי למחשבה כי הירידות תמשכנה?

ארה"ב ואירופה יורדות השבוע, ולמעשה מחזקות את "הכיוון הישראלי", וקשה לראות, על אף חוסר הקורלציה, איך נעלה שהעולם יירד.

סקירות הבנקים הגדולים מזהירים את המשקיעים מפני ירידות בטווח הקצר , שלדעתי הוא לפחות עד סוף מרץ, עת נחשוב מחדש, ולאן פני השוק.

הירידות היו בכל שוקי העולם: ארה"ב, אירופה, ברזיל והמזרח הרחוק.

באירופה המשבר לא הסתיים, וקיבלנו תזכורת השבוע מספרד לכך.

המשבר באיזורנו גם הוא לא הסתיים עדיין. מאיימים על קדאפי בסגירת המרחב האוירי, ובסעודיה עדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

ולבסוף רעידת האדמה ביפן שאת השפעתה נוכל לנתח רק אולי בעוד שבוע שבועיים. בטווח הקרוב היא יכולה להוסיף לפסימיות בשווקים, אם כי היא תורמת , עקב חוסר ביקוש צפוי מיפן, לירידה במחיר חבית הנפט.

איני רואה כל טריגר חזק ומשמעותי שיכול להביא השבוע לפריצה בישראל שפירושה חציה מעלה של רמת ה- 1280, ולאחר מכן התבססות מעל 1300 , וכל זאת במחזור גבוה.

השבוע ביום רביעי תפרסמנה אלוני חץ, מגדל, הפניקס, כי"ל ושופר סל את דוחותיהן , וצפויים דוחות טובים, אולם עד יום רביעי הרבה עוד יכול לרדת בשווקים, מה גם שלא בטוח שאפילו שהדוחות יהיו טובים זה יסייע לכיוון השוק בצורה משמעותית.

יום שלישי השבוע הינו יום חשוב מבחינת נתונים כלכליים כאשר בישראל יתפרסם מדד המחירים לצרכן, ובארה"ב תפורסם החלטת הריבית.

בעוד שבארה"ב אין ציפיות לשינוי, הרי אצלנו יהי חשוב לראות כיצד מגיב המדד נוכח גל ההתיקרויות האחרונות שחלו במשק בעיקר בתחום הדלק, התחבורה הציבורית והמזון.

נתוני הבניה ביום רביע בארה"ב ימשכו גם הם ענין רב לראות האם גם בתחום זה מתאושש המשק האמריקאי.

לסיכום: עוד שבוע תנודתי עם גוון פסימי מצפה לנו, כאשר הסיכוי לראות את רמת ה- 1240 גבוה מלראות את מדד המעוף ברמה שבין 1280 ל- 1300 .

שבוע טוב


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך וב שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.אופציותשוק ההוןאופציות מעוףשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il