TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
אין ספק כי ההתרחשויות הגיאופוליטיות באזורנו משפיעות לרעה על מצב השוק בישראל, והשיפור בכלכלה העולמית, ובמקומית ,אינן מספיקות להביא לעליות.
חזי קלפקה | 6/3/11, 09:40
מה עבר עלינו השבוע ב?

תנודתיות גבוהה במסחר במהלך השבוע, כאשר המגמה השלטת הינה מגמה של ירידה.

מחזורי המסחר שהיו בינוניים , ברמה ממוצעת של 1.7 עד 1.8 מיליארד שקל ליום,התכווצו בעליות , וגדלו כאשר השוק ירד. עובדה זו מצביעה על יציאת כסף מהבורסה.

סטיות התקן גם הן עלו וירדו וסיימו את השבוע ברמה של כ- 17 אחוז.

השורטים על
מניות המעוף הינם ברמה של כ- 900 מיליון שקל, ומסמנות כיוון עליה וחשש המשקיעים מפני המשך הירידות.

מפת הפוזיציות הפתוחות מצביעה על מרכזה ב- 1300, אולם ניתוח השינויים היומיים מראה שיותר קולים מתחת ל- 1300 נכתבו השבוע, בעוד שפוטים מתחת ל- 1300 נסגרו.

בעליות השוק עלה באיטיות, תוך גילוי פסימיות לגבי המשך העליות, ובירידות ראינו תאוצה גוברת, שהביאה אותנו השבוע עד רמת ה- 1250 , ומשם תיקן מדד המעוף לסגירה ביום חמישי ב- 1272.55 .

בסיכום שבועי ירד מדד המעוף רק ב- 0.01 אחוז, וסימן כאילו יציבות, אולם אל תתנו למדד המעוף להטעות אתכם. מדד הבנקים צלל השבוע ב- 1.53 אחוז נוספים, מדד 75 ב- 2.24 , מדד התל טק ב- 3.81 והנדל"ן ב- 1.65 אחוז.

מצרים אינה מחדשת את אספקת הגז לישראל, הסיבה: פוליטית. שר החוץ שלה גם מודיע היום שיחסי מצרים עם ארה"ב מעולם לא היו יציבים וחמים.

בים תטיס התגלתה תקלה ונכון לעכשיו החשמל בישראל מופק רק מחומרי גלם מזהמים: סולר ומזוט.

הבנקים הגדולים : פועלים ולאומי, פרסמו בסוף השבוע, כי המצב הגיאופוליטי מצביע על סיכוי להמשך הירידות, אולם בטווח הארוך יותר הכלכלה ונתוניה תחזיר את השוק לעליות.

המשבר בבירות ערב נמשך. בלוב ממשיכה מלחמת האזרחים, בירדן, עומאן ובחריין כבר היו הפגנות, ובמצרים כנראה שממשל אוהד לישראל לא יעלה לשלטון .

ארה"ב שינתה את מדיניותה (אולי הכירה בטעותה) , ומעכשיו היא תומכת במנהיגי ערב שבשלטון, בעיקר באיזור המפרץ הפרסי ( סעודיה, בחריין, קטאר ) , ומבקשת מהן לבצע רפורמות , בכדי לא להקלע למהומות. היא כבר אינה תומכת אוטומטית במפגינים שרוצים דמוקרטיה והחלפת שלטון. אולי צורת הדמוקרטיה כביכול,שארה"ב השליטה בעירק , וגרמה להרס המדינה ולמרחץ דמים נתנה אותותיה במדיניות.

מחיר חבית נפט נגע השבוע ב- 105 דולר , וסגר ב- 104.42 דולר לחבית. הזהב עלה גם הוא, אולם למרות כל זאת הכלכלה האמריקאית ממשיכה בשלה, ומתאוששת בקצב מתון שרק הולך ומשתפר. השבוע זה היה בתחום התעסוקה , כשאר שיעור האבטלה ירד בארה"ב ל- 8.9 אחוז.

בסיכום שבועי , חזינו בעוד שבוע חיובי בוול סטריט, כאשר מדד הדאו עלה ב- 0.3 אחוז, הדאו והאס אנד פי 500 ב- 0.1 אחוז, ואילו מדד ראסל 2000 עלה ב- 0.4 אחוז.

בשוקי אירופה השבוע ירידות של כאחוז בבורסות המובילות בסיכום שבועי.

תחזית לשבוע הקרוב

השבוע הקרוב, לדעתי, יהווה המשך למימוש בשוק בתל אביב, אולם בשונה מהשבועות שחלפו, הוא גם עשוי להיות מלווה בירידות בוול סטריט ובאירופה, ובכך להגביר את קצב הירידות בתל אביב.

אין ספק כי ההתרחשויות הגיאופוליטיות באזורנו משפיעות לרעה על מצב השוק בישראל, והשיפור בכלכלה העולמית, ובמקומית ,אינן מספיקות להביא לעליות.

חששם של המשקיעים מהקורה באיזורנו מביא להסטת השקעות מישראל לשווקים בטוחים יותר , וכך יקרה גם השבוע.

אי אספקת הגז ממצרים , רק מחזקת את ההרגשה שמשהו לא טוב קורה באזורנו, והחשש שבקרוב זה ישפיע גם על הכלכלה הישראלית, יותר מאשר עד כה.

גם ארה"ב שמזגזגת במדיניותה , מגלה פאניקה, והחשש הגדול שצבאה וצבא נאטו יתחילו להתערב במלחמת האזרחים בלוב.

המורדים מחזיקים מעמד , והשאלה כמה קדאפי ישתגע בנושא הנפט כי במחיר חבית נפט של 120 דולר גם בוול סטריט נראה ירידות חדות.

אצלנו השבוע עונת הדוחות מקבלת תאוצה. ישראמקו מדווחת ביום שני, בזק ביום שלישי ומכתשים ביום רביעי . הציפיות הינם לדוחות טובים כפתיחה לדוחות טובים של שאר החברות.

בעולם הפוקוס יתמקד בלוב, במחיר חבית נפט, ובהמשך החשש מהתפשטות המהומות. רק נזכיר שביום שישי הבא עומד להתקיים יום הזעם בסעודיה.

בארה"ב אין הרבה נתוני מקרו , ולכן החשש הגדול הוא שעליה בלהבות באזורנו יכולה להשפיע קשה על וול סטריט. ביום רביעי נתון המלאים הסיטונאיים, ביום חמשי דורשי אבטלה ונתוני המאזן המסחרי, וביום שישי הנתון החשוב של השבוע: נתון המכירות הקמונעאיות, וכן רמת המלאים העסקיים.

קשה לראות את אירופה וארה"ב עולות השבוע, ולדעתי הירידות באירופה השבוע, ועצירת העליות בארה"ב, היו הפרומו לירידות בשבוע הבא.

מבחינה טכנית ההתנגדות הקרובה במדד המעוף הינה 1280 והתמיכה ב- 1260, אולם בהתרחשויות גיאופוליטיות כאלה ,לא כדאי לטעות גם אם נעלה במקרה לרגע קט מעל ה- 1280 , כי השבוע כבר סומנה רמת ה- 1250 , וכל תקוותי היא שלא נסגור מתחתיה בשבוע הבא.

לסיכום: צפי להמשך שבוע של מימושים שיתבטא בירידות שערים, שייתכן ויתחדדו עם גם נראה ירידות בעולם.

מה עושים?

מי שהשקיע במניות ללא הגנות, אולי כדאי שייצא מכל מניה שהרויח בה ויחכה על הגדר,עד יעבור זעם,.

מי שבהפסד שלא ישכח את הסטופלוס שחשב עליו או שנתן בפועל , ובאם הוא יתפוס שייצא.

גם למי שהשקיע עם הגנות כדאי אולי לחשוב על מימוש ההגנות ויציאה במקרה והמדד ישבור מטה את רמת ה- 1250 .

לחושבים כמוני ( וכן , אני פסימי לטווח של השבועות הקרובים) , אולי השקעות בשורט, ובתעודות סל שורט ישמשו כמקור השראה.

למשקיעים באופציות, לדעתי כדאי לחשוב על איסטרטגיות לשוק יורד , אבל לפעול בזהירות, ובעיקר בכמות אופציות לא גבוהה,

נקווה שנראה ירוק , אבל נכון לעכשיו נראה לי שבסוף שבוע הבא נפגש באדום.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות.ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא בשוק ההון.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ושוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב
אופציות מעוף.

שוק ההון

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il