TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 27-12-2007

יש עוד יומיים של מסחר ואז מסתיימת לה עוד שנה להתראות 2007 שלום 2008. אבל בסקירה השבוע נתייחס כאילו תמה לה השנה כבר היום, כי בשוק אומרים שהסוחרים חיים מפקיעה לפקיעה , והיום הייתה הפקיעה האחרונה על נגזרי מדד ת"א 25 (מעו"ף). גם החודש הייתה פקיעה "הזויה" בכך שהתבטאה במחזור גבוה כ 2 מיליארד ש"ח והשארת פעילי ארביטראז' רבים עם פה פתוח, לאור הירידה הפתאומית שנייה לפני הפקיעה.
אוראל סרור | 27/12/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

יש עוד יומיים של מסחר ואז מסתיימת לה עוד שנה להתראות 2007 שלום 2008.

אבל בסקירה השבוע נתייחס כאילו תמה לה השנה כבר היום, כי בשוק אומרים שהסוחרים חיים מפקיעה לפקיעה , והיום הייתה הפקיעה האחרונה על נגזרי מדד ת"א 25 (מעו"ף).

גם החודש הייתה פקיעה "הזויה" בכך שהתבטאה במחזור גבוה כ 2 מיליארד ש"ח  והשארת פעילי ארביטראז' רבים עם פה פתוח, לאור הירידה הפתאומית שנייה לפני הפקיעה.

לאור אירוע זה שוב פעם עולים השאלות, מדוע אין מעקב, או פעילות נגדית של הרשות לניירות ערך בכדי לאכוף את התופעות האלה של משחקים בשוק. אנחנו אמורים להיות שוק משוכלל, ונראה כי בכל פעם אנו נופלים מחדש תחת  העקיצות של השחקנים הגדולים.

 

השבוע בכנס הבנקים ציין סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, כי "המשבר הפיננסי בארה"ב ובאירופה ממשיך להחמיר, קיימת בעיה של קריסת שוק הדיור האמריקני וההשפעות על המשק שם, אמנם הבנקים הישראלים כמעט לא היו חשופים למצב שנוצר בשווקים הבינלאומיים, אך להאטה בארה"ב יהיו השפעות על הכלכלה הישראלית".

אמירותיו של סטנלי פישר, לא מחדשות יותר מידי, אבל נראה שלמרות הכול אף אחד בשוק לא ממהר להיפטר מסחורה, ההפך הנכון, מדד ת"א 25 לקראת פריצת שיאים והשבוע ראינו את שאר המדדים בת"א מנסים לעלות בחזרה מעלה.

 

נתוני האינפלציה בחודשיים שעברו עלו בחדות לאור העלייה קצרת הטווח בשער הדולר אל מול השקל וכך הובילו להחלטה לא פתאומית, של מדיניות מוניטארית מרסנת ע"י העלאת הריבית במשק ב 0.25% וזאת בכדי למנוע העלאה חדה יותר בעתיד.

העלאת הריבית ביום שני סגרה את פער הריביות השלילי שהיה קיים מול ארה"ב.

האינפלציה בנטרול הדולר, נמצאת עולה בקצב חד וצפויה לרשום קצב עליה של כ- 5% ונראה כי רק לאור חולשת הדולר, המדד נמצא בתוך היעד של 1%-3%. יכול להיות שסוף סוף נפל לבנק ישראל האסימון ובכך שכלכלת ישראל נכנסת לתקופה מסוכנת של אינפלציה גבוהה מעבר לרף העליון? ייתכן ולאור הנתונים של מדד המחירים לצרכן בנטרול הדולר נראה העלאת ריבית נוספת בינואר או פברואר, אירוע שימשיך להחליש את הדולר מול השקל.

לסיכום השבוע, פרט לפקיעה ועליות שערים של כ 3% השבוע, לא פורסמו דיווחים מיוחדים או נתונים משמעותיים לפרט למה שנרשם

 

סיכום שנת 2007:

שנת 2007 הייתה מלאה בחתחתים, חודשים פברואר מארס, מאי, שרשמו ירידות שערים חדות כתוצאה מאירועי חוץ באסיה, חודש אוגוסט כתוצאה מהתפוצצות בועת האשראי ומשבר ה"סאב פריים" שכולנו מכירים אך למרות הכול מדד ת"א 25 רושם תשואה חיובית השנה.

להלן המניות הטובות והגורעות של 2007.

מדד ת"א 25 (מעו"ף) – תשואה של 31%

מדד ת"א 75 – 2.5%

מדד בנקים – 5.5%

מדד נדל"ן 15 – 1.9%

מדד יתר 50 -5.5%- 

תיק האיתותים של טלנירי – 26%!!   השירות נפתח באפריל השנה (8 חודשים)

                      גרף ת"א 25 (מעו"ף)

עליות שערים בדצמבר, מקרבים את מדד ת"א 25 לרמות השיא.

כרגע נראה כי נתקל בהתנגודת יורדת (קו אדום מקווקוו) פריצה שלה יוביל לניסיון פריצה של רמת היא ב 1246 נקודות (קו אדום ). אם נראה פריצה במחזור גבוה של מעל 2 מיליארד ש"ח ייחשב איתות חיובי למדד וכנראה המשך עליות.

לאחר הפריצה תחשב רמת 1246 נקודות כרמת תמיכה.

 

 

                            דולר \ שקל

 

לאחר שבירת רמת ה 4 ש"ח לדולר שהייתה רמת תמיכה ראינו המשך ירידות לכוון 3.8 המהווה רמת תמיכה אופקית עוד משנת 98. שבירה של אות הרמה יוביל להמשך חולשה בדולר מול השקל והמשך שירודת לכוון 3.6 ש"ח לדולר.

פריצת ה 3.92 ש"ח לדולר שהינה רמת שפל קודמת יוביל להתחזקות אל רמת ה 4 ש"ח לדולר.

פריצת ה 4 ש"ח לדולר יוביל לסיום מהלך הירידות והמשך התחזקות ל 4.2 ש"ח .

 

 

 

                         נפט CRUDE

לאחר הגעה לרמת שיא קרוב ל 100 דולר נחלשו החוזים על הנפט וירדו לרמת ה 90 דולר המהווה רמת תמיכה כפולה, הן אופקית והן פיבונאצי 38.2%.

הירידה מהווה כתיקון טכני בלבד וכרגע נראה מהלך עליות שוב וניסיון פריצה של רמת השיא ורמת ההתנגדות (קו אדום). פריצה של אותה רמה ייחשב איתות להמשך עליות לכוון רמת ה 107 דולר לחבית נפט.

כלשון בפריצה יוביל את הנפט שוב לתיקון מטה לכיוון ה 90 דולר לחבית.

        

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il