TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 19-12-2007

אי אפשר להגיד , לא ידענו, הכתובת הייתה על הקיר וגם בסקירות שלי כבר לא מעט זמן אבל מסיבה שאיננה ברורה לי , כל האנליסטים, ויודעי הדבר לא הגיעו למסקנה הזו שהאינפלציה מרימה ראש בצורה מאוד מפחידה. את ה"בום" קיבלנו ביום שישי (שבוע שעבר) כאשר פורסם מדד המחירים לצרכן בישראל, ומדד המחירים לצרכן בארה"ב והעלה בחדות את החששות לפריצה של יעדי האינפלציה.
אוראל סרור | 20/12/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

אי אפשר להגיד , לא ידענו, הכתובת הייתה על הקיר וגם בסקירות שלי  כבר לא מעט זמן אבל מסיבה שאיננה ברורה לי , כל האנליסטים, ויודעי הדבר לא הגיעו למסקנה דומה שהאינפלציה מרימה ראש בצורה מאוד מפחידה.

את ה"בום" קיבלנו ביום שישי (שבוע שעבר) כאשר פורסם מדד המחירים לצרכן בישראל, ומדד המחירים לצרכן בארה"ב והעלה בחדות את החששות לפריצה של יעדי האינפלציה (1%-3%).

ארה"ב נמצאת במהלך הרחבה מוניטארית (הורודת ריבית ) וזאת על מנת להקל  על נזילות הכספים וקריסת הבנקים כתוצאה ממשבר ה"סאב פריים".

אמנם הכלכלה בארה"ב נמצאת בהאטה ומאיימת אף להתדרדר למיתון, האינפלציה מהווה איום לא פחות חמור, אך נראה כי כרגע העדיפות היא להמשך הורדות ריבית והתמודדות עם האינפלציה בשלב מאוחר יותר, ואם תשאל דעתי ,זה יהיה מאוחר מידי!

הנגיד לשעבר של הבנק המרכזי בארה"ב, אלן גרינספאן, דיבר השבוע כי הסיכוי לסטגפלציה בארה"ב גדל והסיכון עלה ל 50% בכך שהכלכלה הגדולה בעולם תיכנס למיתון.

שבוע שעבר דווח על הזרמת כספים נוספת ע"י התאגדות של חמישה בנקים מרכזיים, הפדרל ריזרב(ארה"ב), הבנק המרכזי האירופי והבנקים המרכזיים של בריטניה קנדה ושוויץ. הבנק האירופאי ECB דיווח בנוסף השבוע על הזרמת הלוואות בריבית נמוכה מהריבית בשוק בשיעור עצום של 500 מיליארד דולר.

מטרת האירגון הזה הינו להגדיל הנזילות וניסיון "נואש" אולי אחרון לצאת מהפלונטר של משבר האשראי העולמי, שעדין תופס כותרות ולא מראה סימנים של הפוגה.

 

בישראל, לעומת זאת ממשיכים לצמוח, אמנם בקצב איטי יותר ב 2008 אך מיתון לא נראה באופק , למרות הכל, איום האינפלציה חזק יותר ולכן העלאת ריבית בשיעור של 0.25% ביום שני הקרוב נראת כבלתי נמנעת וזאת לאור המדד הגבוה שפורסם וצפי להמשך מדדים גבוהים גם בעתיד.

היום פרסם בנק ישראל עידכון למדד המשולב אשר עלה ב 0.6% בנובמבר ומדדי ספטמבר אוקטובר עודכנו מעלה ובכך מציינים המשך התרחבות בכלכלה המקומית.

 

בשוק ההון, ראינו שבוע שלילי מאוד, עם ירידות חדות של 4% בשלושה הימים הראשנים של השבוע, כאשר אתמול והיום (חמישי) תיקן השוק במעט אך עדין סוגר שבוע שלילי.

החששות מאינפלציה והעלאת ריבית הובילו לאותם ירידות שערים, ומדד הנדל"ן היה הראשון בחדות הירידות ולא מראה עד עכשיו סימנים של מנוחה אפילו לרגע.

  

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

                  

ניתן לראות שהשוק נכנס לתוך דשדוש בין רמת 1240 נקודות ל- 1165 נקודות.

כרגע המסחר הוא בתוך הדשדוש כאשר רמת ה 1200 נקודות מהווה רמת התנגודת כפולה, הן רמת התנגדות אופקית והן ממוצע נע 50 ימים (קו אדום).פריצה של אותה רמה ייחשב אתות חיובי נוסף לקראת עליות לרמת השיא באזור ה 1245 נקודות.

כשלון של פריצה יוביל לירידות לאזור ה 1165 נקודות המהווה רמת תמיכה חזקה מאוד.

 

                            דולר \ שקל

לאחר ששברנו את רמת התמיכה ב 3.92 ש"ח לדולר, ראינו זינוק חד אל מעל אותה רמה וכל זאת במהלך השבועיים האחרונים. לאחר הפריצה ונגיעה ברמת ה 4 ש"ח לדולר, ביום שלישי תיקון הדולר את העליות בבת אחת וכרגע נתמכך על רמת 3.93- 3.92 נקודות.

שבירה נוסופת של אותה רמה ייחשב שוב איתות שלילי לדולר והמשך החלשותו מול השקל.

העלאת הריבית הצפויה ביום שני הקרוב הינה הסבר הפונדומנטלי להמשך החלשות הדולר מול השקל, ואילו החלשות הדולר בעולם נובעת ממהלך הורדות הריבית בארה"ב.

כלשון בשברית התמיכה האופקית (קו ירוק) ייחשב אתות LONG לדולר והמשך התחזקותו מול השקל בטווח הבינוני.

נפט CRUDE                          

הנפט נסחר סביב רמות ה 90 דולר לחבית. רמה זו מהווה רמת תמיכה חשובה בטווח הקצר כאשר אם תתשבר צפויים להיות ירידות שערים במחירי החוזים על הנפט לאזור 85 דולר לחבית שם אנו רואים רמת תמיכה עולה שבעבר הייתה רמת התנגדות עולה שהחלה מתחילת 2007 (מצוייר בגרף כקו מקווקו שחור).

כשלון בשבירת ה 90 דולר לחבית והתבססות מתחת יוביל לשפל חדש הגבוה יותר מהשפל שנוצר בתחילת החודש ובכך יתחיל מהלך נוסף של עליות שערים בנפט לכיון רמות השיא.

                                    

 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il