TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית 08-11-07

צרות בצרורות, או אותה צרה בצורה שונה? יותר מידי בלאגן בעולם, כאשר בשורה תחתונה מנסים לעלות ולשבור שיאים גם בגובה וגם בטווח השנים שבה הבורסות בעולם עולות. מחזור כלכלי נע במגמות, 4-5 שנים של גאות 1-2 שנים של שפל. שנת 2007 מסתיימת ואתה מסתיימות 5 שנים של גאות כאשר הצפי לפי בתי השקעות רבים כי גם 2008 צפויה להיות טובה לפחות במחצית הראשונה.
אוראל סרור | 8/11/07, 00:00

 

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

צרות בצרורות, או אותה צרה בצורה שונה? יותר מידי בלאגן בעולם, כאשר בשורה תחתונה מנסים לעלות ולשבור שיאים גם בגובה וגם בטווח השנים שבה הבורסות בעולם עולות.

מחזור כלכלי נע במגמות, 4-5 שנים של גאות 1-2 שנים של שפל.

שנת 2007 מסתיימת ואתה מסתיימות 5 שנים של גאות כאשר הצפי לפי בתי השקעות רבים כי גם 2008 צפויה להיות טובה לפחות במחצית הראשונה.

שני אירועים מרכזיים תפסו את הכותרות השבוע, אם נתעלם מעונת הדוחות הלא טובה.

הדולר שנמצא בשפל של 9 שנים לאור הורדות הריבית בארה"ב בחודשים האחרונים .

נסיקה חסרת מעצורים של מחירי הנפט בעולם.

הדולר נחלש בעולם כתוצאה מהפרשי הריביות וכן החששות ממיתון בארה"ב.

הודעת ממשלת סין כי ברצונה להחליף את יתרות המט"ח העצומות שלה ולגוון אותם במטבעות שונים ולא רק בדולרים. ברגע שסין תמכור ואילו אחוז קטן, הדולר צפוי לרשום שפל חדש בנוסף לצפי הורדות ריבית נוספות (לפחות אחת) ואילו הריביות במגזר האירופי ובאסיה נשארות ללא שינוי. על פניו נראה כי הורדת ריבית טובה לבורסה, מטרתו של הפדרל ריזרב זה להגדיל את הצריכה , להיפטר מעודפי הבתים הקיימים ולעזור למשק לצאת מההאטה שבו הוא נמצא, אך מה יקרה עם האינפלציה?

ישנה מילה אחת שמרתיעה כל איש פיננסים ולא משנה באיזו דרגה הוא נמצא.

סטגפלציה – המצב של האטה בכלכלה תוך כדי פריצה של יעדי האינפלציה.

זה המצב שכרגע מתעופף לא בעולם אך נראה כי לא מוכנים לדבר עליו.

נפט נושק ל 100 דולר, הזהב רושם שיאים, ומחירי החיטה,קפה, וסחורות נוספות מרקיעות שחקים. אז הורדת ריבית תגדיל את הצריכה הפרטית הציבור יתחיל לצרוך יותר, אך השאלה מי יהיה יותר חזק ומהיר. האם האינפלציה תפרוץ שיאים אחרי שארה"ב תצא מההאטה או ההפך. אירוע דומה התרחש בשנת 1979 שבה התהוו רפורמות חדשות בעולם כולו.

סין בצעדיה הראשנים לרפורמה כלכלית הנפט ברמות שיא (באותה תקופה). ארה"ב נמצאה במיתון ולא נראו בטווח הקצר שום סימנים לסיומו.

 

משבר האשראי היה נראה עד לפני שבועיים שבו החל ראלי עליות רציף בבורסות בעולם כי הגיע לסיומו אך מהר מאוד התפוצצה בועת השמחה כאשר סיטי (סיטיגרופ בדימוס) ומריל לינץ  מדווחות על הפסדים נוספים בסדרי גודל אסטרונומיים ברבעון השלישי והרביעי של שנת 2007.

יו"ר הפדרל ריזרב לשעבר, אלן גרינספאן, דיבר השבוע כל כך שהכלכלה האמריקנית צפויה לחוות עוד כאב וכי לבנקים הבינלאומיים יידרשו עוד כמה חודשים עד שיתברר היקף המלא של הפסדיהם ממשכנתאות סאב פריים ומני"ע שקושרים בהן.

מניות הבנקים וחברות  הברוקרים בארה"ב צפויים לדווח על עוד כ 10 מיליארד דולר ברבעון הריבית שיצטרפו לעשרות המיליארדים שדווחו ברבעון השלישי.

 

נגיד בנק ישראל , סטנלי פישר, דיבר בוועידת ראש הממשלה לייצוא ולשיתוף פעולה בינלאומי כי ברצונות לשמור על יעדי האינפלציה. שנה שעברה נשבר היעד התחתון של 1% ואילו השנה החששות היו  כי ייפרץ היעד העליון של 3%.

תנודתיות רבה בשערי האינפלציה כתוצאה מתנודתיות גבוהה בשער הדולר המהווה אחוז ניכר במדד המחירים לצרכן.  הכלי הידוע בניהול מוניטארי הוא הריבית במשק אשר עלתה בחודשים האחרונים מ 3.5% ל 4% בכדי למנוע מהדולר להתחזק ובמקביל הריבית בארה"ב ירדה מ 5.25% ל 4.75% ובכך הורידה את שער החליפין בין השקל דולר ובכך מקטינה את האינפלציה החזויה לסוף שנת 2007 וייתכן אף לשנת 2008.

פישר ציין כי האינפלציה בישראל אינה גבוהה "ואני רוצה להעלות אותה טיפה אל תוך הטווח 1%-3%, ארגיש לא טובה במצב של מיתון ואינפלציה נמוכה או שלילית. אני חושב שבשנת 2007 נשיג את היעדים הלו וכך גם בעתיד" אם יורשה לי להביע דעה...

יעדי האינפלציה ימשיכו להיות תנודתיים וגם אם נמצא בתוך היעדים אין לא אומר שדרכו של הנגיד מתאימה. הדרך היחידה לשמור על אינפלציה אמיתית הינה לנטרל את ה"דולרזציה".

 

 

לסיכום השבוע בלאגן. אין ספק שבעולם מאמינים ורוצים המשך עליות בבורסה ונראה כי בוחרים להתעלם מנתוני המאקרו המתפרסמים בארה"ב שהינה הכלכלה הגדולה בעולם שמושכת את כל השווקים המתעוררים. האטה בארה"ב תקטין את הייצוא וההתפתחות הכלכלית של מדינות רבות בעולם.

פסימיות במתווה של אופטימיות. התרגלנו לעליות. אז מה פתאום עכשיו זה ייגמר?

ההיסטוריה כן חוזרת על עצמה אבל כל פעם במתווה שונה.

 

 

 

 

 

                        גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

המשך מגמה שוורית אך ניתן לראות בגרף הרבה מאוד GAP (פערים) שנובעים כתוצאה מהשינויים במדדי הבורסה בארה"ב. הקורלציה גבוהה מאוד ולכן שינוים במדד נובעי מלא משינוים במשק הישראלי ובבורסה הישראלית פריצת רמת השיא באוקטובר אותתה על המשך מגמה של עליות עד החששות לא תמו כפי שצוין בתחילת הסקירה.

תנודות רבה עוד צפויה בעתיד הקרוב.

 

 

 

 

 

 

 

                                דולר \ שקל

מהלך העליות שראינו באפריל מהווה תיקון טכני בסה"כ למהלך הירידות הארוך של הדולר מול השקל. (ירידות הדולר ולא התחזקות השקל חשוב לשים לב)

שבירת רמת 3.9 ש"ח לדולר יהווה המשך מהלך חולש הדולר כאשר היעד הראשון הינו 3.6ש"ח

בהשוואת השקל אל סל מטבעות בנטרול הדולר, ניתן לראות כי אין שום ייסוף בשקל וספק אם נרשם ייסוף בשנה או שנתיים האחרונות.

יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי, החליט שהעדיפות שלו כרגע היא שימור הנזילות בשוק האשראי האמריקני, וזאת הוא עושה ע"י הורדת הריבית במשק ובכך מחליש את מעמד הדולר בעולם

 

 

 

                                            נפט CRUDE

 

"מעלה מעלה מעלה..." חבל שדווקא במסחר הזה הציבור לא שמח.

מחירי הנפט נוסקים ונושקים ל100 דולר לחבית שלפני חצי שנה היה נראה כמו חלום יחסית רחוק אבל אפשרי בהחלט.

תחזית הקונצנזוס בקרב אנליסטים בעולם קובעת שמלאי הנפט הגולמי ירד בשבוע שעבר ב 1.6 מיליון חביות אולם בעיות אחרונות שקשורות למזג האוויר במקסיקו הובילו לאי ודאות גדולה יותר באשר לנתונים שיפורסמו היום. מלאי הנפט בארה"ב רשמו ירידות גדולות ובלתי צפויות בשתי הפעמים הקדומות שבהם פורסמו הנתונים.

הקפיצה הנוספת במחירים השבוע הסתייעה בדוח שווריי של משרד האנרגיה של ארה"ב שהזהיר שיסודות לוחצים עלולים להמשיך לדחוף את מחיר הנפט מעלה. המשרד קובע שאופ"ק יצטרך להוסיף 700 אלף חביות ביום נוסף לתפוקה היומית שלו העומדת על 500 אלף חביות כדי לאזן את השוק ברבעון הראשון לשנת 2008.

הביקוש הגואה לנפט של סין והודו גם כן מהווה כקטליזאטור רציני לעליה במחירי הנפט בטווח הארוך ויגביר את הסכנה להפרעות באספקת הנפט.

בשנת 2030 מדווחים אנאליטיים כי סין והודו עלולות לצרוך נפט בכמויות שצורכות כיום ארה"ב ויפן, ותרחיש כזה יחזק מאוד את מעמדן של מפיקות הנפט בייחוד מדינות המזרח התיקון ורוסיה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il