TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 6 לספטמבר

תם לו חודש אוגוסט ואתו גם הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2007. מרבית הדוחות הראו על המשך צמיחה של החברות הציבוריות וכן גם על גידול ברווחיות. בנוסף לנתונים החיובים האלה גם ראינו הקפאת הנפקות לציבור בקרב מניות רבות בתל אביב וזו לאור הירידות החדות. אך למרות הכל משבר הנזילות , "סאב פריים" , עדין מרחף באוויר, ועדיין קיים חוסר וודאות בשווקים העולמים כאשר החששות הכבדים מגיעים מכיוון ארה"ב אשר "מאיימת" על האטה משמעותית ובמקרה הגרוע אפילו מיתון.
אוראל סרור | 6/9/07, 00:00

נכתב ע"י אוראל סרור

 

       סיכום שבועי – נכתב לפני תום המסחר ביום חמישי

 

תם לו חודש אוגוסט ואתו גם הדוחות הכספיים לרבעון השני של שנת 2007.

מרבית הדוחות הראו על המשך צמיחה של החברות הציבוריות וכן גם על גידול ברווחיות. בנוסף לנתונים החיובים האלה גם ראינו הקפאת הנפקות לציבור בקרב מניות רבות בתל אביב וזו לאור הירידות החדות.

אך למרות הכל משבר הנזילות , "סאב פריים" , עדין מרחף באוויר, ועדיין קיים חוסר וודאות בשווקים העולמים כאשר החששות הכבדים מגיעים מכיוון ארה"ב אשר "מאיימת" על האטה משמעותית ובמקרה הגרוע אפילו מיתון.

דיווחים רבים של בתי השקעות בארה"ב ואף של בכירים במשק המציינים כי החששות היום הינם האטה ארוכת טווח בארה"ב וזאת לאחר מספר נתוני מאקרו שהתפרסמו השבוע ביניהם ספר הבז' - היוצא כשבועיים לפני קביעת המדיניות המוניטארית על ידי ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי). בספר מרכזים נגידי 12 המחוזות של הפד', נתונים כלכליים המעידים על הסביבה הכלכלית בכל מחוז.

סקר מדאיג של ADP (ספקית פתרונות ניהול כוח אדם בארה"ב) על נתוני התעסוקה בארה"ב , כי מספר  מקומות התעסוקה שנוספו למשק האמריקאי בחודש אוגוסט במגזר הלא חקלאי עומד הרבה מתחת לתחזיות האנליסטים .

בית ההשקעות – בר סטרנס המדווח על קיצוץ תחזית הצמיחה העולמית ל 2008 בגלל עלית הסיכון למיתון בארה"ב.  

בשורה התחתונה בשוק האמריקאי כולם מחקים ל 18 לספטמבר בו יחליט יו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, לגבי המדיניות המוניטארית והאם יסגור מעגל עם הקונצנזוס הקיים בקרב הסוחרים ובתי ההשקעות על הורדת ריבית ראשונה מזה 4 שנים  מרמת 5.25% ל 5%.

 

97% מקרנות הנאמנות בארץ הראו על תשואה שלילית בחודש אוגוסט כאשר 10% מכל ענף קרנות הנאמנות נמחק כתוצאה מהנפילות של משבר ה"סאב פריים".

מסתבר שחלק ניכר מקרנות הנאמנות שפרסמו שהם תחליף סולידי למק"מ ניפצו האשליות והראו על ירידות חדות יחסית להשקעה סולידית.

ונכון לעכשיו המשקיעים פוחדים להיכנס לאותן קרנות, היקף אחזקות הציבור בשוק הון הישראלי ירד באופן משמעותי וניתן להרגיש זאת בהיקפי המסחר היומיים אשר ירדו בצורה משמעותית מ 1.8-2 מיליארד ש"ח  למיליארד ש"ח..

 

לסיכום אוכל לאומר כי אם נאגד את כל המידע שמתקבל היום בשוק ע"י אנשי מקצוע באשר הם ," משבר ה"סאב פריים" הינו משבר שאין להתעלם ממנו אך במקביל איננו משבר כלל עולמי וההשפעה שלו על הכלכלה הגלובלית קטנה יחסית למשברים הקודמים".

מה שכן אותו משבר יכול להוביל להערכות שונה של המלווים קיטון בצריכה הפרטית, והאויב הרציני של המגמה השוורית כרגע בשוק הינה ארה"ב אשר צפויה להיכנס להאטה ועל כן ממתינים כולם להצהרת בן ברננקי לגבי המדיניות המוניטארית ב – 18 לספטמבר.

הדשדוש הקיים בשוק בשבועות האחרונים בהחלט מוביל לשתי מסקנות.

  1. השוק "צובר" תאוצה לקראת מהלך עליות נוסף
  2. פחד השורר בשוק מונע ממשקיעים להיכנס להשקעות בחברות ועל כן אין אנו רואים עליות שערים ואף גידול במחזורי המסחר.

 

 

 

  

 

 

                                    גרף ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

בגרף המצורף ניתן לראות כי השוק מתקשה לחזור למגמה עולה וזאת לאחר תיקון חד לאזור רמת ה 1050 נקודות מרמת שיא של 1065 נקודות.

ממוצע נע 200 (קו ירוק) מתרומם לכוון רמת ה 1050 נקודות שיברה של אותם רמות ייחשב אותות שליליי לשוק ויוביל להמשך ירידות עד רמת התמיכה הבאה 1000 נקודות.

רמת ההתנגדות הקרובה הינה 1080 נקודות -+ 5 נקודות שהיוותה גם רמת תמיכה בחודש אפריל ונכון לעכשיו הן בטווח התוך יומי והיומי מהווה רמת התנגדות חזקה.פריצה שלה יוביל לבדיקת ממוצע נע 100 ימי באזור ה 1090 נקודות ורק פריצה של שתי רמות ההתנגדות הללו יחשב איתות חיובי לשוק והמשך המגמה לעליות.

 

                                    נסדק

לאחר פריצה של רמת 2520-2500 נקודות פרץ הנסדק גם את ממוצע נע 100 והתרומם לכוון רמת ההתנגדות הבאה  2630 שהנה הרמת התנגדות חלשה יחסית. פריצה שלה יוביל לאזור רמת ההתנגדות ושיא תקופתי ברמת  2700 נקודות.

 

 

 

 

 

                                דולר \ שקל

 

מגמה ראשית ירידות. המגמה החלה בתחילת 2006 והסתיימה בסוף מאי 2007.

לאחר מהלך חזק מאוד לטובת השקל והחלשות הדולר התחזק הדולר משמעותית לכוון 4.35 שנה רמת התנגדות חזקה מאוד אך מהלך ההתחזקות היה מהיר ונחשב רק כתיקון טכני למגמה ארוכה יותר ועל כן לא מסמל על שינוי מגמת החלשות הדולר מול השקל.

כיום נמצא היחס דולר שקל בנקודה חשבוה מאוד לאחר שבירת הממוצעים הנעים 100 ו 200, (שחור וירוק). המצאות הדולר מתחתיהם מחזק את ההשערה כי מגמת התחזקות השקל אל מול הדולר  עדין לא הגיעה לסיומה.

 

                                נפט CRUDE

 

מגמה עולה של הנפט אך לאחר הגעה לרמות שיא של כמעט 80 דולר לחבית נחלש הנפט בצורה משמעותית כחלק ממשבר הסאב פריים וחששות מהקטנת הצריכה.

הנפט הגיע לרמת תמיכה כפולה 70 דולר החופפת לממוצע נע 100 (קו שחור) ולאחר מכן החל לזנק בכיוון חד למעלה שוב פעם בניסיון פריצה של רמת ההתנגדות 80 דולר.

כרגע השוק ממתין לישיבת קרטל אופ"ק לגבי היקף הייצור של הנפט הגולמי לאור מחסור במלאי הנפט בעולם. פריצת רמת ההתנגדות (קו אדום) יוביל לעליות עד 100 דולר לחבית.

 

 

 

 

                                                זהב

 

החלשות הדולר השבוע הוביל את הזהב לעליות שערים לכוון רמת ההתנגדות האופקי ת(קו אודם) סביב רמת 685 דולר לאונקיה.כשלון בפריצת רמת ההתנגדות האופקית יוביל להמשך ירידות לכוון רמת התמיכה העולה (קו שחור עבה) החופפת גם לרמת ממוצע מחיר 100 ימים (קו שחור דק).

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il