TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סיכום שבועי 30 באוגוסט

שבוע פקיעה נוסף תם, ועמו עוד חודש. נגזרים על מדד המעוף פקעו ברמת 1079 נקודות ונגזרי הדולר פקעו ברמת 4.12 שקל לדולר. חודש שני של תשואה שלילית במדדים המובילים בתל אביב לאור משבר הסאב פריים אשר ממשיך להעיב על חברות המשכנתאות וקרנות גידור שממשיכות לדווח על פשיטות רגל. פרסום הפרוטוקולים של ועידת השוק הפתוח של הבנק המרכזי בארה"ב ב 7 לאוגוסט אשר הוביל לאכזבה רבה בקרב המשקיעים לאור כך שלא נמצא ולו רמז אחד לגבי הפחתת הריבית בארה"ב כפי שחשבו הפעילים השבוע.
אוראל סרור | 30/8/07, 00:00

סיכום שבועי  - נכתב לפני סיום מסחר

 

 שבוע פקיעה נוסף תם, ועמו עוד חודש. נגזרים על מדד המעוף פקעו ברמת 1079 נקודות ונגזרי הדולר פקעו ברמת 4.12 שקל לדולר.
חודש שני של תשואה שלילית במדדים המובילים בתל אביב לאור משבר הסאב פריים אשר ממשיך להעיב על חברות המשכנתאות וקרנות גידור שממשיכות לדווח על פשיטות רגל.
פרסום הפרוטוקולים של ועידת השוק הפתוח של הבנק המרכזי בארה"ב ב 7 לאוגוסט אשר
הוביל לאכזבה רבה בקרב המשקיעים לאור כך שלא נמצא ולו רמז אחד לגבי הפחתת הריבית בארה"ב כפי שחשבו הפעילים השבוע.
קרן גידור אוסטרלית מדווחת על פשיטת רגל, יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי מדווח כי ההחמרה על ההגבלות שהוטלו על שתי חברות המשכנתאות הגדולות בארה"ב מוגזמות  "ההגבלות לא צריכות להיות חמורות יותר, וזאת במטרה לאפשר להן להעמיד הלוואות חדשות". הרגולאטור דחה את בקשתן של שתי החברות לרכוש הלוואות בתים במטרה להקטין את מצוקת האשראי שפוקדת היום את השוק האמריקאי.
חתן פרס נובל לכלכלה, ג'וזף שטיגליץ, לשעבר הכלכלן הראשי בבנק העולמי ציין היום (חמישי) כי כלכלת ארה"ב עלולה להידרדר לתקופת שפל ארוכה על רקע משבר הסאב פריים ואולם איננו סבור כי תהיה תקופה של מיתון .
 
נגיד בנק ישראל , סטנלי פישר, ל 4%, בצע העלאת ריבית נוספת לאחר שהגענו לשפל כל הזמנים עם פער הריביות בין ישראל לבין ארה"ב. אשר עמד על 1.75%.
הריבית בארץ עמדה על 3.5% ובארה"ב על 5.25%. ביולי העלה סטנלי פישר את הריבית ל 3.75% וביום שני האחרון העלה פעם נוספת ל 4%.
מהלך עליות הריבית לא צפוי להסתיים השנה כאשר קיים קונצנזוס בין בתי ההשקעות והבנקים כי הריבית בארץ צפויה להגיע עד רמת 4.75% ואולי אף 5% השנה.במטרה לעצור את האינפלציה אשר נמצאת כבר קרוב לרצועה העליונה של 3%.
 
מאז תחילת הירידות בסוף יולי, תעשיית קרנות הנאמנות אבדה עשרות מיליארדי שקלים כאשר יותר משני שליש נבעו מפדיונות של הציבור, לאחר פדיונות רבים כך ניתן היה להרגיש כי המסחר בבורסה בשבוע האחרון היה מאוד אנמי, עם מחזורי מסחר של מיליארד שקל, היקף מסחר אשר לא ראינו בבורסה למעלה משנה
 
לסיכום השבוע, משבר הסאב פריים עדיין בכותרות לא מראה סימנים של חולשה, השווקים עצבניים ונעים בתנודות חדות לחיוב ולשלילה, אך עדין לא בוחרים מגמה ברורה.
המשק הישראלי צמח בחציון הראשון ברמת שיא מאז תחילת הצמיחה ב 2003 אך לא נראה כי הקצב צפוי להמשך וכך גם בארה"ב כאשר קיימים חששות מרובים לא רק מהאטה אלא גם ממיתון ארוך טווח שיגרור את השווקים בעולם לירידות שערים.
 
 
 
 
דוחות כספיים :    
 
אלקטרה נדל"ן – הכנסות החברה מדמי שכירות מראים על עליה של 130% ל 157 מיליון שקל. חלק הגידול נובע מהערכה חשבונאית מאחר שהחברה הגדילה אחזקות בנכסים קיימים מעל ל 50% ולכן הכנסות רווחי חברות כלולות עבר לשכר דירה מהכנסים עצמם.        סך ההכנסות לרבעון השני הסתכמו על 269 מיליון שקל גידול של 60% לעומת 22.12 מיליון ברבעון המקביל ו 192.9 מיליון שקל ברבעון הקודם..הרווח הנקי הסכתם על 96 מיליון שקל לעומת 13 מיליון ברבעון המקביל ו 51 מיליון ברבעון הקודם מנכ"ל החברה ומיידה טוען שהמספרים מעידים על עליה אמיתית ומתמשכת בפעילותה ואיתנותה של אלקטרה נדל"ן בנוסף משבר האשראי גם אם יתארך לא ישפיע על החברה.
 
פז נפט -  הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו על 3.45 מיליארד שקל פעילות הזיקוק תרמה לפז רווחיות תפעולית של 205 מיליון שקל המהווה גידול של 36% לעומת הרבעון המקביל כאשר דיווח החברה מציין כי ברבעון הרביעי השנה היא צפויה להתחיל שיפוץ בבית הזיקוק שנרכש ולאחר תחל לפרסם את מרווחי הזקוק לפיהם הוא פועל. הרווח התפעולי של החברה הסכתם על 320 מיליון שקל . חברת פז ממשיכה להשתפר גם בנטרול בית הזקוק בשל ייעול פעילות הדלקים וצמיחת פעילות הקמעונאית.
 
דלק נדל"ן – הכנסות החברה הסתכמו על 1.11 מיליארד שקל המהווה גידול של 225% לעומת רבעון מקביל אשתקד כאשר רכישת רשת תחנות הדלק והתדלוק של חברת DGRE תרמה כ 60% מסך ההכנסות. בשל הוצאות מימון גבוהות של 55 מיליון שקל נסגר הרווח הנקי על 91 מיליון שקל המהווה קיטון של 35% לעומת רבעון מקביל.
 
שיכון ובינוי – הכנסות החברה ירדו ברבעון השני ב 12% ל 1.024 מיליארד שקל לעומת הרבעון המקביל אשר הסכתם על 1.16 מיליארד שקל ו 1.03 מיליארד ברבעון הקודם.
הסיבה לרווח גדול ברבעון המקביל הי מהמכירה של קניון גבעתיים שהניבה הכנסה של 325 מיליון שקל.
הצמיחה העיקרית של החברה הינה בתחום הסלילה והתשתיות עם הכנסות של 515 מיליון שקל , גידול של 33% לעומת רבעון מקביל אשתקד. החברה ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית תוך ביסוס וחיזוק שלושת מנועי הצמיחה שהוגדרו הכוללים הרחבת פועלות הזכייניות בארץ ובחו"ל ומעורבות במגה פרויקטים בתחום התשתיות פיתוח תשתיות בארץ ובחו"ל" הרווח הנקי הסכתם על 35.8 מיליון שקל לעומת 64.4 מיליון ברבעון הקודם ו 61.18 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
 
בנק לאומי – דוחות שיא לבנק לאומי עם רווח נקי של 913 מיליון שקל עם תשואה של 20.9% על ההון. רווח מפעילות מימון ברבעון השני הסתכמה על 1.8 מיליארד שקל לעומת 1.796 מיליארד ברבעון המקביל. גידול משמעותי בהכנסות התפעוליות וקיטון הוצאות תפעוליות. " הדוף,ח נתן ביטוי לצמיחת הבנק התואמת לצמיחת המשק. תוצאות הבנק טובות מאוד ואיכותיות – יש עליה של 5.5% באשראי לציבור גידול של 2% בפיקדונות הציבור, קפיצה של 15.6% בנכסים מנוהלים ותיקי ני"ע זינוק של 23% בהכנסות מפעיות הלקוחות בני"ע הנובעת מעלית השווקים וכמו כן ירידה חדה בהפרשות לחובות מסופקים כך ציין משנה הבכיר למנכ"ל.
 
דו"ח אפריקה - קיטון משמעותי ברווחים מעסקאות בניה מקרקעין שעמד על 170 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד ירד משמעותי ל 54 מיליון שקל  ברבעון השני. בנוסף ישנו גידול קל ברווחים וגידול כמעט אפסי בתחומים הקטנים כמו תעשיה טקסטיל .
הפסד של של 22 מיליון שקל מחבורת כללוות נטו  שזה אומר חברת אלון (דלק) דרך ארץ, תדיראן טלקום, ופעילות בתחום ההון.החברה רשמה רווח הון חד פעמי של 3.4 מיליארד שקל כתוצאה מהנפקת AFI. כתוצאה מכך רשמה רווח נקי עצום של 3.46 מיליארד שקל לעומת 162 מיליון  ברבעון המקביל אשתקד.הגידול בנדל"ן להשקעה גדל כתוצאה מיישום תקן חשבונאות של IFRS  לפי השווי ההוגן  על פי הערכות שווי  של מעריכים חיצוניים החברה רושמת גידול קל של 4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007 לעומת מחצית מקבילה אשתקד.קיטון של 5 מיליון שקל ברווחים מבתי מלון  לעומת חציון שעבר בשורה התחתונה, למרות הרווח החד פעמי כתוצאה מהנפקת AFI אפריקה ישראל ממשיכה להרחיב את הפעילות שלה ודיווח ביום חמישי על כניסה למרכז אמריקה בהחלט יכול להציף לה ערך

 

 

                                ת"א 25 (מעו"ף)

 

 

 

 

המדד המוביל בבורסה בתל אביב נמצא בצומת דרכים שבא עידן לא החליט לאן לפנות.
רמת תמיכה אופקית חקה באזור 1050 נקודות ורמת התנגדות חקה באזור 1080 נקודות (קו אדום)
רמת ההתנגדות האופקית קרובה מאוד לרמת התנגדות של ממוצע נע 100 ימים ובכך מאותת על ההתנגדות החזקה הקיימת בטריטוריה ה 1080-1085 נקודות.
שבירה של 1050 יוביל לבדיקת ממוצע נע 200 (קו ירוק9 התבססות מתחת לאותו ממוצע ייחשב איתות שלילי לשוק. פריצת ממוצע נע 100 ו1080-1085 ייחשב איתות לונג לשוק ועליות לכוון רמות השיא כאשר רמת ה1160 תצטרך להיפרץ ואז ירשמו רמות שיא חדשות.
מחזורי המסחר קטנו משמעותית בשבוע האחרון, כאשר מחזורי מסחר קטנים במגמה, זה איתות ראשון לכך שהמגמה לקראת סיום ועל כן ניתן להעריך כי הירידות אולי צפויות להימשך אך לא לאורך זמן.
 

 

 

 

 

 

                                    דולר \ שקל

 

 

 
לאחר תיקון טכני של מהלך החלשות הדולר מתחילת 2006 ממשיך להחל הדולר ושובר את התמיכות לפי ממוצעים נעים 100 ו 200. כרגע לא קיימות רמות תמכה קונקרטיות חזקות וייתכן שנראה תיקון קל למעלה אך מגמת החלשות הדולר מול השקל לא צפויה להיפסק

 

 

                                                נאסד"ק

 

 

גם בארה"ב לא רואים מנוחה, והשוק נמצא בדשדוש בין שני רמות ממוצעים נעים . אחד בצבע שחור דק שהינו ממוצע נע 100 ימים והשני ממוצע נע ארוך 200 ימים (צבע ירוק) שבירה והתבססות מתחת לרמת 2500 נקודות וממוצע נע 200 יוביל את השוק בארה"ב להמשך ירידות שערים שבסבירות גבוהה יהיו כתוצאה ממשבר הנזילות בשווקים. פריצה של ממוצע נע 100 ייחשב כסיום מהלך היורדות בארה"ב וכנראה עליות לכוון רמות השיא.
אך כל עוד נמשיך לראות תנודות חריגות עם עליה חדה וירידה חדה נמשיך לראות פחד של משקיעים ודשדשו סביב רמות ה 2450-2550 נקודות.

 

                                                נפט CRUDE

 

 

 

 

ממגמת ההחלשות של הנפט הגיעה לסיומה כאשר הגיע לרמות מחיר של 70 דולר וכרגע המסחר נע סביב 73 דולר עד 71 דולר.
דיווח על מלאי הנפט ירד והעלה את מחירי הנפט אל מעל 71 דולר שהנה רמת התמיכה אופקית (קו ירוק) אפקט הסאב פריים עדין לא פוגע בביקוש, ולפיך מחירי הנפט לא צפויים להיחלש בזמן הקרוב אם בכלל.
ארגון אופ"ק שאחראי על 40% מהיצע הנפט העולמי לא מראה על רצון להגדיל את שעור התפוקה שלו "לא ניתן לשכנע אף חבר בארגון שיש צורך להגדיל את היצע הנפט הגולמי בשוק העולמי" לפי עבדאללה אל בדרי המזכיר הכללי של אופק וזאת עד ה 11 לספטמבר אשר הארגון צפוי להחליט על מדיניות התפוקה

 

                                    זהב

 

 

 
לאחר שהזהב הגיע לרמת התמיכה העולה (קו שחור) תקן מחיר הזהב מעלה לכוון ממוצע נע 100 (קו שחור דק) כאשר אם יפרוץ אותו צפוי לטפס עד רמת התנגדות 680 דולר לאונקיה (קו אדום) שבירת רמת התמיכה ארוכת הטווח (צבע שחור) ייחשב איתות שלילי לזהב ומקביל איתות חיובי לדולר מול האירו ויוביל את הזהב לירידות כתיקון טכני למהלך העליות החד מלפני שנתיים.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il