TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבועית - חזי קלפקה

סקירה שבועית ותחזית לשבוע הקרוב.
חזי קלפקה | 17/8/08, 10:58
השבוע השני של חודש אוגוסט , החודש שאמור להיות משעמם, הסתיים לו בצורה מעורבת , תוך אקורד סוף שבוע משמעותי וקובע לעתיד בדמות מדד מחירים מפתיע שעלה ב- 1.1 אחוז.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף בשיעור של 0.5 אחוז והגיע חזרה לרמת ה- 1020 , מדד 100 עלה ב- 0.3, מדד 75 ירד ב- 1.1, מדד הבנקים ירד השבוע ב- 0.9 אחוז, הנדל"ן ירד ב- 3 אחוז, והתל טק זינק השבוע ב- 4.1 אחוז. גם בארה"ב הסיכום השבועי היה מעורב כאשר מדד הדאו ירד ב- 0.6 אחוז, אבל האס אם פי עלה ב- 0.1 אחוז והנאסדק עלה השבוע ב- 1.6 אחוז.

השבוע עמד בסימן חגיגת הנפט והסחורות כאשר מחיר הנפט כבר הגיע במסחר ביום שישי לרמה של 111 דולר וסיים בסוף ברמת ה- 113.75 דולר לחבית. גם מחיר הזהב ירד כשם שירדו שאר מחירי הסחורות ומחיר הזהב הגיע לרמה של 800 דולר לעומת ה- 1000- שהיה לא מזמן, כאשר שאר מחירי הסחורות החשובות יורדים גם הם ביותר מ- 20 אחוז, ולמעשה מבטאים שוק דובי מובהק בתחום הנפט, הזהב והסחורות.

מה שקורה בתחום מחירי הסחורות לרבות מחיר הנפט והזהב מבטא מגמה דובית של ירידה ביותר מ- 20 אחוז מהשיא, כאשר רמות תמיכה נשברות מטה בזה אחר זה.ההאטה בעולם שהתבטאה בנתוני תל"ג רעים הן באירופה והן בארה"ב, הביאה לירידה בביקוש לסחורות , ומאידך הביאה להתחזקות הדולר לעומת המטבעות האחרים. לדוגמא הדולר התחזק 11 ימים רצופים לעומת השטרלינג ועוד ידו נטויה. גורמים אלה הביאו לירידה משמעותית בביקוש ומכאן לחגיגת הנפט והסחורות המשפיעה לטובה על הבורסות בארה"ב, ובהתאם לקורלציה גם על ישראל.

בנתוני המקרו בארה"ב לא ראינו בשורות מי יודע מה . אומנם המדדים השונים מראים שהסקטור היצרני מתחיל להתאושש קמעא , אבל יקח עוד זמן עד שזה ישפיע על שוק העבודה, שממשיך לספק נתונים גרועים, ועל שוק הדיור אשר אינו מראה בינתיים סימני שיפור, ולפעמים אף נראה כאילו הוא ממשיך להדרדר.

השאלה הגדולה בארה"ב הינה עד מתי תימשך חגיגת הנפט? ברור שהמחיר שבו נמצא הנפט כיום, אל אף השבוע הסוער בקווקז, ברמת ה- 113-114 דולר, עומד לקבל תפנית חדה או לכיוון מעל 120 או לכיוון ה- 100 דולר. פירוש הדבר הינו שתוך שבוע או לכל היותר שבועיים, יבחר הנפט כיוון אשר ישפיע מהותית על מדדי המניות בארה"ב כאשר השבוע זה נראה מאוד מתאים עקב שבוע דליל בנתוני מקרו ועוד יותר דליל בדיווח של חברות.

בישראל המצב עוד יותר לא ברור ומחכים לכיוון. אם הייתי כותב את הסקירה ביום חמישי בשעה חמש אחר הצהריים , הייתי כותב שנפרדנו סופית מרמת ה- 1012 ואנו בדרך ל- 1000 . אבל בחצי השעה האחרונה של המסחר ביום חמישי השתנה הכל. מדד המעוף, אולי בהשפעת המשחקים האולימפיים, פתחבריצה סילונית וסיים ברמת ה- 1020 .תגידו זה סימן לעוד שבוע חיובי הבא לעלינו לטובה , הנתמך על ידי ארביטראז חיובי של פלוס 0.65 אחוז, אבל אז מגיע צהרי יום שישי והלמ"ס מנחית עלינו פצצה בדמות מדד מחירים שצוחק על כל ההערכות (שהיו בין 0.4 ל- 0.8) ומזנק ב- 1.1 אחוז.

מה אומר המדד הזה? פירוש המצב בישראל היום הוא כדלקמן: בעוד שבנק ישראל, האוצר, וכלכלנים בכירים מבשרים על האטה הדופקת בשערי ביתנו, הרי שהאינפלציה מודיעה לנו שהיא כבר עולה במעלית והגיעה לקומה שניה ואין בכוונתה לעצור.האינפלציה השנתית מוערכת בכ- 4.8 אחוז. הצחקתם אותי, עוד כמה מדדים כאלה של 0.7 ו/או יותר מאחוז, וכבר נדבר על אינפלציה שנתית של כ- 10 אחוז בשנה. הכל תלוי מהיכן מתחילים למדוד את השנה.בארבעת החודשים האחרונים עלה המדד בכ- 3.5 אחוז, ובאם זה יימשך כך ( ומי מבטיח שלא ?) הרי ש- 10 אחוז יגיע גם יגיע בחישוב שנתי.

העליה באינפלציה תגרור עליה בריבית, ובאם היא לא תועלה ברבע אחוז כבר החודש , הרי שבנק ישראל יצטרך להעלותה בקצב חד יותר בחודשים הקרובים.

הבורסה בצל האינפלציה הגואה, בצל ההאטה המתקרבת תגיב גם תגיב ולכן סיכוי לראות את רמת ה- 1000 ומטה הולכת וגדלה. השאלה רק מתי.

בטווח המיידי של השבועיים הקרובים ועוד יותר קרוב השבוע הזה שבא עלינו, המסחר יתנהל לו בצל המדד והחשש להעלאת ריבית מחד, אבל בצל העליות הצפויות במדדי כי"ל והחברה לישראל ודשנים אשר שלושתן ביחד מהוות כ- 20 אחוז ממדד המעוף. השבוע ביום רביעי כי"ל מפרסמת דוחות נפלאים כך שמדד או לא מדד השבוע גם יכול להיות ירוק. מה שבטוח שיהיה תנודתי.

מדד המעוף מצוי בטווח שבין 1012 ו- 1045 . שבירת ה- 1012 תאותת על ירידה ל- 1000 ומטה. זה יכול להיות מושג עקב ההאטה הצפויה, החשש להעלאת ריבית, המתיחות בין רוסיה לארה"ב, ועלית מחירי הנפט.מצד שני ירידה במחירי הנפט בעולם ועליות בארה"ב פלוס עליות בכי"ל וגרורותיה , ועוד עליה בטבע יכולה להניע את המדד קדימה לעבר ה- 1032 בתחילה ולאחר מכן ל- 1045. שבירתה מעלה של רמת ה- 1045 תאותת על ראלי לקראת הפקיעה בעוד שבועיים, שגם לה כבר מתחיל להיות השפעה.

לאיזה תרחיש יש יותר סיכוי? ההיגיון הכלכלי אומר ל- 1012 ולמטה, אולם הבורסה מלאה תהפוכות הפקיעה בקרוב המחזורים דלילים והבטן אומרת שההפתעה בדרך ועוד נראה תנועה למעלה.

לסיכום: מחכה לנו שבוע מתוח שיש להשגיח היטב איזה כיוון עומד להבחר.

המפתחות להסתכל עליהם השבוע: מחירי הנפט. המסחר בישראל בצל המדד והחשש להעלאת ריבית, השינוי במניות כי"ל +החברה לישראל+דשנים, המתיחות בין רוסיה וארה"ב, והשינוי במחזורים שעשוי למנוע דלילות המזמינה פעילות מכוונת.

שבוע טוב.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il