TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

סקירה שבוית - חזי קלפקה

סקירה שבועית 3.8.2008
חזי קלפקה | 3/8/08, 11:29
באופן מוזר הסתיים לו שבוע יציב בשוק ההון הישראלי.מדד המעוף עלה ב- 0.7 אחוז, 100 עלה ב- 0.6 ,תל טק ב- 2.4 , ואילו הנדל"ן המשיך לרדת ב- 2.2 אחוז.

שני דברים מהותיים קרו השבוע בישראל. הראשון הינו כלכלי בצעד של העלאת הריבית על ידי הנגיד ב- 0.25 אחוז, ל- 4 אחוז. צעד זה מבליט את קווי פעולתו של הנגיד בתחום המוניטרי , כאשר שיעור האינפלציה הוא אבי החטאים, אפילו על חשבון הצמיחה. ההערכה כרגע היא שעד סוף השנה (באם לא יקרו שינויים מהותיים בארץ ובעולם ) תועלה הריבית בישראל לרמה של 4.5 אחוז.

הגורם השני השבוע הוא פוליטי וכן זוהי התפטרותו העתידית של אולמרט, אשר למעשה התפטר ורק הודיע גם מתי יפרוש סופית.

השוק נשאר אדיש לשני צעדים אלה , ולכן שערי המדדים כמעט ולא השתנו, אבל מבחינה פוליטית אנו הולכים לתקופת אי וודאות, עם פריצת תקציב אפשרית שבוודאי לא תועיל לבורסה בעיתות אלה המלוות בתנודתיות גבוהה בארץ ובעולם.

השוק המקומי המשיך להיות מושפע מהנעשה בארה"ב תוך גילוי קורלציה כמעט מלאה, והתנודתיות שבארה"ב היא שמביאה גם את התנודתיות אלינו.

בארה"ב תמה לה עונת הדוחות בקול ענות חלושה , אולם עם תיקון ברווחי החברות ב- אס אם פי 500 בשיעור של 38 אחוז לעומת הרבעון הקודם.זה עדיין לא תיקון שמראה את האור בקצה המנהרה , וזה מעט טוב יותר מהגרוע מכל שלו ציפו, כך שאת הבשורה אולי נראה בתוצאות הרבעון השלישי אשר יפורסמו בחודש אוקטובר.

הממשל בארה"ב ממשיך לתמוך במערכת הפיננסית , הן על ידי מימון זול, הן על ידי חוק הדיור שנחתם השבוע, והן על ידי הארכת האיסור למכירת שורטים.

נתוני המקרו בארה"ב הינם מעורבים עם נטיה לרעה , כאשר שיעור האבטלה עולה, צמיחה נמוכה מהצפוי, אינפלציה מתקדמת, והייצור התעשייתי לא מתקדם.כל זמן שמצב זה של נתונים ללא בשורה בתחום המקרו יישאר הרי שהדשדוש בכיוון מטה בשוק בארה"ב יימשך, והיות ובחודשיים הקרובים הבמה כולה שייכת למקרו, הרי שללא שיפור בנתוני המקרו, וללא איזהשהוא גורם מפתיע דרמטית לטובה (למשל צניחת מחירי נפט מתחת ל- 100 דולר ) , הרי שאין סיכוי לראות שיפור בשוק , וכאשר אין שיפור הרי השוק חשוף לירידה ומהר.

הגורם החשוב הנוסף שמשפיע על השוק הינו מחיר הנפט. לאחר שיא של כמעט 150 דולר הוא צנח חזרה ל- 122 וסגר השבוע ב- 125 דולר לחבית. הניתוח הטכני הטהור מנבא לנו חזרה מהירה אל מעבר לשיא הקודם, ואם זאת כך הרי שמחיר נפט מעל 150 דולר לחבית, פירושו ירידה רצינית במדדים בארה"ב, ובהמשך לכך גם בישראל עם אפשרות להגיע לרמת ה- 900 נקודות במעוף.אולם אל לנו לשכוח כי מחיר הנפט הינו גם פוליטי פרט לכלכלי כך שמילה אחת טובה , או פעולה טובה של בוש בענין (למשל: חוק לקדיחה בחופי ארה"ב ) , או מילה של מופז, אחמדיניגאד, פרעות בניגריה , הגדלת תפוקה ברוסיה , ועוד כמה השפעות פוליטיות ומחיר הנפט יכול לשגע את העולם בלי קשר לניתוח הטכני של מחירי מוצר זה .

העובדה ההיסטורית היא שחודש אוגוסט ידוע בארה"ב כחודש עם מחזורים דלילים ויציבות במדדים, אולם השנה הציפיות שם הינן לתנודה גדולה לאחד הכיוונים.אם יחול תיקון משמעותי הרי שהמשקיעים ימהרו להצטרף אליו, כי אחרי כל ההפסדים שספגו, הם אינם רוצים לאחר את רכבת הרווח בתיקון. אם תהיה ירידה הרי שהם ימשיכו להקטין את אחזקותיהם ולצפות לימים טובים יותר בתקווה שיגיעו כאלה בחודשים הקרובים.לגישה אלה התומכים בכיוון תיקון באוגוסט 2008 יש לציין כי בשנת בחירות בחודש אוגוסט עלו תמיד השווקים בארה"ב בין 2 ל- 3 אחוז בכל המדדים.

איך שלא נסתכל על המצב הרי שאנו בפני תנועה חדה למעלה או למטה שפירושה בישראל או רמת ה- 1100 (לבוחרים אופטימי) או מתחת ל- 1000 ( לבוחרים פסימי).

עלינו לזכור לכן את הנקודות בהן המדדים אולי מנבאים על הכיוון.

בארה"ב –הדאו דובי עמוק מתחת לנקודת התיקון מינמלית שלו ב- 11,650. באם יהיה תיקון שם , הרי שב- 11700 ישנה רמת התנגדות חזקה, ואילו חצית רמת ה- 12,210 פירושה אולי שינוי מגמה לעליה בטווח הקצר.הנאסדק עדיין בתחום התיקון כאשר ברמת ה- 2425 באם תשבר נראה שינוי לעליה בטווח הקצר, רמת ה- 2210 הינה רמת תמיכה ומתחת לרמת ה- 2170 הרי ברור שאנו בירידה מהותית. האס אם פי 500 עדיין דובי בתהליך תיקון אפשרי.רמת התנגדות חזקה ב- 1275-1280 , אולם שבירת רמת ה- 1350 פירושה מעבר לעליות בטווח הקצר.רמת ה- 1232 מהווה רמת תמיכה , ושבירתה מטה תאותת על חולשה כאשר שבירה מטה של ה- 1215 תאותת על הדרדרות.

אצלנו מדד המעוף במידה ויסגור מתחת לרמת ה- 1015 יש לראות בכך ירידה ראשונית , ואילו המשך ירידה אל מתחת ל- 1000 יקבע בוודאות שהתיקון נגמר.מאידך סגירה מעל 1040 תפיח תקווה להמשך התיקון , ושבירת רמת ה- 1067 תאותת על שינוי לעליה בטווח הקצר , דבר שיביאנו אל מעל ה- 1100 .

עם מפתחות אלה לכיוון השוק נצא לשבוע הקרוב, אשר ייתכן ויפתח בישראל בתחילה ירוק (ארביטראז חיובי של רבע אחוז) יירד לכיוון האפס ויהיה מוכן לפתיחת השבוע בארה"ב.

במקרו השבוע בארה"ב:מדד מחירים ללא מזון ואנרגיה ,מדד הצריכה הפרטית,ומדד ההזמנות במפעלים, כל זאת ביום שני.מדד מנהלי הרכש, השינויים בדוח הבנק המרכזי (דברי הנגיד),ושיעור הריבית לגיוס כספים על ידי הבנקים לטווח יומי ביום שלישי. ביום רביעי מלאי הנפט, ביום חמישי דורשי העבודה, וביום שישי יעילות הייצור ועלות שעת עבודה בתעשיה בארה"ב, ורמת המלאים הסיטונאית.

אז היו זהירים השבוע, והמתינו עד שיתבהרו סימני הכיוון.

שבוע טוב.



לניהול תיקי מעוף בגודל 50-100,000 שקל לרווח חודשי, ולשיעורי מעו"ף 050-5510082

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il