TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

אפסילון - סקירה שבועית 23/6

סקירה שבועית מבית אפסילון.
אפסילון בית השקעות | 23/6/08, 17:01







מצב השוק




מאוד רצינו לכתוב גם השבוע על אינפלציה והציפיות לריבית וכיצד כל זה ישפיע על תקציב המדינה, אבל לפעמים צריך לעשות הפסקה מניתוחי המקרו המייגעים ולהביט קצת על מה שמתרחש בעולם הגדול.  אנו סבורים שבעוד שהשפעותיו של המשבר הנוכחי יורגשו רק בטווח הקצר, חותמם של הכוחות הכלכליים הגלובליים החדשים (הודו, סין, ברזיל ורוסיה) יורגש לעוד שנים רבות.  זוהרה של סין כאפיק השקעה הועם במקצת לאחר שבשנה שעברה היא הייתה  ה"להיט" התורן בקרב ציבור המשקיעים.  אולם, על אף המשבר הפיננסי, מגמות הצמיחה הבסיסיות לא השתנו.  סין ממשיכה להיות אטרקטיבית לא רק בשל שיעורי הצמיחה שלה, אלא גם בשל רזרבות המט"ח שהולכות ונערמות בקופתה ועודף בחשבון הסחר שלה.




הצמיחה בסין צפויה גם השנה לעמוד על 9-10% על אף כמה אסונות טבע קשים שפקדו אותה.  המגמות הכלכליות שאפיינו את השנים האחרונות ימשכו גם בשנים הקרובות. הצריכה הפרטית מוסיפה לצמוח, מגמת ארוכת טווח אשר תמשיך גם בשנים הקרובות לאור בניית מעמד הביניים החדש. האוכלוסייה של סין מונה 1.3 מיליארד אנשים, פי 4 מאשר בארה"ב, עובדה זו תומכת בהקטנת ההשפעה של משבר הדיור של ארה"ב על סין.  




הממשל הסיני השנה יהיה עסוק במספר נושאים מהותיים: תיסוף מהיר יותר של יואן על מנת להקטין שיעור האינפלציה. בעבר, לתיסוף יואן הייתה השפעה מינורית על היצוא ולכן הממשל הסיני צפוי להרגיש יותר בנוח עם צעדים עתידיים אלו. בטווח הארוך, מגמה זו תאפשר התפתחות מהירה יותר של שווקי הון ושוק המט"ח בפרט, כאשר הנהנה העיקרי הוא שוק ההון בהונג קונג.




פעולות נוספות שהממשל הסיני התחיל לעשות הוא הקטנת הסובסידיות בתחום האנרגיה. את הסנונית הראשונה, ראינו בסוף השבוע האחרון כאשר מחיר הבנזין עלה ב-18%.  צמצום הסובסידיות על ידי הממשל הסיני נעשה לא בשל אילוצים תקציביים של המדינה, כי אם מתוך כוונה למתן במעט את קצב צמיחת הכלכלה המקומית שאותותיה החלו להיות מורגשים בנתוני האינפלציה בחודשים האחרונים.




השינוי באופי התנהגותו של הצרכן הסיני משפיע על מספר סקטורים בעולם.  אחד מהם הוא תחום התיירות.  כשמסתכלים כמה שנים קדימה, ניתן לומר די בוודאות שתיירות תהיה בין התחומים הצומחים ביותר בחמש השנים הקרובות. זכרו מה גרם ליפנים להתרוצץ בכל העולם בשנות השמונים : הכנסה פנויה גבוהה יותר, שעות עבודה קצרות יותר וין חזק ומתחזק. ומה זה 125 מיליון יפנים ביחס ל- 1.3 מיליארד סינים?  לפי גולדמן זאקס, התיירות המקומית בסין צפויה לגדול בקצב של 17% במשך 8 שנים הקרובות.




מספר התיירים עלה ב-2007 ב-15% לרמה של 1.39 מיליארד אנשים. הארגון העולמי לתיירות טוען כי עד 2020, התיירות הסינית תתפוס מקום רביעי בעולם.




המדינות שייהנו מהתיירות הסינית הן: יפן, תאילנד, סינגפור, מלזיה, הונג קונג ומקאו. מקאו הינו שוק תיירותי הצומח ביותר בעולם. זהו המקום היחיד בסין שניתן להמר בו באופן חוקי. מקאו נמצא במיקום מאד אסטרטגי: המקום גובל עם גואנדונג (90 מיליון תושבים), אחת הפרובינציות העשירות בסין. מקאו קרובה מאד להונג קונג, רק שעת טיסה במטוס. בנוסף, 100 מיליון אנשים גרים במרחק של 3 שעות נסיעה ברכב; 1 מיליארד אנשים גרים במרחק של 3 שעות טיסה ממקאו; 3.1 מיליארד אנשים גרים במרחק של 5 שעות טיסה ממקאו. שוק ההימורים במקאו נמצא במיקום גיאוגרפי הטוב ביותר משאר מקומות בעולם.




עד לא מזמן סינים יכלו לבקר במקאו רק בקבוצות אולם ממשלת סין הורידה תנאי זה ובעקבות הנחייה זו, כמות המבקרים עלתה דרמטית.  ב-2005 ביקרו במקאו 18.7 מיליון    אנשים לעומת לאס וגאס בה ביקרו 38.6 מ' אנשים. בעוד שבמקאו "משאירים על השולחן" 12,000$  בלאס וגאס "הנזק" נאמד ב 2,600$ בלבד. הכנסות במקאו בחצי הראשון של השנה הגיעו ל-3.1 מיליארד $,  לעומת 3.3 מיליארד $ בלאס וגאס באותה תקופה.  




ישנן מספר דרכים שניתן להיחשף לשוק צומח: ניתן לעשות זאת באמצעות חברות אמריקאיות שבבעלותן רישיון לקזינו במקאו, רשתות בתי מלון סיניות או בינלאומיות שהחלו לפעול בסין.




לאחר שהמניות בסין ובהונג ירדו בכ-50% וב-18% בהתאמה, אנחנו מרגישים יותר בנוח להתחיל לאסוף מניות בכלכלה הצומחת ביותר בעולם. המכפילים בחלק הזה של העולם עומדים כעת ברמה הזו: מכפיל רווח '08 בסין עומד על כ-16 ובהונג קונג ברמה של  14 ועל כן אנחנו מגדילים כעת את משקלה של סין בתיק הגלובלי שלנו.  




 




נכתב ע"י הלנה גולדובסקי., לאתר אפסילון לחץ כאן

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il