TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

מיטב - סקירה שבועית

סקירה שבועית לשוק המט"ח, המניות והאג"ח
מיטב בית השקעות | 17/8/08, 13:40







שוק המניות: פתיחה חיובית ביום ה' בארה"ב חילצה את בורסת תל אביב מהטריטוריה השלילית


שבוע המסחר המקוצר (בעקבות תשעה באב) התנהל ונחתם במגמה מעורבת. סוף שבוע חיובי מעבר לים, דחף את המדדים מעט מעלה בפתיחת שבוע המסחר, אך לא עבר זמן רב עד שהתהפכה המגמה בבורסות העולם ובעקבותיהן גם בישראל. תנודתיות במחירי הסחורות וירידה נוספת במחיר הנפט עמדו ברקע המסחר, כמו גם עונת הדוחות הכספיים הנמצאת בעיצומה. מידי יום מפרסמות חברות גדולות במשק את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של 2008, והמסחר בבורסת תל אביב מושפע מדיווחיהן ומתנהל בהתאם. יש לציין, כי בזכות פתיחה חיובית בארה"ב, שהובילה לזינוק חד גם במדדים הנסחרים באחד העם, הצליחו חלק מהמדדים המובילים לעבור לצד הירוק של המתרס, וכך, נחתם שבוע המסחר במגמה מעורבת.
עוד ברקע המסחר: ציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן בחודש יולי, כשהערכות הצביעו על עלייה של 0.6%. המדד, שפורסם ביום שישי, הפתיע וזינק בשיעור חד כפליים מהצפוי (1.1%), אך השפעתו תבוא לידי ביטוי רק בשבוע הקרוב.


בסיכום שבועי מדד ת"א 25 עלה ב- 0.5% ומדד ת"א 100 עלה ב- 0.3%, מדד ת"א 75 ירד ב- 1.1% ויתר 120 איבד 1.2%. מדד ת"א נדל"ן 15 ירד ב- 3.0% ואילו מדד תל טק 15 עלה ב- 4.1%. מדד ת"א בנקים ירד ב- 0.9%, כשלאומי ירדה ב-  0.5% ופועלים רשמה עלייה של 0.1%.


טבע עלתה ב- 0.8% בסיכום שבועי. באר, החברה אותה צפויה טבע לרכוש, הגיעה להסדר עם חברת התרופות הגרמנית, בורינגר, בנוגע לתרופות לטיפול בפרקינסון. לסנטימנט החיובי הוסיפו מגעים לרכישת שטאדה, חברת התרופות הגנרית השלישית בגודלה בגרמניה. כי"ל עלתה ב- 3.6%. בעקבות הערכות של בתי השקעות שונים, כי החברה תציג תוצאות חזקות לרבעון השני. חברת האם, החברה לישראל איבדה 1.5%. אפריקה ישראל ירדה ב-9.7%. עונת הדוחות הכספיים בעיצומה וחברות רבות נסחרו השבוע על רקע דוחותיהן הכספיים לרבעון השני של 2008. בין המדווחות: סלקום, הציגה תוצאות חזקות ומנייתה הוסיפה 4.1%. תפרון הציגה תוצאות חלשות ואיבדה 3.9%. דוחותיה של איתוראן הצביעו על המשך מומנטום חיובי בפעילותה, ומנייתה טיפסה ב- 4.0%, בסיכום שבועי. אל על הציגה, כצפוי, דוחות חלשים והשילה 6.1%. כור ירדה ב- 3.1%. החברה מכרה מניות נוספות של הבנק השוויצרי, קרדי סוויס ברווח של 100 מיליון שקל, אך נראה, כי המשקיעים התמקדו בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2008 שהיו מאכזבים, בהתאם לתחזיות. דלק רכב טיפסה ב- 2.0%, בעקבות תוצאותיה הכספיות לרבעון השני, שהצביעו על זינוק של 50% ברווחים. סקופ, שהציגה דוחות טובים בהרבה מהצפוי, זינקה ב- 11.4%.



שוק האג"ח: שבוע חיובי באפיק הסולידי


המסחר בשוק האג"ח בשבוע החולף התנהל ונחתם חיובית.
האפיק הסולידי הושפע בשבוע החולף, בעיקר, מהמשך התחזקות הדולר ומהתנודתיות במחירי הסחורות. ברקע המסחר עמדה הציפייה למדד המחירים לצרכן לחודש יולי, שהתפרסם רק ביום שישי. הערכות לעלייה חדה של כ- 0.6% במדד הקרינו לחיוב על האפיק הצמוד. בסופו של דבר, זינק המדד פי 2 וטיפס ב- 1.1%, אך כיוון שפורסם לאחר סגירת המסחר באגרות החוב, השפעתו תבוא לידי ביטוי רק בשבוע הקרוב. האפיק השקלי הפגין חוסן, כשרשם עליות על אף המשך התחזקותו של המטבע האמריקאי והיציבות בפער התשואות בין אגרות החוב הממשלתיות ל- 10 שנים בארה"ב לבין מקבילותיהן בשוק המקומי.


צמודי המדד עלו ב- 0.6%. האגרות לטווח פדיון של בין 0 ל- 2 שנים עלו ב- 0.2%, האגרות לטווח פדיון של בין 2 ל- 5 שנים והאגרות לטווח פדיון של בין 5 ל- 7 טיפסו ב- 0.4%, בממוצע, והאגרות לטווח פדיון של בין 7 ל- 10 שנים עלו ב- 0.7%.


האפיק הלא צמוד שמר על יציבות. השחרים הקצרים (0 עד 2 שנים) והשחרים הבינוניים (2 עד 5 שנים ) עלו ב- 0.1%, בממוצע, ואילו השחרים הארוכים (מעל 5 שנים) ירדו ב- 0.1%.


הגילונים והמק"מים עלו ב- 0.1%, בממוצע.


המשק הישראלי: מדד המחירים לחודש יולי עלה ב- 1.1%



מדד המחירים לחודש יולי 2008 עלה ב- 1.1% לעומת החודש הקודם והגיע לרמה של 106.1 נקודות. עליות נרשמו בעיקר: ירקות ופירות (3.8%), דיור (2.4%), תחבורה (2%), אחזקת דירה (1.75%) לעומת ירידה של סעיף הלבשה והנעלה (7.8%).
בחודש יולי נרשמו כ- 262 אלף כניסות מבקרים לישראל. מתוכם כ- 219.2 של תיירים והשאר מבקרי יום.  מנגד נרשמו כ- 553 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל. מתוכם כ- 449 אלף דרך האוויר וכ- 91 אלף ביבשה.
בסחר החוץ של ישראל לחודש יולי הסתכם יבוא הסחורות ב- 6.4 מיליארד דולר (37% חומרי גלם, 14% מכונות, ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות), ייצוא הסחורות ב-  4.8 מיליארד דולר (73% ייצוא תעשייתי) וסך הגירעון המסחרי ב- 1.5 מיליארד דולר.


כתבה זו ואינפורמציה נוספת על תעשיית קרנות הנאמנות ועל שוק ההון ניתן למצוא באתר האינטרנט של מיטב בית השקעות. למעבר לאתר לחץ כאן: מיטב בית השקעות






מסמך זה הוכן על-ידי מיטב בית השקעות בע"מ ו/או על-ידי אחת או יותר מהחברות שבשליטתה. מסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ועל כל אדם להתייעץ עם יועץ ו/או משווק השקעות בכל הנוגע לביצוע פעולה במוצרים פיננסיים ועם יועץ פנסיוני ו/או סוכן שיווק פנסיוני בכל הנוגע להצטרפות או עזיבת מוצרים פנסיוניים. כמו כן, מסמך זה אינו מהווה הצעה או המלצה לרכישת או מכירת מוצר פיננסי, לרבות קרן השתלמות, אופציות, יחידות השתתפות בקרן נאמנות או כל נייר ערך או מוצר פיננסי אחר, ואינו מהווה הצעה להצטרפות או עזיבת מוצר פנסיוני, לרבות קופת גמל, קרן השתלמות, קרן פנסיה או תכנית ביטוח. רכישת מוצר פיננסי בגינו נדרש פרסום תשקיף ודיווחים מיידיים, לרבות יחידות בקרנות נאמנות, תעשה על פי התשקיף והדיווחים המיידיים שבתוקף. כמו כן, מיטב בית השקעות בע"מ, וכן חברות שבשליטתה עוסקות, בין היתר, בניהול תיקי לקוחות, ניהול קרנות נאמנות, ניהול קופות גמל, ניהול קרנות השתלמות, ניהול קרנות פנסיה וחיתום, ועשוי להיות למי מהן עניין אישי במסמך זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמן ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. האמור במסמך זה נאסף ו/או מתבסס על מידע ממקורות שונים ולא בוצעה על-ידי מיטב בית השקעות ו/או כל חברה שבשליטתה בדיקה עצמאית של המידע האמור. האמור במסמך זה כולל הערכות, אומדנים ו/או תחזיות. מיטב בית השקעות בע"מ וכן כל חברה בשליטתה אינן אחריות לכל נזק, אובדן, הפסד או הוצאה מכל סוג שהוא, לרבות ישיר ועקיף, שייגרמו למי שמסתמך על האמור במסמך זה, כולו או חלקו. אין בתשואות העבר של המוצרים הפיננסיים כדי להעיד על תשואותיהם בעתיד. כל הזכויות, לרבות זכויות הקניין הרוחני, במסמך זה ובתוכנו, שייכות למיטב בית השקעות בע"מ ו/או לאחת או יותר מהחברות אשר בשליטתה, ואין לעשות בו כל שימוש שהוא, לרבות להפיצו ולהעתיקו, ללא קבלת אישורן מראש ובכתב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il