TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

סקירות שוק

ליאב ארה"ב - 29/2

יום שישי שבוע שעבר התחיל בירידות שערים בעקבות נתוני המקרו שהזכרתי בסקירה הקודמת ועליית הנפט. אך שמועה תוכנית "חילוץ" לחברת ביטוח האג"ח אמבק ABK נתנה דחיפה לשוק ומומנטום חיובי לשבוע שהיה.
מערכת טלנירי | 28/2/08, 00:00

סקירת ארה"ב 21-27 לפברואר 2008.

 

שבוע המסחר האחרון (אני מזכיר לכם, בין יום חמישי ליום רביעי) התאפיין בתנודתיות רבה והסתיים בשורה התחתונה בעליות שערים.

 

סקירה של השבוע האחרון:

 

יום שישי שבוע שעבר התחיל בירידות שערים בעקבות נתוני המקרו שהזכרתי בסקירה הקודמת ועליית הנפט. אך שמועה תוכנית "חילוץ" לחברת ביטוח האג"ח אמבק ABK נתנה דחיפה לשוק ומומנטום חיובי לשבוע שהיה.

חברת אמבאק מבטחת 550 מליארד דולר באג"ח. בעקבות לחץ האשראי והגדלת הסיכוי לפשיטת רגל יש סכנה אמיתית לכך שאמבק לא תוכל להחזיר את כל הסכומים במידה ויותר מידי חברות לא יעמדו בהתחייבויות שלהן. הסכנה הזו הובילה את חברות דירוג האשראי לבדוק את הורדת הדירוג מ-AAA דבר שלא יאפשר לחברה להמשיך לבטח אג"ח כמו שעשתה עד היום. תוכנית החילוץ כוללת הזרמת כספים מ-AIG ומורגן סטנלי שסביר להניח יפסידו יותר אם אמבק תפשוט את הרגל.

האם תוכנית החילוץ תעבוד? לא בטוח. במידה והמצב בכלכלת ארה"ב יחמיר לא בטוח שההזרמה הזו תעצור את הסחף. אני מניח שהשוק פשוט תימחר כבר ירידות וחיפש חדשות טובות על מנת להתחיל לעלות, ובגלל זה עלה. אני ממשיך לטעון כך לגבי המשך השבוע, אשר השווקים המשיכו לעלות בו –

 

יום שני היה המשך של יום שישי כאשר אוששו השמועות על "חילוץ" מבטחות האשראי וההחלטה של S&P  להשאיר את הדירוג של אמבק ו-MBIA ב-AAA . נתוני מכירות הבתים שפורסמו באותו היום היו הנמוכים ביותר ב-9 שנים האחרונות אבל מעל הצפי כך שהשוק המשיך לעלות.

ביום שלישי התוצאות הטובות של IBM  היוו את ה"סיבה הרשמית" לעליות וגם העובדה שהנפט קבע שיא חדש – הגיע ל-102$ השבוע – לא הפריעה יותר מידי לעליות.

ביום רביעי המסחר הסתיים בתנודתיות כאשר הנאום של ברננקי בקונגרס לא הרגיע לחלוטין את הרוחות בוול סטריט אך הרמיזה שהוא ימשיך להוריד ריבית עודדה את המשקיעים. בינתיים.

 

ומה יהיה שבוע הבא?

 

בנאומו בקונגרס התייחס ברננקי למצב המסובך בכלכלה בארהב כאשר מצד אחד מחירי הסחורות עולים ומעלים את האינפלציה ומהצד השני המשק נכנס יותר ויותר למיתון (מכירות בתים, מוצרי קיימא וכו' – במגמת ירידה). ברננקי הודיע כי הוא רואה את המיתון כאיום גדול יותר ובכך בעצם רמז לשוק כי הוא מוכן להמשיך להוריד ריבית.

תרשמו לפניכם כי ההודעה הבאה על הריבית בארה"ב צפויה ב-18 למרץ וכרגע החוזים צופים ירידת ריבית של 0.5% .

 

  1. שוק הסחורות – איני רואה כרגע שינוי מהסקירה הקודמת. הסחורות מראות כרגע חוזק יחסי ובמידה ומגמת הורדת הריבית תימשך יתכן ואף ימשיך. אך יש להיזהר בכניסה לתק' ארוכה שכן מחירי הסחורות מחזוריים.

 

  1. שוק האג"ח – בשבוע האחרון הייתה עליה במחירי האג"חים והתשואות ירדו, אך גם בשוק הזה יש תנודתיות. מצד אחד הפחד מעליית אינפלציה מדיר אנשים מהאג"חים ומצד שני הרצון לביטחון בשילוב עם צפי להמשך הורדת הריבית דוחף קונים. כרגע אג"ח 10 שנים של ארה"ב נסחר באיזור ה-3.86% שנתי. להערכתי התנודתיות תימשך אך המגמה היא לכיוון המשך ירידת התשואות.

 

  1. שוק המניות – בשבוע האחרון עלו השווקים (למעט הנאסדק) מעל ממוצע 20 יום אשר היווה סוג של התנגדות/קו מגמה בחודשיים האחרונים. בניתוחי אקח את הדאו ג'ונס כדוגמה לשוק האמריקאי:

יש לשים לטווח השבועי של בין 12281 ל-12841, להערכתי שבירה של התחום הזה יכולה להוביל להמשך תנועה חדה. אם השוק ישבור את ההתנגדות אז תיהיה תנועה  לכיוון 13150 תחילה ויתכן אפילו יותר מכך. שבירה של 12281 יכולה להוות הזדמנות לשורט שכן יתכן יצירה של שפלים חדשים. מומלץ לעקוב אחרי נתוני המקרו ולראות האם הם מחדשים ותומכים בכיוון השוק.

                                         לחץ על הגרף לתמונה מלאה

.

כותב שורות אלו אינו מוסמך כיועץ השקעות/מנהל תיקים , אין לראות בנאמר משום המלצה לרכישה או למכירה של ני"ע או תחליף לייעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. כל הנכתב בסקירה הנ"ל הינה הערכת הכותב בלבד.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il