TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית ותחזית של חזי


חזי קלפקה
נראה למשקיעים כאילו נוצלו כבר כל מכשירי הסיוע החל מריבית וכלה בהזרמת כסף, על ידי הממשלות, כך שאין יותר מה לסייע והשוק שיעשה את שלו, אפילו אם זה יכאב מאוד מאוד.
חזי קלפקה | 21/8/11, 09:17
סקירה שבועית 20.8.2011

מה התרחש בשבוע שחלף בשוקי ההון?

בקריאתי את הסקירות והמאמרים בארה"ב השבוע קפצה לעיני כותרת אחת שבעצם ממחישה את מה שהתרחש , ומתרחש בשוקי ההון בעולם:

Here We Go Again: Stocks Are Pricing 'Worst Case Scenario'
הפירוש:" הנה אנחנו שוב מתחילים באותה צרה, והמניות מתמחרות את הסצנריו הגרוע ביותר."

פירושו של דבר שהפחד המשקיעים בעיצומו , המכירות הינן מכירות חיסול, בכמה שיותר, ובכמה שיותר מהר, ומדדי המניות, הם בצניחה חופשית ועדיין לא פתחו את המצנח לפני ההגעה לאדמה.

אין פלא לכן שמדד הדאו גונס ירד השבוע ב- 4.01 אחוז, ובכך השלים ירידה של 6.56 אחוז מתחילת השנה. מדד הנאסדק ירד ב- 6.62 אחוז השבוע ( 11.72 אחוז מתחילת השנה), מדד האס אנד פי 500 צנח השבוע ב- 4.69 אחוז ( ב- 10.66 מתחילת השנה), ואילו מדד ראסל 2000 צלל ב- 6.57 אחוז השבוע ( 16.84 אחוז מתחילת השנה).

זה היה שבוע רביעי רצוף של ירידות בוול סטריט והכל עוד פתוח לשבירת שיאי הרצף.

מדד הפחד שוב טיפס לגובה של 43.05 אחוז, ומבטא למעשה אפשרות סבירה ביותר של תנועה יומית בין פלוס 2.69 אחוז למינוס 2.69 אחוז,או תנועה שבועית שבין 13.4 אחוז למעלה או למטה.

מספרים אלה מצביעים על התנודתיות ובעצם כל יום מסחר שלא חורג מגבול ה- 2.69 אחוז לכיוון ירידה או עליה הינו רגיל , ואין בו כל דבר מיוחד.

לגבי הסיכום השבועי הרי שגם תנועה של 10 אחוז בשבוע הינה סבירה ומתאימה לרמת התנודתיות שבה מצוי השוק בוול סטריט.

עד שמדד הפחד לא ישוב לרמת ה- 20-22 אחוז, קשה לדבר על התמתנות בשינויי השערים היומיים, ואם הכיוון ישאר למטה חשבו בעצמכם לאן אפשר להגיע.

בתל אביב היה זה שוב שבוע מטורף, שנראה כאילו יש סיכוי לראות את האור שבקצה המנהרה,לאחר העליות של יום רביעי, אולם הירידות בעולם ועוד הפיגוע באילת עשו את שלהם , ומדד המעוף ירד בחדות לרמה של 1065.18 , וסיים את השבוע ב- 0.32 אחוז למעלה, תוך שהוא משלים ירידה של 20 אחוז מאז תחילת השנה. מדד 75 עלה השבוע ב- 2.14 אחוז, ומתחילת השנה ירד ב- 27 אחוז. מדד הבנקים צלל השבוע ב- 4.28 אחוז, ומתחילת השנה ב- 28 אחוז.מדד הנדל"ן אומנם עלה השבוע ב- 4.14 אחוז, אולם מתחילת השנה איבד 23.3 אחוז.

מחזור העסקים הממוצע ליום עמד השבוע ברמה נמוכה מאוד של 1.2 מיליארד שקל ליום. אולי זה עקב חופשת הקייץ של סוף אוגוסט, אולי זה הירידות שמבריחות משקיעים, ואולי זה ההמתנה לראות מתי בעולם תשתנה המגמה.

סטית התקן באופציות המעוף הינה בשיעור של 30.76 שפירושה מסחר רגיל בשיעור שבין מינוס 1.92 אחוז עד פלוס 1.92 אחוז ליום מסחר, ולשבוע המסחר תיתכן תנועה שבין 9 אחוז למעלה או למטה. זה נראה מטורף, אולם זה מה שהתנודתיות מראה, וכל זמן שהיא אינה יורדת זהו הסיכון השבועי של מה שיכול לקרות.

באירופה אין כל חדש והצניחה בשערים נמשכת. הדקס ירד ב- 8.7 אחוז השבוע (ב- 20 אחוז מתחילת השנה), הפוטסי צנח ב- 5.3 אחוז (15 אחוז צניחה שנתית) והקאק הצרפתי איבד 6 אחוז השבוע וכ- 21 אחוז מתחילת השנה.

תחזית לשבוע הקרוב

אין שום דבר חיובי ברקע לשבוע הקרוב, הכל קודר.

וכל זאת קורה בשבוע הפקיעה כאשר מדד המעוף נמצא 169 נקודות או 13.7 אחוז מתחת לפקיעה הקודמת.

כבר הזכרתי שב- 2008 היתה ירידה של 14 אחוז בין הפקיעות בתחילת המשבר, והפעם יש סיכוי לעבור אפילו מעל אחוז זה.

החשש הגדול בעולם מחזרה למיתון מתחזק מיום ליום, כאשר הצמיחה באירופה נעצרה כליל, בארה"ב היא מופחתת לרמה של 1.6 אחוז ב- 2011 , ולרמה של 2.1 אחוז במקום 2.7 אחוז ב- 2012. הפחד הינו שזוהי רק ההתחלה ותחזית 2012 תתקרב לאפס.

אובמה מבטיח גדולות או נצורות אולם סיסמתו בבחירות הקודמות YES WE CAN, כנראה שעומדת להשתנות ל- MAYBE WE CAN , כי כפי שזה נראה עכשיו המשבר הכלכלי בארה"ב כבר דופק בדלת.

לא נראה באופק הכלכלי בארה"ב קריסה בסדר גודל של ליהמן ברדרס , אולם הרגשת המשקיעים הינה זהה למה שהיה ב- 2008 לפני נפילת ליהמן ברדרס, ותנועת המדדים הינה בהתאם.

נראה למשקיעים כאילו נוצלו כבר כל מכשירי הסיוע החל מריבית וכלה בהזרמת כסף, על ידי הממשלות, כך שאין יותר מה לסייע והשוק שיעשה את שלו, אפילו אם זה יכאב מאוד מאוד.

אצלנו ניכרים סימנים של האטה כלכלית, ירידה בצמיחה, בעיות של מחאה ושמירה על התקציב, ירידה במדד שמבטאת עצירה בפעילות, ואם כל זה לא הספיק הרי ששוב חזרנו לנושא הבטחוני.

ההסלמה בדרום, תמשיך לפגוע גם השבוע בפעילות הכלכלית במשק, ולפיכך גם בשערי המדדים.

הסיכוי השבוע , וכבר בתחילתו, הינו לשבור מטה את רמת ה- 1045 שהיתה השפל הקודם , ובאם העולם ימשיך באדום שלו הרי שרמת ה- 1000 יכולה להגיע למסכים לקראת הפקיעה ביום חמישי.

רמת התמיכה הינה 1045 ושבירתה מטה תהווה פריצת סכר , שגם הפקיעה תתקשה לעצור את שטף הירידות.

עליה , שיכולה לבוא רק בתנאי של רגיעה בדרום, ועליות בעולם, תתברר כשווה משהו רק אם תביא אותנו לפריצה מעלה של רמת ה- 1100 .

מדד המעוף לא הצליח כבר שבועיים לחצות מעלה את רמת ה- 1100 , ולכן גובר החשש שנראה את ה- 1000 לפני שנשוב ל- 1100 .

לסיכום: צפי לעוד שבוע שלילי, שיכול להיות אחרת רק בזכות רגיעה בדרום, עליות בעולם, וכוחם של פעילי המעוף בשבוע הפקיעה.

לתשומת לב השבוע

המצב בדרום.

האם מדד האס אנד פי 500 יורד מ- 1100 , או עולה מעל 1167 .

מחזורי המסחר, האם הם גדלים בעליות מעל 1.5-1.7 מיליארד שקל ליום.

ביום שלישי בארה"ב מכירות בתים חדשים,

ביום רביעי נתון מכירות מוצרים ברי קיימא

ביום חמישי דרישות אבטלה

וביום שישי נאום ברנניקי בועידת גקסון הול של ראשי הבנקים המרכזיים בעולם, שאולי משם יגיעו צעדי עזרה וסיוע שישנו את הכיוון.

כמו כן ביום שישי נתון הצמיחה בארה"ב, ומדד אמון הצרכנים.

שבוע טוב


הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.


לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
שוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים   טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר באופציות מעוף.

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il