TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
אלה שבפנים צאו בהתאם לסטופלוס שקבעתם, ושבו על הגדר. לאמיצים שבפנים עשו הגנות בינתיים וחכו לטוב. שלא תבכו אחר כך שלא יצאתם ב- 1100, אם רחמנא ליצלן נגיע ל- 800.
חזי קלפקה | 7/8/11, 09:13
סקירה שבועית 6.8.2011

מה קורה בשווקים:

בכדי להמחיש את מה שקורה בשווקים נתאר את אשר קרה במדדי וול סטריט במהלך המסחר של יום שישי .

לאחר ירידה של 3.5-5 אחוזים ביום חמישי, התפרסם דוח טוב מאוד ומפתיע של שיעור האבטלה בארה"ב שירד ל- 9.1, וכן על יצירת 117 אלף מקומות עבודה מעל ומעבר למה שציפו.

בפתיחה זינקו המדדים ביותר מאחוז למעלה, ומשכו גם את אירופה למעלה, על אף החשש ממשבר החובות שם.

לאחר מכן הופצה שמועה שבתום המסחר סוכנות סטנדרד אנד פורס תוריד את הדירוג של ארה"ב, והמדדים עברו לירידות של 3 עד 3.5 אחוז.

אז פורסמה הכחשה לידיעה, ובאירופה טרישה הודיע שהבנק האירופי יקנה אג"ח של איטליה ויוון.

המדדים שוב התקרבו לאפס ועברו לירוק של כאחוז.

אז שוב התעוררו כל החשדות והחששות לקראת סוף השבוע, ולכן המסחר הסתיים בסוף בירידה של כאחוז בדאו גונס, בעליה של חצי אחוז בנאסדק, וללא שינוי (-0.06 אחוז) באס אנד פי 500 .

במהלך המסחר נשמעו הגדרות מצד אנליסטים שהזכירו את 2008 כגון: " מרחץ דמים למניות בוול סטריט " , ועוד סופרלטיבים דומים.

המחזור היה מטורף בעוצמתו (8.18 ביליון מניות החליפו ידיים), והתנודתיות היתה דרמטית בהתנהגותה כאשר מדד הויקס עלה לרמה של 35.41 אחוז. כן זה הויקס שהיה רק לפני שבועיים ברמה של 16-18 אחוז.

בסיכום שבועי רשמו המדדים בוול סטריט ירידות חדות מאוד כאשר מדד הדאו ירד ב- 5.75, הנאסדק צלל השבוע ב-8.13 אחוז, האס אנד פי 500 איבד השבוע מערכו 7.19 אחוז, ומדד ראסל 2000 צנח חופשית ב- 10.34 אחוז.

החשוב הינו שכל מדדי וול סטריט עברו לתשואה שלילית החל מתחילת השנה, כאשר הדאו במינוס 1.15 אחוז מאז 1.1.2011 , הנאסדק איבד 4.54 אחוז, האס אנד פי 500 איבד 4.63 אחוז, וראסל 2000 איבד 8.81 אחוז.

וזה לא הסוף, כי לאחר המסחר הודיעה חברת הדירוג S&P על הורדת הדירוג של ארה"ב מטריפל A ל-AAפלוס.

אז כל מה שהתרחש השבוע הינו כנראה הפרומו לצונאמי בשבוע הבא.

בישראל שבוע קשה ואדום לבורסה בדומה לארה"ב ואירופה, והבורסה בתל אביב הינה בכוננות ספיגה לפתיחת המסחר ביום ראשון.

מדד המעוף ירד השבוע ב- 6.31 אחוז,מדד 75 ב- 5.45 אחוז, מדד הבנקים ב- 7.64 אחוז, ומדד הנדל"ן ב- 6.84 אחוז.

מדדי ישראל לא היו ירוקים כלל מתחילת השנה, כך שהם ממשיכים באדום, ואולי אנחנו הם אלה שסימנו לעולם את הכיוון.

המחזור בירידות היה בממוצע של 1.4 מיליארד שקל ליום, וסטית התקן ביום חמישי היתה עדיין 19.23, עדיין כי ביום ראשון היא עשויה לעלות ל- 25 אחוז ויותר.

די אם נזכיר כי ביום רביעי לפני עשרה ימים ,יום לפני הפקיעה היה מדד המעוף בשער של 1255 נקודות כלומר: מדד המעוף ירד כ- 100 נקודות בשבעה ימי מסחר , ועוד ידו נטויה להמשך הירידות.

גם אירופה צללה השבוע כאשר מדד הדקס צלל ב- 12.5 אחוז השבוע, והבורסות של שוויץ וספרד צנחו כבר ביותר מ- 20 אחוז מהשיא שהגיעו לאחר משבר 2008, כלומר: הם הראשונות להכנס לשוק דובי. האם שאר מדינות אירופה, ארה"ב וישראל גם הן בדרך לשוק דובי?

ניתוח מצב לנעשה בשווקים

הנעשה בשווקים בשבוע האחרון, מזכיר לי את התנהגותם לפני התגלגלות המשבר הגדול של 2008 .

גם המספרים דומים, כי אז באיזור ה- 1100 אמרו למשקיעים שאין ממה לחשוש, ולבסוף הגיע מדד המעוף ל- 600 .

לצערי הרב, ולמרות האופטימיות שלי ( ועוד נשאר קצת ממנה), ארה"ב לא הצליחה לצמוח בצורה נאה, ולמעשה היא נעה בכיוון לתחתית כפולה או במילים אחרות לחזרה למיתון ולצמיחה אפסית או שלילית.

נתוני המקרו האחרונים, כאשר הצמיחה יורדת ל- 1.3 אחוז, והנתון אתמול של מדד האופטימיות שירד ל- 35.8, שזוהי ירידה של 13.5 אחוז מיולי לאוגוסט, וזהו השיעור הנמוך ביותר של המדד מאז השקתו לפני עשר שנים מלמדים, כי המיתון כבר בפתח וגם ייתכן התחתית הכפולה.

הסימנים הנוספים לצרות הינן:כלכלה אנמית בארה"ב שלא הולכת לשום מקום בנושא הדיור והתעסוקה,מעבר למדדים שליליים בחישוב שנתי, מדד האס אנד פי 500 ירד ביותר מ- 10 אחוז תוך שבועיים,סימנים ברורים להאטה כלכלית, ותנודתיות גבוהה ברמה של פאניקת משבר בארה"ב.

באירופה , חשש גדול מקריסה טוטלית של יוון, איטליה, ספרד, בלגיה, הולנד, ועל הדרך גם שוויץ וצרפת. רק גרמניה נראה שעדיין שומרת על הגחלת, ואולי הפתרון שבמקום לקנות אג"ח של המדינות , תקנה גרמניה את המדינות כולן ותנהל את כל אירופה.

אצלנו: גל מחאות שמשפיע וחזק על הנעשה בבורסה, על אפשרות של פריצה תקציבית, על אפשרות של הקדמת בחירות, ובקיצור מעלה בחוזקה את החוסר וודאות לגבי הנעשה, מה שבדרך כלל מגרש משקיעים מהבורסה.
ואם זה לא מספיק, אז זכרו : ספטמבר מגיע ועמו ההכרזה הפלסטינית וכל המשתמע מכך.

אז מה הפלא שגם בישראל הוריד בנק ישראל את תחזית הצמיחה מ- 5.2 ל- 4.8 אחוז, ומה הפלא שמצפים שהמחירים יירדו, אפילו במחירי הדירות. זה תמיד קורה בתקופה של מיתון.

מה יקרה בשבוע הקרוב?

הניתוח הטכני קצת הופך להיות לא רלוונטי בימים קשים של אירועים חיצוניים ופנימיים רבי משקל.

רמות התמיכה הופכות להיות רק נקודות לציון דרך, ולא לנקודות מפנה ששם יגיעו הקונים.

בכל רגע יכול להשתנות הכיוון, וצריך יהיה לבחון מדוע השתנה , באיזה קצב עליה, ובאיזה היקף מחזור. ללא התרחבות במחזורים כל עליה הינה לצורך ירידה.

אז רמת ה- 1050 , הינה יעד לא רע להמשך ואולי גם רמת ה- 1020 , אולם אני עדיין מקווה שהשבוע נראה , וזאת בשונה ממשבר 2008, ששם חיכו עד שליהמן ברדרס קרסו, פעולות של ראשי מדינות לעצור את המפולת.

אובמה הינו המפתח , והוא ייתכן וידבר לאומה , ויציע הצעות. ברנניקי יפעיל את QE3 , ויזרים כסף לשוק, וטרישה באירופה יקנה ויקנה אגרות חוב מכל מדינות השוק, וגם הוא יזרים כסף.

ואם כל זה לא יעזור אזי ירחם השם.

למזלנו , השבוע הבורסה בתל אביב סגורה ביום שלישי ( צום תשעה באב) כך שנשאיר לאמריקאיים, לאירופאים, ולסינים לתקן את המצב , לפני שתשעה באב יוארך בבורסות העולם בעוד הרבה ימים רעים.

מה לעשות?

יש כלכלנים מקומיים ואנליסטים, שאני מוקיר ומכבד, שדוגלים כי אסור למכור, מי שמוכר עושה טעות, הצונאמי עבר והעליות לפנינו. יש שהגדילו ואמרו כי הרבעון האחרון השנה יהיה חזק מאוד בעליות.

ייתכן והם צודקים, והלוואי שהם צודקים.

אני בעת הזו בדעה, שלא קונים עד שלא מזהים מגמת עליה. כלומר: שבו עם הכסף על הגדר וחכו , עד שתראו ניצני עליה במחזור גבוה, כתוצאה משיפור עולמי, מקומי וגיאופוליטי מקומי.

אלה שבפנים צאו בהתאם לסטופלוס שקבעתם , ושבו על הגדר כנ"ל.

ולאמיצים שבפנים עשו הגנות בינתיים וחכו לטוב.

שלא תבכו אחר כך שלא יצאתם ב- 1100 , אם רחמנא ליצלן נגיע ל- 800 .

אם נעלה ל- 1200 , יהיה קל לשוב ולקנות, וכפרה על מה שהפסדנו שלא נשארנו.

להסתכלות השבוע

מה קורה לסטית התקן באופציות המעוף. האם היא מעל 22 או מתחת ל- 20 .

מה מדברים ראשי העולם הכלכלי.

כיצד משפיעה הורדת הדירוג של ארה"ב על וול סטריט, ולעקוב אחרי דעות שאולי יורידו גם לנו את הדירוג כתוצאה מההורדה בארה"ב.

להסתכל על מחזורי המסחר. היה ויגדלו בירידות זוהי בריחה נוספת.

לשים לב לגובה הפדיונות בקרנות- זה מספר חשוב שמלמד באיזה מהירות שועט העדר.

והרבה להתפלל שיהיה טוב.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il