TLV  |  LDN  |  NY
 
מסחר בבורסה בורסה מסחר בבורסה תחרות המשקיעים מסחר בבורסה

העמלות שלנו

עמלת פעילות במניות: החל מ-12 אג

מאמרים

סקירה שבועית והתחזית של חזי


חזי קלפקה
השבוע הרוח בוול סטריט ובאירופה תהיה רוח ירוקה, עקב המשך דוחות טובים בארה"ב, פתרון הבעיה היוונית ושקט באירופה, פתרון בעית תקרת החוב, ואצלנו נראה ביום שני בערב האם הנגיד השאיר את הריבית ברמה של 3.25 אחוז.
חזי קלפקה | 25/7/11, 09:28
סקירה שבועית 23.7.2011 ותחזית לשבוע הפקיעה הקרוב

מאירועי השבוע בשווקים

שבוע חיובי עבר על השווקים בעולם, על אף היותו שבוע של מחזורים " רזים" ותנודתיות לאורך כל השבוע.

בסיכום שבועי עלה מדד המעוף ב- 0.96 אחוז, וסיים ביום חמישי מעבר לרמת ה- 1260 נקודות ב- 1263.47 . מדד 75 עלה ב- 0.44 אחוז, מדד הבנקים זינק ב- 2.47 אחוז, ואילו מדד הנדל"ן עלה ב- 1.18 .

על אף התנודתיות מדד המעוף הראה החלטיות שפירושה היה: אני לא יורד, כלומר: יש ירידות קלות מפעם לפעם אבל בסך הכל המדד הינו בכיוון עליה.

העליה השבוע נבעה מהעידוד העולמי שהגיע מוול סטריט ומאירופה , שם הוסרו השבוע מכשולים יווניים ובארה"ב הנשיא אובמה מאותת על רצונו בהסדר לפני פתיחת המסחר ביום שני.

ידיעות ראשונות בדבר הצטננות מה של הפריחה במשק הישראלי , לא פגעו בעלית המדדים, ונראה כי הקובע כיום את כיוון המדדים הינו הנעשה בעולם.

סטית התקן באופציות המעוף ירדה לשפל של 13.63 אחוזים, ומצביעה על יציבות צפויה להמשך המסחר השבוע.

בוול סטריט עלה מדד הדאו ב- 1.61 אחוז, מדד הנאסדק ב- 2.47 אחוז, מדד האס אנד פי 500 עלה ב- 2.19 אחוז, ואחלו מדד ראסל 2000 עלה ב- 1.57 אחוז.

העליה בוול סטריט היתה על רקע דוחות רבעוניים טובים מהצפוי של רוב החברות שדיווחו, נתוני מקרו טובים בתחום הבניה, ועל אף העובדה שעדיין לא הושג הסכם בנושא תקרת החוב.

מדד הפחד ירד שוב לרמה של 17.52 אחוז, ובכך מאותת על חוסר חשש מצד השמקיעים מפני ירידה גדולה.

גם באירופה עלו המדדים על רקע של סיוע נוסף ליוון, ומה שנראה כשמירה על אחדות אירופה.

מדדי הדקס והפוטסי עלו בכ- 1.5 אחוז, ואילו מדד הקאק הצרפתי עלה בכ- 3 אחוז השבוע.

במהלך סוף השבוע אושרה במלואה התוכנית לסיוע ליוון, אולם על אף האופטימיות של ראש ממשלת יוון , כנראה שהיא טומנת בחובה אפשרות של חדלות פרעון חלקי , וחברת הדירוג פיץ כבר נזעקה והודיעה כי החילוץ היווני יכלול בתוכו אירוע של אשראי מוגבל ליוון , דבר שיגרור הורדת דירוג נוספת ושוב טלטלה בשווקים באירופה.

שר האוצר האירופי טרישה הודיע במהלך סוף השבוע כי יוון הינה בעיה נקודתית , שלא תשפיע על עתידו הכלכלי של האיחוד האירופי, ולכן כל צרה יוונית הינה מוגבלת בהשפעתה למדינות אירופה כולה.

הבשורה בסוף השבוע מגיעה דווקא מהנשיא אובמה שהודיע במפורש כי עד פתיחת המסחר ביום שני בוול סטריט הוא מעונין להגיע להסכמה ולהסדר של בעית תקרת החוב.

נראה לי כי השבוע תפתר בעית החוב האמריקאי, האירופים ייהנו מהפתרון היווני הזמני , והשווקים יזכו לרוח גבית לעליות.

בזירה המקומית , אבו מאזן הודיע כי הפלסטינים ייפנו לאום, וכי בספטמבר יתקיים דיון בהכרזה על מדינה פלסטינית.

לא ברור האם באמת הוגשה בקשה, לא ברור באיזה תאריך יתקיים הדיון, אשר נכון לעכשיו ייתקל בווטו אמריקאי. בכל אופן הנושא מטריד פחות ופחות את המשקיעים , ככל שספטמבר מתקרב, אבל במזרח התיכון כמו במזרח התיכון, הכל יכול להתעורר ברגע אחד.

תחזית לשבוע הקרוב- שבוע הפקיעה

השבוע הינו שבוע הפקיעה. מפת הפוזיציות מצביעה על נוחיות לפקיעה באיזור 1250-1270, גם סטית התקן הנמוכה מספקת תמיכה לרעיון שכזה.

אולם מדד המעוף יהיה מושפע ממה שיקרה בבורסות באירופה, ובוול סטריט. פעילי המעוף, עם כל הכבוד להם, לא יוכלו לעמוד ולמנוע ממדד המעוף לנוע בתנועה חדה , מעלה או מטה, במקרה של אירוע קיצוני בארה"ב כגון אישור תקרת החוב, או אירוע קיצוני באירופה כגון חדלות פרעון של יוון.

מדדי המניות בעולם נראים היום כמו רץ משוכות למרחקים ארוכות. המדדים עולים וכל פעם מגיעים למשוכה אחרת, אשר עליהן לדלג ולעבור בכדי להגיע ליעד.

השבוע עברו המדדים את משוכת החוב היווני, ובשבוע הקרוב יעברו את משוכת תקרת החוב בארה"ב. לאחר מכן יתקרב ספטמבר וכך או כך נעבור גם את המשוכה הפלסטינית.

השבוע הרוח בוול סטריט ובאירופה תהיה רוח ירוקה , עקב המשך דוחות טובים בארה"ב, פתרון הבעיה היוונית ושקט באירופה, פתרון בעית תקרת החוב, ואצלנו נראה ביום שני בערב האם הנגיד השאיר את הריבית ברמה של 3.25 אחוז.

פריצה מעלה של רמת ה- 1350 במדד האס אנד פי תבטיח ריצה לעבר 1400, והשפעתה עלינו תהיה לעלות לרמה קרובה ל- 1300 עוד לפני סוף החודש.

התחזית שלי להשבוע: המשך העליות תוך התגברות על משוכות נוספות, כאשר היעד לסוף השנה,באס אנד פי 500 נשאר 1450 , בדאו 14,600 , ובמדד המעוף העליות הינן לרמה שתגיע עד סוף השנה לרמה שבין 1350 ל- 1400 .

הפקיעה השבוע תהיה לדעתי בין 1260-1280, אולם בהשפעה ירוקה של ארה"ב ואירופה , אפשר שנחצה גם את רמת ה- 1300. במקרה של אי אישור תקרת החוב בארה"ב, והסתבכות בענין זה בארה"ב, ובנושא חדלות הפרעון ביוון, הרי שפקיעה ברמת ה- 1230-1240 אפשרית , אולם תפתיע מאוד.

על מה להסתכל השבוע

יום שני בערב הודעת הנגיד פישר על הריבית לאוגוסט. לדעתי יעלה ל- 3.5 אחוז.

יום שני בוול סטריט- הדוח של טקסס אינסטרומנט

יום שלישי-מדד קייס שילר למחירי הבתים,מכירות בתים חדשים, אמון הצרכנים,ודוחות של : BP,דויטשה בנק,פורד, גלקסו סמית קליין,3 אמ,UBS,אמאזון, US STEEL .

יום רביעי בארה"ב-הזמנות מוצרים ברי קיימא,דוחות של בואינג,דאו כימיקלים,ויזה.

יום חמישי בארה"ב- דרישות אבטלה,מכירות בתים בתהליך,דוחות של:דו פונט,אקסון,קלוג,מוטורולה, טיים וורנר,סטארבקס.

יום שישי- אומדן ראשון של שיעור הצמיחה לרבעון השני,מדד אמון הצרכנים דוחות של מרק, ושברון.

שבוע טוב.

הכותב הינו מנהל תיקים ברישיון הרשות ומנכ"ל חברת בסט אינווסט לניהול תיקי השקעות (http://www.bst-invest.co.il). ייתכן והינו מעורב בפעולות השקעה בניירות ערך ובאופציות שונות , לכן אין לראות בסקירה זו משום המלצה לפעולה כל שהיא ב.

לסיוע , הדרכה ולימוד מעוף ו
אופציות מעוף.שוק ההוןשוק ההון ,להדרכה ליצירת הגנות, ולניהול תיקים טל:050-5510082 .קיימת אפשרות לקאוצינג בנושא המסחר ב

טלנירי מציעה לך את מגוון השירותים תחת קורת גג אחת!

פתיחת חשבון למסחר בארץ ובארה"ב, שירותי איתותים לישראל, ארה"ב והמעו"ף, שירות החזרי מס, תוכנת ניתוח טכני ועוד...

השאר את פרטיך ונחזור אליך בהקדם


שם מלא*: ישוב:
טלפון*: דוא"ל:
- מידע פיננסי לפני כולם  © כל הזכויות שמורות  |  משרד ראשי: יגאל אלון 94, תל-אביב  |  08-936-1736  |  info@talniri.co.il